icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین رنو کپچر وارد می شود !

رنو کپچر وارد می شود !

comments 0 1394/5/24

قلم پردیس خودرو : رنو به تازگی قصد دارد یکی از مدل های محبوب خود را روانه ی بازار ایران بکند . این شاسی بلند جمع و جور ، که در بعضی کشورها با نام Samsung QM3 نیز شناخته می شود ، طراحی منحصر بفرد و زیبایی دارد . کپچر ، سوگلی این کمپانی معتبر محسوب می شود و از هر نظر ، خیره کننده است . ظاهر آن بسیار فریبنده است و طوری طراحی شده تا همه را مجذوب خود کند . آرم رنو نیز طوری روی سپر آن قرار گرفته است که بیش تر از هر مدل دیگری توی چشم می زند.

از ویژگی های بارز این خودرو ، برجستگی های بدنه ی آن است . برآمدگی روی درب های آن ، بدنه را عریض تر نشان می دهد و ظاهری اسپرت به آن داده است . استفاده از دو رنگ متفاوت برای بدنه ، حرکت خلاقانه ای از طرف این کمپانی بوده است ، که توانسته نظر خیلی ها را به خود جلب کند . همه دوست دارند خودرویی داشته باشند که زیبایی آن چشم همه را به خود خیره کند ، رنو کپچر از این نظر واقعا سنگ تمام گذاشته است .

چراغ های زاویه دار در تضاد با انحناهای بدنه  بکار رفته اند ، تا بر جنبه ی اسپرت آن تاکید کنند . تناسب بین زاویه و انحنا ، در همه جای این خودرو به چشم می خورد ، و تبعا مه شکن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند . خطوط افقی پایین سپر ، این چراغ ها را به یکدیگر متصل کرده است . نشانه هایی از برادر بزرگتر کپچر ، کلیو ، نیز در هر گوشه از این خودرو به چشم می خورد.

 اگر به داخل این خودرو نگاه بیاندازید ، متوجه می شوید که کپچر در طراحی داخلی نیز ، کلیو را فراموش نکرده است و در هر لحظه یاد او را تداعی می کند . از داشبورد گرفته تا فرمان ، همه از طرح داخلی کلیو الهام گرفته شده است . با این که کپچر یک شاسی بلند کوچک است ، اما هنوز هم فضای زیادی برای گذاشتن وسایل تان در این کابین وجود دارد . فضای مخفی بالای داشبورد ، جای فنجان و جعبه بزرگ درون داشبورد ، از جمله مواردی هستند که می توان به آنها اشاره کرد .

 

خیلی وقت ها مجبورید که منتظر دوستانتان بمانید و ممکن است در این حین ، حسابی حوصله تان سر رود . کپچر با سیستم سرگرمی فوق العاده اش به کمک شما آمده تا این دقایق زودتر سپری شوند. یکی از جالب ترین ویژگی های این سیستم آن است که می تواند صدای اگزوز خودروهایی نظیر Clio V6 یا Clio Cup یا Laguna Coupe را بواسطه ی بلندگوها ، پخش کند !

 

صندلی ها زیاد کثیف می شوند ؟ اشکالی ندارد . با روکش زیپ دار صندلی های کپچر می توانید به راحتی ، هر چند بار که دوست دارید آنها را بشویید .

 

مسافرت یکی از تفریحات مورد علاقه ی ما ایرانی هاست . کپچر نیز از این لحاظ تمام تلاش خود را کرده ، تا برای مسافرت های جاده ای بسیار مناسب باشد . صندوق عقب با 377 لیتر حجم ، برای خودروی کوچکی مانند کپچر شگفت انگیز است . با این حال ، رنو به همین حد بسنده نکرده و با   تا کردن صندلی ها ، این فضا را به 1235 لیتر رسانده است .

ایمنی همیشه حرف اول را می زند ! کپچر نیز این را می داند و توانسته امتیاز 5 را از موسسه ایمنی Euro NCAP دریافت کند و از این آزمون نیز سربلند بیرون آید .

 

خریداران می توانند از بین سه موتور ، 0.9 لیتری بنزینی ، 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی ، یکی را برای کپچر خود انتخاب کنند . گیربکس نیز به صورت 5 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک برای هر سه موتور عرضه می شود . موتور 1.2 لیتری بنزینی که طرفدار بیشتری دارد ، با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن بر متر ، می تواند در عرض 11.1 ثانیه از صفر تا صد شتاب گیرد . حداکثر سرعت آن هم به 192 کیلومتر در ساعت می رسد .

موتور این مدل بسیار قدرتمند تر از سایر مدل های این کلاس ارزیابی شده است و توانسته اصالت اروپایی خود را حفظ کند . گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی ، از دیگر امکانات این مدل به شمار می رود . اما اگر با دقت بیشتری به گیربکس آن نگاه کنیم ، متوجه می شویم که این جعبه دنده در شهر کمی کند عمل می کند این یکی از معایب کپچر محسوب می شود.

با توجه به قیمت بنزین ، مطمئنا مصرف سوخت یکی از اولویت های شما در خرید ماشین می باشد . طبق آماری که رنو اعلام کرده است ، این مدل صدی 6.6 لیتر در شهر و صدی 4.7 لیتر در بزرگراه ها ، بنزین می سوزاند . وضع آب و هوای کشور چندان خوب نیست و روز به روز هوا ، به خصوص در شهر های بزرگ ، آلوده تر می شود . کپچر نیز قصد ندارد این آلودگی ها را تشدید کند ، و به همین علت  با اعمال امکاناتی در این مدل توانسته در ارزیابی یورو 5 سربلند بیرون بیاید.

انتقال قدرت به چرخهای جلو انجام می شود و هیچ برنامه ای برای عرضه کپچر با سیستم AWD وجود ندارد .  بنابراین اگر کپچر را به صورت AWD می خواهید ، می توانید سراغ نیسان Juke که بعضی نمونه های آن مجهز به این سیستم هستند ، بروید .

عملکرد ترمز ها ، سیستم تعلیق ، و هندلینگ کپچر ، شباهت زیادی با نیسان جوک دارد . در واقع از کپچر می توان به عنوان ترکیبی از بهترین ماشین های کلاس خود یاد کرد . بنابر این اگر طرفدار هندلینگ و سیستم فرمان نیسان هستید ، اما ظاهر آن را نمی پشندید ، می توانید به کپچر روی آورید.

سیستم تعلیق این خودرو به خوبی با پستی و بلندی های جاده های ایران کنار می آید و از این لحاظ از نیسان جوک و پژو 2008 برتر است . فرمان برقی آن نیز بسیار نرم بوده و برای راتتدگی در شهر کاملا ایده آل می باشد . یکی دیگر از مزایای کپچر ، ارتفاع 200 میلی متری آن از سطح زمین است که به شما اجازه می دهد بدون نگرانی از آسیب دیدن سیستم اگزوز و دیگر متعلقات ، این خودرو را در هر جایی پارک کنید . گفتنی است که کپچر از این نظر به نیسان قشقایی شباهت دارد .

در یک نگاه کلی

 

نکات مثبت :

1. کابین جذاب و جادار

2. صنوق عقب بزرگ و حجیم

3. هزینه ی نگهداری پایین

4. موتور قدرتمند

5. مصرف سوحت پایین

6. رانندگی آسان و مطمئن

نکات منفی :

1. عملکرد ضعیف گیربکس در شهر

2. مجهز نبودن به سیستمAWD

برای دیدن ویدئو این خودرو اینجا کلیک کنید.

 

user-img

نویسنده :

comments 0 1394/5/24
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط