icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین اکتاویا اشکودا، خودروی بی انتها !

اکتاویا اشکودا، خودروی بی انتها !

comments 0 1396/3/11

قلم پردیس خودرو : هر گاه سخن از خودروهای جادار و بزرگ به میان می آید ، ناخودآگاه نام اشکودا اکتاویا از ذهن ما خطور می کند . این خودروی لایق ، توانسته به محبوب ترین مدل اشکودا مبدل شود و دل همه ی خریداران را بدست آورد . اکتاویا در واقع رایحه ای از فولکس واگن است ، که به زودی خیابان های ایران را معطر می کند .

 

ظاهر زیبا بیش از هر چیز ، بر تصمیم خریداران  تاثیر می گذارد . با وجود شباهت زیاد اکتاویا به مدل رپید ، نکاتی به چشم می خورند که این دو را از هم تفکیک می کند . یکی از اینها ، تفاوت در طراحی چراغ های جلو است ؛ این چراغ ها در اکتاویا زاویه دارتر و با شکست بیشتری به نظر می رسند . اما خطوط بدنه به همان اندازه جذاب و فریبنده به چشم می آیند . ابعاد اکتاویا نسبت به رپید بزرگتر است و در میان خودروهایی چون مرسدس بنز کلاس C جای می گیرد . کافی است تنها یکبار آن را از نزدیک ببینید ، از آن زمان به بعد ، هرگز چهره ی خشن و قدرتمندش را فراموش نخواهید کرد .

 

 یک سیستم جالب و منحصر بفردی در این خودرو اعمال شده که قادر است چراغ های جلو را به صورت خودکار بشوید . این قابلیت ، کار را برای راننده ها بسیار آسان کرده است .

 

زیاد به مسافرت می روید ؟ مجبورید وسایل زیادی را با خود ببرید ؟ اما فضای زیادی در اختیار ندارید ؟ اکتاویا مخصوص شماست ! هر جایی را که فکرش را بکنید ، تبدیل به محفظه ای برای گذاشتن وسایلتان شده است . از کنار درب ها گرفته تا پشت صندلی ها ، همه در خدمت شما هستند .

 

در حالت عادی ، 590 لیتر و بدون لحاظ صندلی های عقب ، 1580 لیتر فضا در صندوق عقب برای شما تعبیه شده است . از این پس با خیال آسوده چمدان ها را ببندید ، مطمئن باشید که جا برای همه هست !

اگر برای قایق سواری  بار سفر می بندید ، مطمئنا با مشکل مواجه می شوید ! پس دریچه ی کوچکی که بین صندلی های عقب وجود دارد را باز کنید تا وسایل قایق رانی تان به راحتی در صندوق عقب جای شوند .

 

 اگر نگران این هستید که بچه ها روی صندلی ها نوشیدنی بریزند و روکش زیبای آن را لکه دار کنند ، بهتر است محفظه ی قرار دادن فنجان را برای آنها باز کنید تا بطری نوشیدنی شان را آنجا بگذارند و شما هم بتوانید با خیال راحت ، از سفر خود لذت ببرید .

اگر اهل کتاب هستید و آنها را با خود به همه جا می برید ، اما از طرفی جای مناسبی برای قرار دادن آنها در خودرو پیدا نمی کنید ، کافی است دستتان را زیر صندلی ببرید و کشوی جادویی اکتاویا را بیرون بکشید . این کشو بهترین مکان برای کتاب ها و مجلات می باشد .

 

نگاهی به بالای سر خود بیاندازید ، این محفظه ی مخفی برای گذاشتن وسایل کوچکی مانند عینک ، زیور آلات و .... انتخاب خوبی خواهد بود .

وسایل ضروری دیگری مثل کیف پول و تلفن همراهتان باید در دسترس باشند ، پس می توانید آنها را در همان جای همیشگی شان قرار دهید .

 

یکی از امکاناتی که خیال خیلی ها ، مخصوصا خانم ها را راحت کرده است ، سیستم جمع کردن خودکار صندلی های عقب است . به جای آن همه زحمت برای خواباندن صندلی ها ، می توانید فقط یک دکمه ی کوچک را فشار دهید تا بدون دغدغه فضای بیشتری در صندوق عقب داشته باشید .

 

هر چقدر از جادار بودن این خودرو بگوییم ، کم گفته ایم . اما بهتر است به سراغ تجهیزات ایمنی اکتاویا برویم و به دقت آنها را نیز بررسی کنیم . استفاده از 9 کیسه هوای مختلف ، تاثیر بسزایی در کاهش صدمات وارده در تصادفات خواهد داشت . سیستم ترمز اضطراری نیز به همین منظور در این خودرو تعبیه شده است .

 

 یکی از امکانات جالب اکتاویا که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است ، دوربینی است که روی شیشه ی جلوی خودرو نصب شده است و اطلاعات منحصربفردی را بر روی نمایشگر مرکزی نشان می دهند . اولین داده ها مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی می شود که به محض ثبت شدن توسط دوربین ، روی نمایشگر ظاهر می شوند و به راننده هشدار داده می شود .

 

داده های دیگری هستند که چراغ های جلو را کنترل می کنند ؛ به طوری که با عبور خودرویی از مقابل ، چراغ های نور بالا خاموش و به صورت خودکار ، چراغ های نور پایین روشن می شوند . در این صورت راننده ی مقابل دید بهتری به جاده پیدا می کند و از تصادفات احتمالی جلوگیری می شود . سیستم دیگری که از طریق همین دوربین ، اطلاعات  لازم را بدست می آورد ، مانع انحراف اتومبیل از جاده می شود و بدون دخالت راننده ، آن را به سمت مسیر اصلی هدایت می کند . گفتنی است که مانند سایر خودروهای اشکودا ، اکتاویا نیز مجهز به سیستم هشدار از برخورد و کنترل کروز تطبیقی می باشد .

 

قدرت و توان موتور نیز از مواردی است که باید مورد بحث قرار گیرد . قلب تپنده ی این خودرو 1.8 لیتر گنجایش دارد و با 175 اسب بخار از رپید پیشی می گیرد . به غیر از این پیشرانه ی بنزینی ، یک موتور دیزلی نیز در این خودرو تعبیه شده است . مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ، به 6 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد . برای چنین خودروی مفید و کارآمدی ، مبلغ 19 هزار یورو در نظر گرفته شده است .

user-img

نویسنده :

comments 0 1396/3/11
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط