icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین تویوتا ، کرولای جدید را وارد میدان می کند !

تویوتا ، کرولای جدید را وارد میدان می کند !

comments 0 1394/8/30

قلم پردیس خودرو : پس از سالها تولید و خدمات ، تویوتا با نسخه دیگری از کرولا زمام بازار را در دست گرفته است . نمونه ی دیگری از این مدل محبوب که توانایی ها و امکانات بی نظیرش آن را به پرفروش ترین خودروی سال تبدیل کرده است ، در راه است . تویوتا با توجه به نقش پررنگی که دربازارهای جهانی وبه خصوص آسیا ، به نام خود به ثبت رسانده است ، شهره و اعتبار خود را با عرضه این مدل به بازار فزونی بخشیده است . نسخه limited edition کرولا آلتیس چهره بسیار قدرتمند و در هم رفته ای را از خود به نمایش می گذارد . چشمان باریک تویوتا در امتداد پنجره های کرومی و درخشان آن کشیده شده اند و جذابیت را در نمای جلوی کرولا القا می کنند . پایین بودن گلگیر ها و خطوط عمیق و شکننده ی آن ، بعد اسپرتی از تویوتا را یادآور می شوند . برخلاف ظاهر زاویه دار و شکست دار چراغ های جلو ، چراغ های مه شکن بصورت دایره ای و بدون زاویه طراحی شده اند .اکثر خطوط روی بدنه و درب خودرو به صورت منحنی شکل و با شیب ملایم قرار گرفته اند ، و این امر تبحر و چیره دستی طراحان تویوتا را به خوبی نشان می دهد . چشمان نافذ  کرولا در شب های تاریک ، بصورت خودکار به کار می افتند و در روشنی روز از دور کناره گیری می کنند . آپشن های کوچک و تاثیرگذاری بر روی این مدل اعمال شده است ، که از میان آنها می توان از چراغ های روشنایی زیبایی نام برد ، که در رکاب درب های آن کار گذاشته شده است . اگر به نمای خارجی خودرو بازگردیم ، این چرخ های آلومینیومی 17 اینچی آلتیس است که تصویری اسپرت از کرولا جدید را در ذهن ما تثبیت می کند . طراحی این چرخ ها به گونه ای است که هم تاکیدی بر جنبه ی اسپرت و جوان پسندانه ی آن محسوب می شود و هم جرعه ای از لوکس بودن را در انتهای نگاهمان بر جای می گذارد .

پس از روشنایی هایی که در درب خودرو قرار داده شده است و توجهات زیادی که در تاریکی شب به سمت و سوی این مدل منعطف می شود ، نوبت به تودوزی های فوق العاده ی داشبورد و صندلی ها می رسد . بهره گیری از چوب در طراحی داشبورد نیز از نکات شایان توجه در نمای داخلی کرولا است . این خودروی منحصر به فرد ، شهرت و آوازه ی خود را مدیون چنین طراحانی است که در هر زمینه سلیقه به خرج داده و بر تمام جنبه های این نسخه ، چاشنی جذابیت و کیفیت افزوده اند . امکانات و تجهیزات درون خودرو ، این مدل را به سمت جایگاه نخست فروش در بازار جهانی سوق می دهد . راحتی و آسایش سرنشینان در اولویت قرار داشته و بدین منظور صندلی راننده در 8 جهت مختلف قابل تنظیم است .

 

اگر قصد سفر دارید و می خواهید یکایک شهرهای ایران را زیر پا بگذارید و از آب و هوای تازه و نم دار شمال گرفته تا فراز و نشیب های جاده های کوهستانی کرمانشاه و آفتاب داغ شیراز را به دفترچه ی خاطرات خود اضافه کنید ، مطمئنا با کمبود فضای بار مواجه خواهید شد ! تویوتا از حس سفردوستی مردم باخبر است و با تنظیم صندلی های عقب به صورت 60:40 ، امکان افزایش فضای صندوق عقب را برای خریدان ممکن ساخته است .

 اگر مشکل کمبود جا برای شما حل شده است ، بهتر است قبل از سفر از توانایی های فنی کرولا نیز آگاهی داشته باشید . دو پیشرانه ی متفاوت برای این نسخه از کرولا در نظر گرفته شده است که از دو سوخت بنزین و دیزل تغذیه می کنند . نمونه ی اول ، یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر می باشد و با حداکثر توان خود قادر است 140 اسب بخار به تولید برساند . چنین پیشرانه ی توانمندی ، 173 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده 6 سرعته ی دستی یا اتوماتیک خود ، به چرخ های خودرو منتقل می کند . نمونه ی دوم ، پیشرانه ای به حجم 1.4 لیتر است و از 4 سیلندر بهره می برد . این موتور با گشتاور 205 نیوتن متری خود ،قادر به حصول 88.4 اسب بخار می باشد . تمام این قدرت و نیرو در کنار یک گیربکس دستی 6 سرعته ، ترکیب قابل قبولی را به وجود آورده است . اما اگر کمی دقت به خرج دهید و از وضعیت دیزل در کشور با خبر باشید ، مطمئنا می دانید که انتخاب گزینه ی دوم مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت و این پیشرانه را در جایگاه مناسبی قرار نمی دهد .

در آخر صحبت از قیمت کرولا به میان می آید که جایگاه این مدل را در میان رقبا مشخص می سازد . اگر نمونه ی بنزینی آن مد نظر شماست می بایست هزینه ای برابر 22225 دلار بابت آن پرداخت کنید و اگر نمونه ی دیزلی آن شما را مجذوب خود کرده است ، قاعدتا موظف اید 24239 دلار برای این مدل هزینه کنید .

user-img

نویسنده :

comments 0 1394/8/30
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط