icon-sign ورود / ثبت نام

نقد و بررسی نقد و بررسی لیفان , 1.8 620 , 1389 تا 1396

لیفان , 1.8 620 , 1389 تا 1396

بررسی لیفان 620

به گزارش "پردیس خودرو" برای برند چینی لیفان کمی عجیب است,بنابراین اجازه دهید ابتدا پیش زمینه و معرفی از لیفان داشته باشیم.در واقع لیفان قبلا یک برند موتور سیکلت در چین بود,در سال 2006 شروع به دسترسی به بخش اتومبیل کرد,اولین مدل خودروی این برند لیفان 520 است,سپس لیفان 520 هاچبک نیز بعد از آن تولید شد,و بعد از اینها,لیفان حرکتی به سمت بازار اتومبیل سطح بالا کرد,لیفان 620 اولین مدل خودرو در این زمینه است.

1396/4/3

 

با تمرکز از ظاهر گرفته تا تکنولوژی های کلیدی,لیفان در این چند ساله ی اخیر بسیار سریع رشد کرده است,تکنولوژی لیفان 620 از کمپانی بوش آلمان نشات گرفت,از تیم R&D برای سر هم کردن خودرو استفاده شد,و لیفان 620 مستقیما تحت استانداردهای آلمان تولید شد و سیستم های کنترل کیفیت و معاینه ی خودرو به کار گرفته شده اند.

ظاهر

طراحی ظاهر لیفان 620 زیبا و ظریف است,سبک کلی خودرو قوی و ساده است.این خودرو به عنوان یک خودروی خانواده در نظر گرفته شده است,ولی به طرو کلی میتواند از این مدل به عنوان یک خودروی اسپورت و کار نیز بهره برد,و این به خاطر طراحی بیرونی مدرن و زیبا,چراغ های جلوی اندوکتیو خودکار,و چراغ های LED جلوی به سبک آئودی A4 میباشد.

 

ابعدا لیفان 620 عبارتند از 1495*1705*4550 میلی متر(ارتفاع/عرض/طول),فاصله ی بین محور چرخ ها 2605 میلی متر است.با در نظر گرفتن این ابعاد,در همان سطح خودرو میتوان آن را یک خودروی متوسط نامید.ظرفیت صندوق عقب 650 لیتر است که در مقایسه با دیگر خودروهای هم سطحش بیشتر است.

 

با اینکه طراحی به طور کلی بسیار رضایت بخش است,نقاط قوت خود را دارد,و مهمترین و با ارزش ترین این نقاط قوت که قابل اشاره کردن است چراغ های علامت و راهنمای LED شبیه به آئودی A4 این خودرو است,که واقعا ابهت خاصی به خودرو میدهند.

 

علاوه بر این,چراغ های پیچ(راهنما)بر روی آینه ی عقب خودرو تعبیه شده اند,که بسیار مفید تر و زیباتر است.

 

همه ی مدل های لیفان 620 دارای ویژگی رادار معکوس به منظور افزایش ایمنی خودرو میباشند,لیفان 620 دارای 4 ترمز دیسکی است.این هم از نقاط قوت این مدل خودرو محسوب میشود.

 طراحی داخل

طراحی داخلی لیفان 620  : هنر به کار رفته در طراحی عالی است,همینطور انتخاب مواد برای ساخت لوازم نیز عالی بوده است.

 

رنگ بژ و خاکستری که بسیار به هم می آیند حس دلپذیر و شیرینی در داخل خودرو ایجاد میکنند.کنسول مرکزی خلوت است,کلید های زیادی بر روی آن وجود ندارند,اما دستگیره ها کمی کدر هستند و ظاهر چندان جالبی ندارند.

 

با در نظر گرفتن هزینه های کنترل, در داخل لیفان 620 CD Player وجود ندارد,بلکه فقط یک رادیو و یک خروجی واسط MP3 موجود میباشند.

 

با اینکه قیمت لیفان 620 بسیار کم است,مواد و تزئینات به کار رفته در آن چندان بد نیستند, صندلی ها چرمی هستند

,چرم به کار رفته نرم است,میتوان نمایشگر اطلاعات را بر روی داشبورد نمایش داد,اطلاعاتی مانند بسته نبودن درب,وضعیت رادار معکوس و غیره.

 

فضای داخل نیز یکی دیگر از نقاط قوت و مهم لیفان 620 میباشد,به اندازه ای فضا وجود دارد که یک مرد بالغ با 1.8 متر قد بتواند به راحتی در درون خودرو جای گیرد.

 

صندوق عقب لیفان 620 دارای 650 لیتر فضا میباشد,تقریبا میشود گفت که بزرگترین صندوق عقب در بین خودروهای همسطح خود را دارا میباشد.

قدرت و امنیت

و اما قدرت لیفان 620 ,دو انتخاب برای تامین نیروی این خودرو وجود دارد,اولین انتخاب موتور 1.6 لیتری LF481Q3 میباشد که یک موتور خود رشد یافته ساخت کمپانی لیفان میباشد,و انتخاب دیگر موتور تریتک BMW میباشد,حداکثر نیروی LF481Q3 79 کیلووات,حداکثر نیروی گشتاور 137Nm میباشد و هیچ سیستم زمان بندی ساسات بر روی LF481Q3 نصب نشده است.

 

حداکثر نیروی موتور تریتک BMW 85 کیلووات,حداکثر نیروی گشتاور 149Nm میباشد و این موتور همچنین در کووین چری نیز مجود میباشد.

تنظیمات متناسب و عالی و ترمز های دیسکی برای همه ی لنت ها در همه ی مدل های این خودرو وجود دارند.

 

تزئینات و تنظیمات لیفان 620 بسیار زیبا و قدرتمند است و عبارتند از پنجره های برقی,صندلی های چرمی,آینه برقی با قابلیت تنظیم برقی,لامپ های جلوی زنون, Mp3 CD Player , تهویه ی مطبوع خودکار,قفل مرکزی درب ها و غیره.

 

از لحاظ لوازم و تنظیمات امنیتی,باید گفت که ترمز های دیسکی برای هر 4 چرخ در همه ی مدل ها تعبیه شده است,این ویژگی برای چنین خودروی با قیمتی کمی بسیار تعجب برانگیز است,علاوه بر این,دیگر ویژگی های امنیتی عبارتند از ABS+EBD , SRS  دوبل,رادار معکوس دیداری,سیستم امنیتی الکترونیکی که این ویژگی ها در همه ی مدل ها وجود دارند.برای تامین امینت راننده و سرنشینان درون لیفان 620 آهن آبدیده و قوی برای طراحی و ساخت بدنه به کار رفته است.

نویسنده :

1396/4/3