icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین با چری آریزو 5 توربو TE بیشتر آشنا شوید

با چری آریزو 5 توربو TE بیشتر آشنا شوید

comments 7 1396/8/8

مدیران خودرو یکی از شرکت های موفق در زمینه واردات و تولید محصولات چینی در ایران می باشد که توانسته در مدت زمان کمی از ابتدای فعالیتش تا کنون جایگاهی مناسب و مطمئنی در بازار ایران برای خود مهیا کند. الیته شاید دلیل این امر مشارکت شرکت چری  چین در این امر باشد بطوریکه حتی مدیر عامل برند مدیران خودرو هم آقای ژانگ و اهل کشور چینی می باشد.به عبارتی چینی ها توانسته اند مدیریت صحیح خود را به نحوی کاملا حرفه ای در بازار ایران تزریق نمایند.

چرا آریوز 5 توربو ؟

چرا آریوز 5 توربو ؟

زمانی که مدیران خودرو چری آریزو 5 را روانه بازار ایران کرد بسیاری بدلیل ظاهر زیبا و طراحی بروز  موفقیت این خودرو را تضمین شده می داستند . اما خیلی زود مدیران چری متوجه ضعف آریزو 5 برای بازارهایی نظیر ایران شدند.آریزو 5 معمولی بدلیل برخوداری از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با بیشنه قدرت 116 اسب بخار توان لازم برای شتاب دادن مناسب به بدنه 1387 کیلوکرمی را نداشت.از همین رو آریزو 5 خیلی زود نزد مشتریان ایران ها جایگاه خود را از دست داد چرا که مهمترین گزینه ما ایرانیها برای خرید خودرو یا حجم بالا است و یا شتاب مناسب ،که آریزو 5 از هر دو اینها محروم بود.

تغییرات چری آریزو 5 TE

تغییرات چری آریزو 5 TE

اینجا بود که چری به فکر قدرتمند کردن این محصول خوش قیافه خود افتاد و خیلی ساده با اضافه کردن سیستم پرخوران یا همان توربو شارژر توانست حدود 30 اسب بخار به پیشرانه آریزو 5 بیافزاید .همچنین این تغییر نگرش باعث شد که گشتارو چری آریزو 5 TE یا همان آریزو 5 توربو از 141 نیوتن بر متر به 210 نیوتن بر متر برسد.در حقیقت موتور چری آریزو 5 TE همان موتور استفاده شده در چری تیگو 7 خواهد بود.

این تنها تغییر فنی در نسخه TE آریزو 5 می باشد چرا که سیستم انتقال مورد نظر همان جعبه دنده 5 سرعته دستی و CVT اتوماتیک مورد استفاده شده در نسخه معمولی آریزو 5 می باشد.این خودرو به کمک موتور جدید خود قابلیت رسیدن به سرعت 185 کیلومتر را خواهد داشت.

آریزو 5 توربو در برخی کشور های با نام اسپرت عرضه شده است اما مدیران خودرو تصمیم گرفته این محصول را با نام آریزو 5 TE یا همان توربو اکسلنت عرضه نماید.

امکانات رفاهی و ایمنی آریزو 5 توربو تغییری نکرده و مانند نسخه معمولی از تجهیزاتی نظیر

سنسور باد لاستیک
شش کیسه هوا
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی
رینگ ۱۷ اینچی
استارت دکمه ای
پاور ویندو
سیستم تهویه دستی الکتریکی
کروزکنترل
آینه های برقی
سانروف
مانیتور
دوربین عقب با خطوط پارک متغیر
دی لایت
تودوزی چرم مصنوعی
حالت رانندگی بهره می برد.

قیمت آریزو 5 TE

قیمت آریزو 5 TE

 قیمت آریزو 5 توربو توسط مدیران خودرو برابر با 81 میلیون 700 هزار تومان عنوان شده است که در حقیقت رنج قمیت آریزو 5 را یک پله بالاتر آمده است از همین رو تغییری در رقبای این خودرو حاصل شده است .به نظر می رسد که قیمت فوق کمی برای آریزو 5 TE فراتر از انتظار مشتریان ایرانی باشد و شاید این مهم  سدی در برابر موفقیت این خودرو محسوب شود.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 7 1396/8/8
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سبی 1397/1/16
11:58:44

من این ماشین رو 2000 تا روندم تجربیاتم رو براتون بیطرفانه میگم امیدوارم بدردتون بخوره... موتور 1.5 لیتری توربوش متحیرتون میکنه شتاب عالی قدرت کافی مصرف مناسب(برای یک موتور توربو) به راحتی میتونید جلوی خیلی از ماشین ها مثل النترا اسپرتیج قد علم کنید. سیستم هندلینگش فوق العادست و بسیار راضیتون میکنه سیستم ترمز و پایداری ماشین عالیه و امکاناتی داره که تو این رنج قیمتی گیرتون نمیاد(esp) سیستم تعلیقش متوسطه که البته برای خودروهای اسپرت طبیعیه(شبیه ماشینی مثل مزدا3) امکانات و ابشن های ماشین نسبت به رنج قیمتی عالیه(کاش آینه تاشو برقی و گرمو سرد کن صندلی رو هم داشت) کیفیت سواری تو این رنج قیمتی بی نظیره صدای موتور اصلا تو نمیاد. من یه وقتایی یادم میره ماشین روخاموش کنم و تو دورهای بالا هنگام استفاده موتور از توربو میتونیدصدای زوزه لذت بخش توربو رو بشنوید.(سرعت بالای 120) صندلی های چرمی و ارگونومیک بسیار راحتی داره و رانندگی رو لذت بخش میکنه. جا برای سرنشینان عقب بسیار مناسبه حتی با 5 نفر هم خسته نمیشین صندوق بسیار مناسب و خانوادگی. کولرش برقیه (تهویه و تنظیمش نه) کیفیت داشبورد عالی نیست مثل بنز یا ازرا یا ماشینای ژاپنی گرون (خب پولش رو هم ندادین) ولی در حد اکسنت و i20 هست و کیفتش قول میدم راضیتون بکنه. با این ماشین اصلا نگران سربالایی سرازیری سبقت نباشید نورش برای شب کاملا کافیه اگر کسی نیاز به تنظیم داره ببره نمایندگی گارانتی محصول هم که 5 سال یا 150000 کیلومتره

حامد 1397/1/15
13:28:51

از نمايندگي مديران خودرو خواهشمنديم فكري به حال جلوبندي ضعيف چري آريزو توربو te بكنه خسته شديم از بس هر روز بخاطر جلوبندي به نمايندگي مراجعه كرديم ديگه اگر اين مشكل بخواهد ادامه دار باشه مطمئن باشيد روي فروش اين خودرو در آينده تاثير منفي خواهد داشت لطفا كمك كنيد يكبار براي هميشه اين مشكل را حل كنيد و نجاتمون بدهيد.

ادیب 1397/1/13
17:34:46

سلام به نظر من میزان کیفیت هر چیزی بستگی به میزان تامین انتظار شما در قبال مقدار هزینه کرد شما داره ماشین صفر کیلومتر که علاوه بر زیبایی ظاهری و استحکام شاسی و اتاق بتونه از لحاظ فنی و آبشن نیز نظر مصرف کننده رو تامین کنه در رنج قیمتی90 میلیون با گارانتی 150 هزار کیلومتر /5سال فراتر از انتظار ه. من که حدود 5000 کیلومتر رانندگی با ET5 در جاده های مختلف ایران رو داشتم از خریدم خیلی راضیم. ... آره در مقایسه با خودوری 250 میلیونی کلاس کار عوض میشه و .... طبیعی هرچقدر پول بدی آش....

ال 1396/12/9
13:48:53

حالا رسیدم به حرف بعضیا که میگفتن چینی اخرش چینیه....افتضاح

محمد 1396/7/16
22:8:41

دوست عزیز لطفن تحقیق کنید چرا آریزو 5 توربو مورد اقبال عموم قرار نگرفته! با سپاس

مجید 1396/6/21
11:8:3

شرکت مدیران خودرو با آبدیت هایی که روی ECU و TCU آریزو 5 آنجام داد مشکلات کولر و شتاب اولیه این خودرو را تقریبا حل کرد آریزو نسبت به دیگر چینی های دیگر بازار و همچنین خودرو های وطنی در این رنج قیمت هر چن که قیمتی بالاست ولی ماشین قابل قبولیست

میلاد 1396/6/20
17:32:43

آریزو5 خودش ماشینه خیلی خوبیه، حالا این دیگه توربوشارژه و 35 درصد هم شتابش بیشتر شده! دمشون گرم

مطالب مرتبط