icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند NL3 : شاسی بلند جدید خودروسازان بم

بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند NL3 : شاسی بلند جدید خودروسازان بم

comments 8 1396/3/10

تحريريه پرديس خودرو :شرکت خودرو سازان بم به تازگی و در نمایشگاه خودروی شیراز 95 از شاسی بلند جدید جیلی NL3 رونمایی کرد.شرکت خودروسازان بم که از زیر مجموعه های کرمان موتور بوده قصد دارد این شاسی بلند خوش چهره جیلی را در ایران عرضه کند. این شرکت قبل از جیلی NL3 ،محصول دیگر کمپانی جیلی با نام CG6 را به بازار عرضه کرده است. این اتقاق باعث شده که ما برای آشنایی بیشتر شما با این شاسی بلند چینی به بررسی فنی و تخصصصی و معرفی  این خودرو بپردازیم.

ابعاد

جیلی امگرند NL3 یک شاسی بلند جدید از کمپانی جیلی است که در بازار با نام جیلی امگرند بویون نیز شناخته می شود. ابعاد خودرو عبارتند از 4519/1831/1694 و طول محور بین چرخ ها عبارت است از 2670 میلی متر و وزن خالص خودرو نیز 2075 کیلوگرم است. جیلی NL3 به طور اورجینال با حالت شاسی بلند عرضه شده است اما شایعات حاکی از آن است که مدل سدان این خودرو نیز عرضه خواهد شد.

طراحی بدنه جیلی امگرند NL3

طراحی بدنه جیلی امگرند NL3

در عقب چراغ های بسیار باریک و جذاب و یک سپر بسیار شلوغ و پیچیده را شاهد هستیم. بر روی سقف نیز یک سقف آفتابگیر متحرک خودکار بزرگ و زیبا نیز دیده می شود. کمپانی جیلی در مورد طراحی جلوی خودرو کمی محافظه کارانه عمل کرده است ولی چراغهای باریک و جلو پنجره خودرو چهره ای جسور و خشن را به این خودروی چینی داده است.

تا اینجای کار به نظر می آید که این شاسی بلند زیباترین محصول شاسی بلند جیلی است. البته ظاهرا به غیر از تایرها. اطلاعاتی که در مورد طراحی جلوی خودرو در دست می باشند عبارتند از وجود چراغ های جلوی بزرگ، یک پنجره ی مشبک درخشان، یک میله ی درخشان بر روی سپر و یک پد در زیر سپر که البته این یک مورد چندان ظاهر جالبی ندارد.

طراحی کابین جیلی امگرند NL3

طراحی  کابین جیلی امگرند NL3

طراحی کابین جیلی NL3 یکی از بهترین کارهای کمپانی جیلی است . از خصوصیات بارز کابین این خودرو می توان به جادار بودن ، دارای مواد به کار رفته ی خوب و تجهیزات فراوان اشاره کرد. کابین با وجود نوار های طرح چوبی و چرمی وسیع بسیار چشمگیر و زیبا به نظر می رسد و در کنسول مرکزی هم دو دستگیره ی زیبا طراحی شده اند. وجود فرورفتگی مشکی بزرگ در قسمت پایانی کنسول مرکزی مکان بسیار مناسبی برای قرار دادن گوشی تلفن همراه و وسایل دیگر است. صندلی های دو حالته با چرم نارنجی نیز طرح های زیبایی هستند که فعلا در چین ارائه می شوند و در بقیه ی کشور ها در حال حاضر همان رنگ مشکی قهوه ای کمرنگ عرضه می شود. کفی ها نیز در عکس به نظر نرم و راحت می آیند. شایعات و عکس های درز کرده نشان دهنده ی این هستند که شاسی بلند جیلی امگرند NL3 در قسمت داشبورد دارای یک بخش ابزار کاملا دیجیتالی و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در وسط آن می باشد. کلید فشاری استارت خودرو دقیقا کنار فرمان خودرو قرار دارد. دریچه های هوای سمت راست نیز بزرگ هستند.

البته تصاویر درز کرده از ابزار کاملا دیجیتالی فقط برای تیپ های سطح بالای NL3 هستند. واقعیت این است که تیپ های سطح پایین تر دارای ظاهر معمولی تر و شماره های آنالوگ در داشبورد می باشند. یک نگاه دقیق تر به داشبوردجیلی NL3 نشان می دهد که صفحه نمایش آنقدر ها هم بزرگ نیست و در دو طرف آن پنل های مشکی رنگ قرار دارند که باعث بزرگ به نطر رسیدن صفحه نمایش می شود. به نظر می آید این صفحه ی نمایش برای چراغ های هشدار و پیغام بزرگ نشان دهنده ی کیسه ی هوای کمک راننده استفاده می شود. جیلی اعلام کرده است که سیستم اطلاعاتی سرگرمی جدید آنها همان Apple CarPlay است که اولین بار در محصولات چینی به کار می رود. وجود کلید های نگه دارنده ی خودکار، ترمز دستی و کلید تبدیل به حالت انتقال نیرو به 4 محور حاکی از آن هستند که این خودرو یک مدل مدرن و لوکس خواهد بود. مدل های سطح پایین تر فقط با حالت انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو عرضه می شوند.

مشخصات فنی جیلی امگرند NL3

مشخصات فنی  جیلی امگرند NL3

جیلی امگرند NL3 یا بویون با سه موتور عرضه می شود: گزینه اولی یک پیشرانه  1.8 لیتری توربو با فشار زیاد که با قدرت خروجی 184 اسب بخار قویترین موتور انتخابی این شاسی بلند می باشد.گزینه بعدی  یک موتور 1.8 لیتری توربو با فشار کم بوده که قدرتی برابر با 160 اسب بخار تولید می کند. آخرین گزینه موتور قدیمی 2 لیتری با 140 اسب بخار  می باشد . موتور 1.8 لیتری توربو با فشار زیاد با یک جعبه دنده ی خودکار 6 حالته و دو موتور دیگر با یک جعبه دنده ی دستی 6 حالته عرضه می شود.

قیمت جیلی امگرند NL3

قیمت امگرند بویون یا جیلی  NL3 در چین از 120000 یوان آغاز و تا حدود 160000 یوان ادامه می یابد.شرکت خودرو سازان بم در خصوص مدلی که در ایران عرضه می گردد اطلاعاتی منتشر نکرده است. همچنین جیلی NL3 توسط خودرو سازان بک قیمت گذاری نشده است.

user-img

نویسنده :

comments 8 1396/3/10
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

فرزان 1396/9/1
11:50:9

با سلام به دوستان من زنگ زدم به دفتر تهران خودرو سازی بم،پرسیدم کی میاد.گفتند حتما تابستان 97 وارد بازار می شود

Behrooz 1396/8/4
23:17:53

این اروندیش ۸۰ تومنه ملیش ۱۶۰ تومنه با ۸۰ تومن توسان ۲۰۱۷ میشه برداشت نه اینو

امید 1396/4/6
15:44:56

این خودرو از هر نظر عالیست من این خودرو را با پلاک اروند منطقه آزاد به قیمت 80میلیون تومان خریدم از هر نظر بی نقص و خوش دست و دارای آپشن های فراوان از برندهای موتور2400 تویوتا ژاپن برق بوش آلمان سیستم ترمزآمریکا سانروف هلند میباشد.

فرزان 1396/9/1
11:51:28

سلام دوست عزیز.شما دو دیفرانسیل خریدید یا تک؟ممنونم

کوچک زاده 1396/5/4
11:17:14

در تائید صحبت امید عزیز، بنده هم پلاک اروند این ماشین را دارم. فوق العاده است. بخاطر وزن زیادی که دارد، احساس امنیت خوبی به راننده دست میدهد.

سالم 1396/3/22
15:27:24

تا بحال در باره این خودرو خیلی تبلیغ وبحث شده وبنظر می رسد که دیگر وقت ان رسیده که تاریخ دقیقی از ورود این خودرو توسط بم خودرو داده شود نه اینکه خوانندگان ومشتاقان به این خودرو را در بلاتکلیفی بگذارد وبرای یک خودر وساز معتبر شایسته نیست که همه را حدود یکسال واندی سر کار بگذارد؟؟؟!!!!...

سالم 1396/3/22
14:33:4

تا بحال در باره این خودرو خیلی تبلیغ وبحث شده وبنظر می رسد که دیگر وقت ان رسیده که تاریخ دقیقی از ورود این خودرو توسط بم خودرو داده شود نه اینکه خوانندگان ومشتاقان به این خودرو را در بلاتکلیفی بگذارد وبرای یک خودر وساز معتبر شایسته نیست که همه را حدود یکسال واندی سر کار بگذارد؟؟؟!!!!...

محمد 1396/3/20
9:3:12

فقط بگو کی به ایران میاد!!!؟؟؟

مطالب مرتبط