icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بیسو T5:مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه که باید بدانید

بیسو T5:مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه که باید بدانید

comments 3 1397/9/12

شاید پس از نمایشگاه خودروی تهران دیگر محصولات بیسو برای ایرانیان نا آشنا نباشد چرا که سیف خودرو با غرفه گسترده خود در این نمایشگاه محصولات متنوعی از این خودروساز جوان چینی را به معرض نمایش گذاشته بود. ظاهر جذاب و امکانات محصولات بیسو باعث شد که از همان ابتدا مورد استقبال عموم قرار بگیرد چرا که رقبای چینی حال حاضر در ظاهر و امکانات رفاهی توانایی رقابت با بیسوی جوان را نخواهند داشت. سیف خودرو سه مدل T3 ، T5 و M5 را به بازار ایران عرضه خواهد کرد . پیش از این بیسو T3 را مورد نقد و بررسی قرار دادیم .در این مقاله هم قصد داریم بطور جامع بیسو T5 را پیش از حضور در بازار مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

بهتر است بخوانید:

 

زمان پیش فروش و قیمت خودروهای بیسو در ایران بصورت رسمی اعلام شد

 

تاریخچه

بیسو T5 توسط کمپانی بسیار جوان و تازه کار چونگین بیسو طراحی و در سال 2017  و در شهر چنگدو چینی رونمایی شد. این شرکت چینی یکی از شرکت های اقماری Beiqi-Yinxiang محسوب می گردد که خود این شرکت از جوینت ونچر دو شرکت دیگر با نام های Beijing Auto و موتور سیکلت سازی Yinxiang Motorcycle Group تشکیل شده است. Beijing Auto یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چین شناخته می شود که آن را در ایران با نام بایک BAIC می شناسیم. گروه صنعتی بایک در حال حاضر مالک برند های معتبر نظیر چانگان،سنوا ،ام جی و غیره می باشد. جوینت ونچر فوق پیش از این محصولات خود را تحت عنوان Huansu تولید و عرضه کرده بود .در حقیقت پلت فرم بیسو T5  دقیقا برای خودروهای هوانسو بوده که با  تغییرات ظاهری تغییر نام داده است.بازار هدف این شرکت جوانانی هستند که می خواهند با مبلغ کم کراس اور خوش ترکیب خردیداری نمایند پس مشخص است که محصولات این شرکت بسیار ارزان قیمت هستند .بیسو T5 اولین محصول این شرکت با این برند است که توسط سیف خودرو قرار است در سال 96 به بازار ایران عرضه شود.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

ظاهر محصولات بیسو نشان از هوشمندی طراحان این برند چینی دارد چر که از همان ابتدای کار سعی کرده اند از یک زبان طراحی مشخص و ثابت برای تمامی محصولات خودرو استفاده نمایند تا بتوانند مانند برند های معتبر اثر ماندگار بر ذهن مشتری داشته باشند. بیسو T5 از همین زبان طراحی مورد استفاده نموده و در نمای جلو بسیار شبیه به بردار کوچکتر خود بیسو T3 می باشد. از ویژگیهای نمای جلو خودرو می توان به جلو پنجره مشکی با نوارهای افقی اشاره کرد که انتهای آن تا روی چراغها امتدا یافته است.قاب چراغهای از دو چراغ دایره ای شکل تشکیل شده که هر چه به دماغه خودرو نزدیکتر می شود ،باریک می گردد.سپر متورم جلو به همراه چراغهای مه شکن بزرگ نمای سنگین و متین در عین حال جسور را تداعی می کند.

وقتی به نمای جانبی خودرو می رسیم بیشتر از آنکه با یک شاسی بلند فول سایز هفت نفره روبرو شویم ،حس یک ون بیشتر نمود پیدا می کند.چرخهای کوچک و سادگی پنل های جانبی از موارد ضعف ظاهری این خودرو محسوب می گردد.

نمای عقب بیسو T5 هم به مانند بیسو T3 از چراغهای پله ای با زوایه خاص طراحی شده با این تقاوت که در بیسو T5 بدلیل متورم بودن چراغها ،کمی حس لوکس بودن بیشتر شده است.طراحان سعی کرده اند با دو سراگزوز جفت شده کرمی و قسمت نقره ای روی سپر کمی به جذابیت ظاهری در نمای عقب بیافزایند.اما می رسیم به لوگوی بزرگ کار شده بر روی درب عقب که مشخص نیست چرا اینقدر بزرگ و با این فونت نامناسب کار شده است.

بطور کلی باید گفت ظاهر این خودرو چه در نمای جلویی و چه در نمای عقبی برای یک خودرو تازه وارد جذاب به نظر می رسد و با توجه رقبای فعلی بیسو T5 در ایران نظیر بی وای دی S6 و چری تیگو 5 و حتی  تیگو 7 ،می توان این خودرو را جذاب تر و جوان پسندتر دانست.

طراحی داخلی و کابین

طراحی داخلی و کابین

با ورود به کابین بیسو T5 خیلی زود متوجه می شویم که  طراحان این خودرو هر چه در توان داشته اند  بکار برده اند تا بتوانند کابین لوکس در حد و اندازه های برند بیسو و خودروی ارزان قیمت را تداعی کنند. دو رنگ بودن قسمت های مختلف درکنار دوخت زیبا برای روی صندلیها و برخی قسمتهای داشبورد ، و فرمان خوش ترکیب از جذابیت های ظاهری کابین بیسو T5 محسوب می گردند. البته قطعات نقره ای رنگ در جای جای داشبورد در اسپرت شدن فضای داخلی مثمر ثمر واقع شده اند.

ابعاد بدنه بیسو T5

ابعاد بدنه بیسو T5

بیسو T5 در حقیقت یک شاسی بلند هفت نفره بوده که قصد دارد با رقبای قدرتمند کره ای خود در ایران به رقابت بپردازد . پیش از این عظیم خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا را بعنوان یک خودروی هفت نفره معرفی کرد که رقیب مستقیم بیسو T5 در این بحث محسوب می گردد.

 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

بیسو T5

4715

1830

1716

2760

مشخصات فنی بیسو T5

مشخصات فنی بیسو T5

بیسو T5 فقط با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر دار با بیشنه قدرت 147 اسب بخار وحداکثر گشتاور 250 نیوتن متر قابل عرضه است . قدرت این موتور توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می گردد.این بدان معناست که از سیستم چهار چرخ متحرک در این خودرو خبری نیست در نتیجه شاید بیسو هر چقدر در ظاهر خودرو موفق عمل کرده در مشخصت فنی ضعیف ظاهر شده است چرا که نبود سیستم چهار چرخ متحرک و موتور ضعیف برای یک شاسی بلند هفت نفره ضعفی غیر قابل بخشش محسوب می گردد.البته نبود این موارد تا حدودی به کم شدن بهای تمام شده منجر می گردد که در راستای  خط مش این شرکت در هدف قرار دادن بازار خودروهای ارزان قیمت خواهد بود.

بروز رسانی 97/09/05:سیف خودرو اعلام نمود نسخه تولیدی این خودرو در ایران از جبعه دنده 8 سرعته اتوماتیک سود خواهد برد چرا که مشتریان ایارن علاقه وافری به محصولات اتوماتیک دارند

 

حجم موتور

نوع پیشرانه

گشتاور(نیوتن متر)

قدرت (اسب بخار)

1.5 L

توربو

250

147

ایمنی

ایمنی

بیسو خودروساز تازه کاری در چین محسوب می گردد و حضور محصولات این شرکت در تست های تصادف کمی دور از ذهن است . اما امکانات ایمنی این خودرو نظیر ترمزهای ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی BA ،BOS ESC ،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB)، سیستم توقف خودرو در سر بالایی می تواند تضیمن کننده ایمنی نسبی بیسو T5 محسوب گردد.

بروز رسانی:طبق اعلام سازنده ،بیسو T3 تواسنت 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP  دریافت کند

 

امکانات رفاهی بیسو T5

امکانات رفاهی بیسو T5

بیسو T5 به امکاناتی نظیر فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، چراغ روز (Day Light)، آينه‌های برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور باران، کروز کنترل، صندلی چرم مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندوق پران برقی، سیستم هشدار ضد سرقت (ایموبلایزر)، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی چپ و راست، دوربین عقب، سنسور پارک جلو،سیستم کنترل حرکت در سربلایی ،رادار نقطه کور ،رارد هشدار خروج از خط ،کی لیس استارترريالندلی برقی 6 جهته ،سنسور پارک جلو ،صفحه نمایش لمسی 9 اینچی به همراه 7 بلند گو سیستم تهویه مجزا بر سرنشنیان عقب و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است.مشحص است که برخی از موارد فوق در دیگر محصولات چینی حاضر در بازار ایران یافت نمی شود و این یک برتری برای بیسو T5 محسوب می گردد.

زمان عرضه و قیمت بیسو T5

زمان عرضه و قیمت بیسو T5

بروز رسانی :97/09/05

زمان پیش فروش و قیمت خودروهای بیسو در ایران بصورت رسمی اعلام شد

 

سیف خودرو در نمایشگاه تهران اعلام کرد که بلافاصله پس از باز شدن ثبت سفارش بیسو T5 R را عرضه خواهد بود و در مدت 2 ماه بدست مشتریان خواهد رسید. قیمت این خودرو هم با توجه به سخنان مدیر عامل این شرکت مبلغی مابین 110 تا 130 میلیون تومان خواهد بود.

 

بروز رسانی 97/09/11:

 

شرایط پیش فروش بیسو T3 و T5 بصورت رسمی اعلام شد

 

کلام پایانی

کلام پایانی

بیسو و سیف خودرو به تازگی وارد بازار ایران و حتی چین شده اند و نمی توان خیلی زود در خصوص این خودرو بصورت قطعی تصمیم گرفت . اما می توان گفت که بیسو T5 با توجه به ظاهر جذاب و جسورش در مرحله اول مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب خواهد نموید . همچینی امکانات فراوان و هفت صندلی موجود در این خودرو برای خانواده های پر جمعیت ملاکی مهم محسوب می گردد .  قیمت پایین این خودرو در مقابل دیگر رقبای بازار می تواند نقش تعیین کننده در موفقیت بیسو T5 را خواهد داشت اما مشخصات فنی ضعیف  این خودرو می تواند مانعی بر سر راه فروش آن به حساب آید.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 3 1397/9/12
بیسو

بیسو

خودرو بیسو T5

  • طراحی و زیبایی6
  • مصرف سوخت6
  • راحتی سرنشین6
  • امکانات و قابلیت ها7
  • ارزش خرید7

امتیاز کل

6

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی بیسو , بیسو T5 , مدل 1398

امتیاز کاربران به :خودرو بیسو , بیسو T5 , مدل 1398

  • طراحی و زیبایی
    0
  • مصرف سوخت
    0
  • راحتی سرنشین
    0
  • امکانات و قابلیت ها
    0
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    0

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سپهر 1398/2/3
16:33:35

انگار یک آدم بزرگسال پاهاشو کرده توی کفشهای یک بچه. بدنه بزرگ و چرخهای کوچک پرایدی. پخخخخ

مصباح زاده 1397/5/24
11:45:40

سلام دوستان از این خوردرو در نمایشگاه مشهد رونمایی شد از نزدیک دیدم و در نمایشگاه جهت تست آزمایش کردم به نظرم شتاب پایینی داره قدرت موتور پایینه فقط مدل EX بهتره، مصرف سوختش یکم نسبت به وزن و قدرت موتور زیاده

رضا واحدیان 1396/10/5
18:43:38

خودرو BISU T5﴿بیسو تی 5﴾ را در نمایشگاه از نزدیک دیدم . خودرو جذاب با امکانات رفاهی خوبی است. ایراد اصلی قدرت پایین موتور با توجه به وزن و ظرفیت سرنشینان خودرو است. منطقی ترین قیمت با توجه به ضعف فنی و تازه وارد بودن قیمتی بین 100 تا 110 میلیون می باشد .اگر با قیمت بالاتر از 110 میلیون عرضه شود در برابر BYD و خودروهای چینی از این دسته بازار خوبی نخواهد داشت.

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی بیسو , بیسو T5 , مدل 1398

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده بیسو
کشور تولید کننده چین
نام و مدل خودرو بیسو T5
نمایندگی فروش در ایران سیف خودرو

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه شاسی بلند
کلاس اتومبیل کراس اور
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر 4715*1930*1788
فاصله دو محور 2760
وزن 1660
تعداد فضای سرنشینان 7 نفر
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/60 R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/60 R17

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1500 توربو
نوع موتور توربو-اینتر کولر
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی
محل قرار گیری موتور جلو
سیستم سوخت رسانی
ظرفیت باک 58
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 215
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 150

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 8 دنده
محور محرک جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز مجهز به ABS+EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسک خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسک خنک شونده

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.7 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 8 عدد
سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم پایداری الکترونیکی خودرو EPS،سیستم کمک در سربالایی ،سیستم هشدار خروج از خط ،سیستم رادار جانبی با قابلیت پوشش نقاط کور
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت کنترل/ورود بدون کلیذ
سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی تلسکوپی
نوع غربیلک کنترل های سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری دارای 7 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر 9 اینچی+دوربین 360 درجه
سیستم صندلیهای جلو 6 جهت برقی
سیستم صندلیهای عقب دستی
سیستم آیینه ها تاشونده برقی
سیستم شیشه ها برقی
سیستم های سقف سانروف پاناروما
سیستم روشنایی جلو چراغ هایهالوژنی ب همراه LED روز تاب
سیستم روشنایی عقب LED نواری
سنسورهای پیش فعال دوربین و سنسور عقب ،سنسور پارک جلو
سیستم های کمک رانندگی سیستم کمکی حرکت در سربالایی،اتو هلد،
سایر تجهیزات سیسنک مجزا برای سرنشنیان ردیف سوم ،قفل کودک برای صندلی عقب ،کی لیس

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی 3 سال یا 100 هزار کیلومتر
مطالب مرتبط