icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بیسو T7 ، مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه باید بدانید

بیسو T7 ، مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه باید بدانید

comments 2 1397/11/2

سیف خودرو و محصولات بیسو مدتی است در بازار ایران سر وصدا زیادی برپا کرده اند چرا که در روزهایی که واردات خودرو ممنوع بوده و خودروسازان کمی قادر به عرضه خودرو هستند،این شرکت توانست با همت و پشت کار خط تولید محصولات بیسو را در خطوط تولید مرتب خودروی سابق راه اندازی نماید و نسبت به فروش و عرضه محصولات بیسو اقدام نماید. سیف خودرو در گام اول کراس اوور بیسو T3 را بر روی خطوط تولید خود برد و از ماه های آینده  تولید کراس اوور بزرگتر بیسو T5 را نیز آغاز خواهد کرد. اما بمب خبری این شرکت برای ابتدای سال 98 است چرا که سیف خودرو قرار است در اردیبشهت سال 98 خبر تولید جدیدترین محصول شریک چینی خود یعنی بیسو T7 را اعلام نماید. از همین رو قصد داریم در ادامه به معرفی کامل این خودرو بپردازیم.

تاریخچه

بیسو T7 سومین محصول  کمپانی بسیار جوان و تازه کار است که تا به امروز رونمایی رسمی از این خودرو به عمل نیامده است اما قرار است در آینده نزدیک در بازار های هدف نظیر ایران راهی بازار شود. این شرکت چینی یکی از شرکت های اقماری Beiqi-Yinxiang محسوب می گردد که خود این شرکت از جوینت ونچر دو شرکت دیگر با نام های Beijing Auto و موتور سیکلت سازی Yinxiang Motorcycle Group تشکیل شده است. Beijing Auto یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چین شناخته می شود که آن را در ایران با نام بایک BAIC می شناسیم. جوینت ونچر فوق پیش از این محصولات خود را تحت عنوان Huansu تولید و عرضه کرده بود و در حقیقت پلت فرم بیسو T7 دقیقا برای خودروهای هوانسو و مشخصا مدل C60 بوده که با ا تغییرات قابل توجهی تغییر نام داده است.بازار هدف این شرکت جوانانی هستند که می خواهند با مبلغ کم کراس اور خوش ترکیب خردیداری نمایند، پس مشخص است که محصولات این شرکت تا حدودب ارزان قیمت هستند .سیف خودرو بعنوان شریک تجاری بیسو در ایران قرار است همزمان با عرضه جهانی این خودرو در بازارهای بین الملی ،بیسو T7 را در ایران تولید و بفروش رساند.

ابعاد بیسو T7

ابعاد بیسو T7

یکی از هیجان انگیزترین مباحث مربوط به بیسو T7 سگمنت آن است . در حقیقت بیسو T7 سعی دارد خود را در کلاس کراس اوور های کوپه معرفی نماید که این مورد را می توانیم در ظاهری این خودرو مشاهده نماییم. قابل ذکر است در ایران به جز برخی از محصولات ب ام و نظیر X6 و X4 گزینه دیگری در این سگمنت حضور ندارد چه برسد به نسخه تولید داخل.از همین رو بیسو T7 را باید اولین گزینه جدی بازار محسوب کرد که می تواند در دسترس قشر قابل توجهی از جامعه قرار بگیرد و در حقیقت انقلابی در صنعت خودرو کشور است.

در خصوص ابعاد این خودرو نیز باید گفت که بیسو T7 کراس اوور خودرویی کاملا کشیده است که از طول نزدیک به 5 متر بهره می برد. همین امر باعث گردیده که فاصله دو محوری مناسبی ایجاد گردد که قطعا به افزایش فضای داخلی منجر خواهد شد.

این کراس اوور کوپه بیسو در عرض هم بسیار پهن بوده و ارتفاع خودرو نیز کاملا مناسب یک کراس اوور است.البته باید توجه داشت این خودرو بدلیل شیب زیاد سقف احتمال از فضای سر کمی برخوردار باشد چرا که مهندسان به منظور ایجاد یک کراس اوور کوپه مجبور به این کار شده اند. البته این مشکل در ب ام و X6 و دیگر کراس اوور های کوپه جهان نیز به چشم می خورد.

خودروطول میلیمترعرض میلیمترارتفاع میلمترفاصله دو محور میلیمتروزن
بیسو T7 4820 1920 1660 2815 1700

طراحی بیسو T7

طراحی بیسو T7

بسیاری به اصطلاح خودرونویسان داخلی ب تا به توصیف طراحی ظاهری خودروهای چینی می رسند سعی دارند که با یافتن شباهتی هر چند جزیی ،برچسب کپی کاری را به خودروی فوق بزنند. این اتفاق در خصوص بیسو T7 هم هم نیز افتاده و این خودرو را کپی بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دانسته اما با کمی تامل و نگاه به دیگر محصولات بیسو کاملا واضح است این خودرو کاملا بر اساس زبان طراحی مختص بیسو شکل گرفته است و تک تک اجزای آن را با کمی تغییر در بیسو T5 و T3 دیده بودیم.تنها نقطه اشتراک بیسو T7 با بند های معتبر را باید طراحی کلی بدنه دانست که ظاهر یک کراس اوور کوپه را به خود گرفته است.

بعنوان مثل در پیشانی  بیسو T7  بیش از هر چیز جلو پنجره مشکی رنگ به چشم می خورد که از نوار های متعدد افقی تشکیل شده و در انتها تمامی این نوار با قسمت های کرمی تزیین شده است. این بخش جذاب دقیقا امضا زبان طراحی بیسو است که در تمامی محصولات این شرکت تا به امروز رعایت شده است. در طرفین این جلو پنجره چراغهای اصلی بزرگ که به صورت زاویه دار طراحی شده است  قرار گرفته که وجه تشابه دیگر این خودرو با کراس اوور های پیشین بیسو است. مهندسان این شرکت به منظور ایجاد حس تهاجمی از سپر کاملا متورم استفاده نموده که با خطوط و زوایایی زیادی جذابتر شده است.درون این سپر نیز مه شکن های LED افقی تعبیه شده است .

در نمای جانبی بیسو T7  بیش از هر جای دیگر می توانیم به کوپه بودن بدنه این خودرو پی ببریم چرا که سقف خودرو با شیب زیادی پس از شیشه جلو به سمت شیشه عقب تمایل یافته است. همچنین قوس زیاد روی چرخها در بدنه و سایز بزرگ رینگ لاستیک باعث گردیده که بیسو T7   کاملا اسپرت و جوان پسند به نظر آید.البته گلگیر های پف کرده و خطوط شانه ای نیز در گیراتر شدن این بخش از بدنه تاثیر بسزایی داشته است.

اما در نمای عقب نیز با نمایی روبرو هستیم که پیش از این در دو کراس اوور قبلی بیسو شاهد آن بوده ایم که دلیل دیگری بر عدم کپی بودن این خودرو است. چراغهای عقب خودرو کاملا به نسخه کوچکتر بیسو T5 شباهت دارد که کمی کشیده تر شده است و البته از خطوط نرم تری بهره می برد. همچنین طراحی کلی درب صندوق و لوگوی بزرگ نصب شده در این محل کاملا از زبان طراحی بیسو پیروی می کند و البته کاملا جذاب است.در نهایت هم اگزوزهای دو گانه که در طرفین سپر عقب تعبیه شده است کاملا نمای عقب را اسپرت و پویا نموده است.

طراحی کابین بیسو T7

طراحی کابین بیسو T7

یکی از بارزترین مشخصه محصولات بیسو طراحی جذاب داخلی در کنار استفاده از متریال با کیفیت است. بیسو T7  هم نیز بعنوان پرچمدار محصولات این برند چینی دقیقا از همین خصیصه در کابین سود می برد.با ورود به کابین خودرو در ابتدا صفحه نمایش عریض تبلت مانند تعبیه شده در میان داشبورد توجه را به خود جلب می کند. طراحی و خطوط به کار گرفته شده در روی داشبورد کاملا جذاب و اسپرت طراحی شده است و با دیگر نقاط کابین  هارمونی دارد. فرمان خودرو D کات طراحی شده و در بین هوای کاهش مرکز ساعت آنالوگی به چشم می خورد. کنسول میانی نیز با شیب ملایمی به داشبورد خودرو منتهی و برخی اداوت فزیکی نظیر دکمه استارت /استاپ موتور و سیستم تهویه مطبوع در این بخش تعبیه شده است تا کاملا در دسترس راننده باشد.

بطور کلی باید گفت نمای داخلی بیسو T7   حس یک خودروی پریمیومی را به ببینده القا می کند و کاملا مناسب این کراس اوور کوپه می باشد.

مشخصات فنی بیسو T7

مشخصات فنی بیسو T7

طبق منابع بین الملی، بیسو T7  در برخی از بازار های بدون محدودیت با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری عرضه خواهد شد که می تواند بهترین گزینه برای این خودرو اسپرت بلند قامت باشد. اما متاسفانه در بازار محدودی مانند ایران بنا به قوانین گمرکی موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو برای این خودرو در نظر گرفته شده است. البته این قوای محرکه با قدرت 197 اسب بخاری می تواند همچنان بر روی این خودرو از پرفورمنس مناسبی برخوردار باشد. در خصوص جعبه دنده بیسو تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است اما احتمالا شاهد همان  جعبه دنده 8 سرعته AT  نصب شده بر روی بیسو T5  در بیسو T7  خواهیم بود.همچنین بدلیل عدم رونمایی رسمی این کراس اوور از سوی شرکت مادر هیچ اطلاعات دیگری در خصوص عملکرد فنی این خودرو در دسترس نیست.

ایمنی

ایمنی

از آنجایی که بیسو T7   قرار است در آینده نزدیک به بازارهای جهانی عرضه شود هنوزجهت تست های ایمنی به موسسه معتبر ارسال نشده است . اما پیش بینی می گردد با توجه به امکانات ایمنی فراوان و همچنین کسب 5 ستاره ایمنی توسط دیگر محصولات این شرکت ،بیسو T7   نیز بتوان براحتی از موسسه C-NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کند.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

دیگر مشخصه محصولات بیسو که خودروهای این شرکت از دیگر کراس اوور چینی بازار متمایز می کند امکانات رفاهی بیشمار است. البته در خصوص امکانات کامل بیسو T7   اطلاعات تکمیلی منتشر نشده است اما برخی منابع گزارش داده بیسو T7   به مواردی چون ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خطی و نقطه کور، سیستم تهویه دوگانه ی اتوماتیک، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل سرعت و حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، سانروف، آینه ی حساس به نور، حافظه ی صندلی راننده، صندلی های جلوی برقی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، سنسور نور و باران، سه حالت رانندگی، سیستم صوتی و تصویری، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق برقی، ساعت آنالوگ، محفظه ی خنک کننده، آینه های تاشو برقی، پاکسازی هوای کابین، سامانه ی یونیزه سازی هوای کابین، پشت آمپر TFT، کامپیوتر سفر، تنظیم VIP صندلی شاگرد از ردیف دوم، استارت دکمه ای، هدآپ و… مجهر شده است.

قیمت و زمان عرضه بیسو T7

قیمت و زمان عرضه بیسو T7

همانطور که اشاره شده سیف خودرو در جمع خبرنگاران اعلام نموده که بیسو T7    در اردیبهشت سال 98 در نمایشگاه شیراز رونمایی خواهد شد . البته از آنجایی که قرار است این خودرو بصورت تولید داخل روانه بازار شود احتمالا تا اواخر سال 98 شاهد این کراس اوور جذاب در خیابان های شهر نخواهیم بود.در خصوص قیمت این خودرو، شرکت مادر هنوز اعداد و ارقامی را منتشر نکرده است اما با توجه به قیمت بیسو T5 می توان حدس زد که بیسو T7  در رنج قیمتی 20 الی 25 هزار دلار عرضه گردد.

کلام پایانی

کلام پایانی

در روزهای گذشته سیف خودرو از خط تولید محصولات بیسو در ایران و در حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد. با توجه به مشاهدات عینی ما مشخص است که خطوط تولید این شرکت کاملا مدرن و مطابق با استاندارد های جهانی طراحی شده است از همین رو به نظرمی رسد که سیف خودرو با قدرت کاملا آمده است تا د بخش زیادی از سهم  کراس اوور های بازار را در دستان خود بگیرد. همچنین خطوط تولید این شرکت نوید تولید محصولات با کیفیتی را می دهد . قابل ذکر است معاون اجرایی این شرکت عنوان داشت از ابتدای تجهیز خط تولید ارتباط نزدیکی ما بین این شرکت و شرکت بازرسی ISQI برقرار بوده تا محصولات تولید این شرکت بتوانند 4 ستاره کیفی را دریافت نمایند. از همین رو پیش می بینی می گردد در صورت حضور بیسو T7  در خطوط تولید این شرکت بتواند براحتی بخش عمده ای از جوانان وخانواده را به سمت خود جلب نماید. همچنین بیسو T7   بعنوان تنها کراس اوور کوپه حاضر در بازار شانس زیادی بری موفقیت خواهد داشت و پیش بینی می گردد در صورت قیمت گذاری مناسب و عرضه مداوم ،بیسو T7 در بازار ما به یکی از موفقیت کراس اوور ها تبدیل گردد  چرا که عملا رقیبی در این سگمنت وجود ندارد.

user-img

نویسنده :

سالار

comments 2 1397/11/2
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

Aidin 1399/2/17
6:49:50

سلام می خواستم قیمت t7 این خودرو رو بدونم اگه لطف کنید ۲ مدل دیگه رو هم بفرمایین ممنون میشم

شمس 1398/1/19
15:0:2

این خودرو چه قیمتی خواهد داشت؟

مطالب مرتبط