icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین تصاویر رسمی کیا اسپورتیج 2019 فیس لیفت منتشر شد

تصاویر رسمی کیا اسپورتیج 2019 فیس لیفت منتشر شد

comments 0 1397/3/2

با توجه به پیشرفت رقابت بسیار زیاد خودروسازهای جهانی سرعت بروز رسانی مدل های این شرکت ها هم افزایش یافته است. حدود سه سال پیش بود که کیا فیس جدید اسپورتیج را به مارکت معرفی کرد. همین امروز این کمپانی کره ای  چهره ی به روز شده تری از این مدل را طراحی کرده و عکس های رسمی از این خودرو را منتشر کرده است. این فیس جدید به تغییرات جزئی منتهی می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

احتمالا بارزترین تغییر این مدل در نمای جلویی اتفاق افتاده است جایی که مه شکن های پورشه گونه ی چهار تکه طرح جدیدی به خود گرفته اند به صورتی که توسط یک خط به دو قسمت تقسیم شده اند و در کنار سپرهای جدید باعث شده اند تا کمی در نمای جلو اسپرت تر به نظر بیاید. کلیت چراغ های جلو تغییر خاصی نکرده و کمی در گرافیک چراغ ها ظرافت بیشتری به خارج داده شده است. با این حال جلو پنجره معروف به بینی ببر و ورودی هوا به همان سبک سابق هستند.

در نمای جانبی با رینگ های جدید رو به رو هستیم که که برای همه ی مدل های این خودرو قابل سفارش است و از 16 تا 19 اینچ متغیر می باشد و نوار استیلی به زیر درب ها اضافه شده است. در عقب به روز رسانی ها  کمتر به چشم می آید و به تغییر گرافیک چراغ ها و نوار استیل زیر درب عقب محدود می شود.

در داخل خودرو هم مانند خارج خودرو به صورت محدود طراحی های جدید به چشم می خورد که می توان به قربیلک جدید فرمان و دستگره های بهینه شده و روکش  درب ها از جنس چرم با دو رنگ مشکی و خاکستری برای همه ی نسخه های این خودرو قابل عرضه خواهد بود. صندلی ها هم با چرم مشکی و دوخت قرمز قابل سفارش است.

اما مهمترین تغییر این مدل از اسپورتیج پیشرانه جدید 4 سیلندر اکوداینامیک 2 لیتری با کمک نیروی برقی است. این موتور 4 سیلندر توربو دیزل همراه با موتور الکتریکی کم قدرت و کم مصرف است و از باتری 48 ولتی بهره می برد.

این خودرو قرار است تا سال 2019 وارد بازار جهانی شود و انتظار می رود تا سال 2020 هم وارد کشورمان شود. احتمال بسیار زیاد هم با همان پیشرانه ی 2.4 لیتری که در نسل فعلی اسپورتیج هم در کشورمان به فروش خواهد رسید وارد شود و به دلیل طرفدار نداشتن خودروهای دیزل در ایران بعید است که با پیشرانه ی توربو دیزل و برقی در مارکت ما عرضه شود.اما باید حداقل 2 سال صبر کرد تا همه چیز مشخص شود.

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1397/3/2
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط