icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین رونمایی تویوتا از اولین کامیون هیدروژنی جهان

رونمایی تویوتا از اولین کامیون هیدروژنی جهان

comments 0 1398/2/4

تویوتا به مناسب گرامیداشت روز زمین در بندر لس آنجلس از اولین کامیون سلول سوختی جهان رونمایی کرد.البته این کامیون که با همکاری شرکت کنورث توسعه یافته عملا نسخه تکامل یافته آلفا و بتا است. این کامیون‌ها به عنوان بخشی از پروژه‌ی پورتال ساخته شده بودند.

اولین کامیون سلول سوختی جهان بر روی مدل  کنورث T680 کلاس 8 توسعه یافته و از فناوری پیشرانه های هیدورژنی تویوتا بهره می برد.  این دو شرکت جزئیات بیشتری را منتشر نکرده‌اند اما گفته شده کامیون جدید تویوتا توانایی‌های کامیون‌های قبلی را بهبود بخشیده زیرا دارای پرفورمنس بهتر و تناسبات ابعادی ارتقا یافته‌ای می‌باشد.

 

 

 

این کامیون با یکبار شارژر باکش می توان مسافتی برابر با 483 کیلومتر را بپیماید که بر اساس نظر تویوتا دو برابر میزان  مسیری است که کامیون‌ها به‌صورت متوسط در یک روز طی می‌کنند.قرار است 10 نسخه از این کامیون هیدوژنی بعنوان بخشی از پروژه آلایندگی صفر کمپانی تولید شود که از آن برای حمل محموله های رسیده به بندر لس آنجلس و لانگ بیچ استفاده می شود. همچنین تویوتا 4 نسخه از این کامیون را در سرویس های لجستیکی خود بکار خواهد گرفت.

خودروهای سلول سوختی بدلایل مختلف اعم از نبود ایستگاه های شارژ باک دارای مشتریان بسیار کمی است اما مدیر تویوتا آمریکا اذعان داشته است که این شرکت به تولید پیشرانه های سلول سوختی بعنوان قوای محرکه محصولات آینده متعهد است . زیرا مجموعه‌ای پاک هستند و می‌توانند نیازهای متنوع را بدون ایجاد آلایندگی برآورده کنند.

برچسب ها:

تویوتا
user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1398/2/4
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط