icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین لندویند X5 ،مشخصات فنی و قیمت و هر آنچه باید بدانید

لندویند X5 ،مشخصات فنی و قیمت و هر آنچه باید بدانید

comments 1 1397/11/6

لندویند X5 از جدیدترین کراس اوور های  بازار  ما خواهد بود که به زودی در خیابان های شهر با آن مواجه خواهیم. بالا رفتن نرح ارز و تحریم های غرب علیه کشورمان باعث گردیده که چینی ها بدون حضور رقبا یکه تاز بازار باشند لذا بطور متوسط در هر ماه یک برند چینی به بازار ما معرفی می شود که برای مشتریان کامل ناآشنا هستند. برند چینی لندویند یکی از همین موارد است که در آینده نزدیک در بازار حضور خواهد داشت. از همین رو در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی اولین کراس اوور این شرکت برای بازار ایران  یعنی لندویند X5 بپردازیم.

تاریخچه لندویند

برند لندویند در سال 2005 توسط برند دیگر چینی یعنی JMC  تاسیس شد تا نقش پر رنگ تری در بازار کراس اوور ها داشته باشند بدین منظور این برند جدید چینی تمرکز خود را بر روی عرضه کراس اوور های و شاسی بلند ها نهاد. اما این برند خیلی هم در جهان امروز ناآنشنا نیست البته شهرت آن بنا بدلایل مثبت نیست بلکه کپی برداری این خودروساز از برند های معتبر جهانی باعث باز شدن پای مسئولین این شرکت به دادگاه های مختلف بود. از مهمترین این موارد باید به کپی بدون عیب و نقض از محصولات رنجروور اشاره کرد. اما در ادامه شاهد بودیم لندویند محصولت مستقل خود را نیز روانه بازار نمود. لندویند X5 در سال 2013 بعنوان یک محصول کاملا اختصاصی توسط این خودروساز چینی به بازار معرفی شد.

ابعاد لندویند X5

ابعاد لندویند X5

لندویند X5 در زمره کراس اوور های میان ساز شهری پا به میدان گذاشته است. هدف این خودرو از عرضه X5 رقابت با محصولاتی نظیر هاوال اچ 6 بود .بناربراین ابعاد این خودرو با توجه به طول 4.5 متری و عرض 1.85 متری کاملا مناسب یک کراس اوور شهری است.همچنین ارتفاع خودرو نیز کاملا بیان می کند که با یک کراس اوور واقعی روبرو هستید. اما این ابعاد بزرگ نیز باعث افزایش وزن خودرو شده است بطوریکه لندویند X5 دارا وزنی فراتر از 1.5 تن است.

خودروطول میلیمترعرض میلیمترارتفاع میلمترفاصله دو محور میلیمتروزن
لندویند x5 4568 1855 1710 2660 1580

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

هر چقدر که این شرکت در طراحی خودروهای کپی شده تبحر دارد در ارائه زبان طراحی مختص خود چندان بروز عمل نکرده است. البته باید توجه داشت این خودرو در سال 2013 رونمایی شده است و تقریبا زمان فیس لیفت یا عرضه نسل جدید آن فرا رسیده است.در پیشانی خودرو مانند اکثر چینی ها جلو پنجره کرمی سه ردیفه جای خوش کرده است. چراغهای اصلی هم با زویای تیز طراحی شده و گرافیک داخلی آن لوزی شکل می باشد.در قسمت زیرین نیز سپر حجم شده ای حضور دارد که تا حدودی از محصولات میتسوبیشی الگو برداری شده است. در روز سپر نیز چراغهای روزتاب و مه شکن توسط یک نوار کرمی بومرنگ شکل از یکدیگر تفکیک شده است.

در نمای جانبی لندویند X5 نیز پختگی بیشتری دیده می شود چرا که خط شخصیت بدنه با زاویه ملایم تا چراغهای عقب امتداد یافته است.گلگیر های نیز به مانند سپر ها متورم طراحی شده تا ظاهر پرابهت تر از این خودرو به نمایش بگذارد.این کراس اوور چینی بر روی رینگ ها  17 اینچی آلیاژی سوار شده است که از ظاهری جذاب برخودار هستند ،اما به نظر می رسد برای ابعاد بدنه کمی کوچک است.

وقتی به نمای عقب خودرو می رسیم با چراغهای باریکی روبرو خواهیم شد که به مانند چراغهای جلو زاویه دار شکل داشته و از گرافیک داخلی با لامپ های ال ای دی بهره می برد. محل نصب پلاک بر روی درب صندوق در نظر گرفته شده و دیفیوز نقره ای رنگ و خروجی های دوگانه اسپرت باعث جذابیت این بخش از خودرو شده است.

طراحی کابین

طراحی کابین

نمای داخلی لندویند X5 هم به مانند نمای خارجی در کمال سادگی طراحی شده است.طراحان این خودرو سعی کرده اند با بکار گیری یک صفحه نمایش لمسی بزرگ حس مدرن بودن را بدرون این خودرو تزریق نمایند.در زیر این صفحه نمایش، اداوات مربوط به تهویه مطبوع تعبیه شده است و در بالای آن خروجی های مستطیلی شکل حضور دارد.

غربیلک فرمان هم نه چندان جذاب طراحی شده و پنل پشت فرمان به سبک کلاسیک از دو دایره بزرگ و یک صفحه نمایش تی اف تی تک رنگ طراحی شده است. استفاده از عناصر نقره ای رنگ به منظور جذابیت بیشتر در جای جای کابین به چشم می خورد.

مشخصات فنی لندویند X5

مشخصات فنی لندویند X5

لندویند X5 بصورت استاندارد تنها با پیشرانه 2.0 لیتری توربوعرضه خواهد شد که قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاوری معادل 250 نیوتن متر توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می نماید. همچنین برخی مدل های بالاتر به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است.این مشخصات فنی باعث خواهد لندویند X5 در مدت زمان 10.9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر برساند و این شتاب را تا حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت حفظ نماید.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت لندویند در سالهای اخیر نسخه ای جدیدتر از این خودرو را با نام لندویند X5 پلاس به بازار عرضه شده است که در ظاهر تغییرات چندانی نداشته است اما امکان سفارش پیشرانه 1.5 ایتری توربو 150 اسب بخار نیز مهیا شده است. این موتورکه از تکنولوژی میتسوبیشی بهره می برد برای انتقال قدرت با جعبه دنده CVT  جفت شده است. البته لندویند پلاس نیز با همان پیشرانه 190 اسبی و 2.0 لیتری نسخه معمولی نیز عرضه خواهد شد اما در نسخه پلاس بجای جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ،از جبعه دنده 8 سرعته جدید این برند چینی بهره خواهد برد.

از همین رو مشخص نیست که لندویند  X5 با کدامین پیشرانه و جعبه دنده وارد بازار ایران خواهد شد.

ایمنی

ایمنی

طبق منابع موجود نسخه پلاس این خودرو توانسته از موسسه تست تصادف چینی موسوم به C-NCAP چهار ستاره ایمن را دریافت نماید که نشان از ایمنی پایین این کراس اوور چینی است چرا که اغلب چینی ها از موسسه نه چندان معتبر موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شده اند، حال  چگونه لندویند X5 یک ستاره ایمنی را از دست داده مشخص نیست.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

لندویند X5 در نمونه ی فول آپشن به امکاناتی نظیر ۴ کیسه ی هوا، سنسور نور، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کنترل سرعت در سراشیبی، کروزکنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، آینه های تاشو برقی و… مجهز است.

قیمت و زمان عرضه لندویند X5

قیمت و زمان عرضه لندویند X5

عرضه لندویند X5 همانند نامش کاملا عجیب و غریب است. این خودرو در بازار پیش از اینکه توسط شرکت خاصی با تبلیغات اعلام حضور نماید  در آگهی های خرید و فروش پدیدار شد. برای پی بردن به هویت شرکت عرضه کننده بعد از کمی تحقیق متوجه خواهید شد یکی از نمایندگی بزرگ فروش خودرو در مشهد با نام بازرگانی موحد عرضه این خودرو بصورت وارداتی را بر عهده دارد. البته این شرکت برای عرضه لندویند X5 با یکی دیگر از نمایندگی فروش خودرو در تهران با نام شهرخودرو همکاری کرده است. شهر خودرو پیش از این نمایندگی انحصاری عرضه محصول ریگان موتور با نام کوپا را در اختیار داشت. نسخه های اولیه این خودرو به بازار قطعا از نمونه وارداتی می باشد که قبل از ممنوعیت وارد خودرو به گمرک وارد شده بود و حالا پس از رفع مشکلات ترخیص خودرو باید در ماه های آینده منتظر حضور این خودرو باشیم. البته خبری تایید نشده ای وجود دارد که بازرگانی موحد و شهر خودرو قصد دارند با همکاری گروه تولید سناباد طوس واقع در خراسان این خودرو را بروی خطوط تولید ببرند و در آینده شاهد نسخه تولید داخل محصولات لند ویند باشیم اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این خصوص نیست.

از آنجایی که همچنان لندویند X5 از گمرک ترخیض نشده تنها حواله خرید این خودرو در بازار حضور دارد که از قیمتی در حدود 120 الی 140 میلیون تومان برخوردار است . اما پیش بینی می شود در صورت عدم تغییر نرخ ارز این خودرو با قیمتی حدود 200 الی 210 میلیون تومان بدست مصرف کننده برسد.

کلام پایانی

کلام پایانی

لندویند در بازار چین هم برند مطرحی محسوب نمی شود از همین رو شرکت مادر برای رقباتی شدن ،قیمت های نسبتا پایینی را برای محصولات خود برمی گزیند. لذا اگر شرکت های وارد کننده بتوانند لندویند X5 را با قیمتی مناسب به بازار عرضه نمایند احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد شد. البته در این بین چندین سد محکم در مقابل این برند تازه وارد وجود دارد. اولین مانع ، حضور تعداد زیاد رقبا با نام و نشان های معتبر نظیر چری ،بیسو و هن تنگ خواهد بود که توانسته اند در بین مردم ایران برای خود جایگاهی معبتر کسب کنند. دومین نکته به شهرت شرکت های ارائه کننده کراس اوور های چینی باز خواهد گشت . مدیران خودرو ،سیف خودرو ،کرمان موتور و عظیم خودرو شرکت هایی  معتبر با نمایندگی های بیشمار در سطح ایران، قطعا برای مشتریان ایران جذابتر و صد البته قابل اعتمادتر از شرکتی با نام بازارگانی موحد هستند.

لذا باید به کسانی که قصد این خودرو را دارند پیشنهاد نماییم تا مشخص شدن وضعیت نمایندگی لندویند در ایران صبر نماید تا بدانند که نهایتا با چه شرکتی طرف هستند.

برچسب ها:

لندویند
user-img

نویسنده :

سالار

comments 1 1397/11/6
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

اصغر سیفی 1398/2/6
12:12:41

سلام آیا خرید حواله خودروی لند ویند دارای اعتبار قانونی هست و پشتوانه قانونی دارد و تضمینی برای تحویل خودرو وجود دارد یا خیر ؟ چرا کسی به این سوال ما جواب نمی دهد؟ از کجا باید بپرسیم ؟ سپاس از لطف شما

مطالب مرتبط