icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مروری بر طرح تغییر و افزایش تعرفه وادرات خودرو

مروری بر طرح تغییر و افزایش تعرفه وادرات خودرو

comments 1 1396/8/21

علی رغم تکذیب افزایش تعرفه خودرو توسط مسئولین مربوطه افزایش تعرفه واردات خودرو قطعی به نظر می رسد.تکذیب کردن موارد مختلف توسط مسئولین در هر بخش و سمتی امری کاملا عادل و روال شده است بطوریکه مواردی که قطعیت آن بر همه ثابت شده است را شایعه دانسته و از مردم خواستار این هستند که به این شایعات توجه نکنند غافل از اینکه امروزه در عصر ارتباطات بسر می بریم و مخفی کردن اخبار از دست رسانه های امر عبث و بیهوده است.

.

چند روز پیش در خبر ها به استحضارتان رساندیم که طرح افزایش واردات خودرو کلیک خودرو و سندی را منتشر کردیم که احتمالا مبنای طرح جدید دولت برای واردات خودرو خواهد بود اما بلافاصله مسئولین امر این دست از سند ها را شایعه دانسته و به سرعت هرگونه افزایش تعرفه واردات خودرو را تکذیب نمودند. اما امروز آقای علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت تایید کرد تغییراتی در تعرفه واردات خودرو صورت گرفته و دولت تلاش دارد که از طریق ابزار تعرفه ،واردات خودرو را کنترل نماید. با توجه به گفته های مدیر کل مشخص است که فقط با افزایش تعرفه امکان محدود کردن وجود خواهد داشت و همین امر بر اخبار منتشر شده قبلی صحه خواهد گذاشت حالا چرا مسئولین دولت بر تکذیب این مورد اصرار دارند بر کسی مشخص نیست . جالب این است که دولت با بستن ثبت سفارش به مدت 5 ماه که در دو دهه اخیر امری بی سابقه بوده است به نوعی واردات خودرو را محدود کرده و باعث افزایش نجومی خودروهای وارداتی و برخی خودروهای داخلی گردیده است.

اما دولت محترم باید توجه داشته باشد که تاریخ ثابت نموده هیچگاه با گرانی و افزایش تعرفه نمی توان جلوی افزایش خرید محصولی را گرفت و این امر فقط باعث رفتن هزینه بیشتری از جیب مشتریان و صد البته بیشتر شدن فاصله طبقاتی جامعه می گردد.چرا که خودروهای وارداتی از دسترس عموم جامعه خارج شده و افراد ممتول همچنان به خرید محصولات فاخر و لوکس واردتی مباردت می ورزند. همچنین زمانی میتوان با محدود کردن واردات ، خریداران را تشویق به خرید محصولات داخلی نموده که صنایع داخلی در خصوص بالا بردن کیفیت و ارزان سازی خودروهای داخلی مبادرت ورزیده و کمی هم به فکر خدمات پس از فروش خود باشند چرا که کافی است به گزارش ارزشیابی خودرو که توسط شرکت بازرسی و استاندارد ایران هر ماه منشتر می گردد نگاهی انداخته و متوجه خواهیم شد که حدود 80 درصد از تولیدات داخلی 1 یا 2 ستاره کیفی را توانسته اند کسب نمایند.

در پایان باید اشاره کنیم که طبق نظریه ثابت شده توسط کارشناسان و متخصصان هیچ گاه با محدود کردن واردات که منجر به از بین رفتن فضای رقابتی می گردد نمی توان به صنایع خاصی کمک نمود چرا که فقط و فقط رقابت است که نیروی محرکه برای رشد و پیشرفت صنعت خودروی کشور را فراهم می کند.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 1 1396/8/21
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

کیوان 1396/8/23
1:45:34

افزایش تعرفه هیچ تاثیری در ورود خودرو و رقابت با خودرو داخلی ندارد قبلن ۹۰ در صد بود حالا ۱۵۰ درصد ایا دولت از کارشناسهای خبره استفاده نمیکنه حتمن استفاده میکنه و چیزی رو که ما بلدیم انها بیشتر بلدن اما میخان جیب عده ای پر تر شود

مطالب مرتبط