icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین معرفی نسل جدید جنسیس G80 ،باشکوه و قدرتمند

معرفی نسل جدید جنسیس G80 ،باشکوه و قدرتمند

comments 0 1399/1/12

هیوندای سعی کرده با تفکیک برند جسنیس بعنوان برندی لوکس بتواند مقابل غول های بازار موفق عمل کند اما تاکنون چنین نبوده است، از همین رو سعی کرده با ارائه محصولات جدید و مدرن برگ های برنده خود را رو کند.پیرو همین سیاست اوایل سال جاری میلادی نخستین شاسی بلند خود با نام GV80 را معرفی کرد وهم اکنون نیز نسل جدید سدان لوکس G80 را بصورت رسمی رونمایی کرده است.  پیش‌نمایش نسل جدید این سدان کره‌ای اوایل ماه جاری ارائه شد و حالا جنسیس رسماً G80 مدل 2021 را معرفی کرده است.

نسل تازهٔ G80 طبق زبان طراحی جدید جنسیس بنام «زیبایی ورزشی» شکل گرفته و بسیار اسپرت‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. قسمت جلویی خودرو مثل دیگر ساخته‌های جدید جنسیس تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ تاج شکل بزرگی است که بالای ورودی هوای عریضی قرار گرفته است. در طرفین نیز چراغ‌های چهارتایی دولایه به چشم می‌خورند. در پروفیل جانبی خودرو کاپوتی کشیده و یک خط پویا جلب‌توجه می‌کند که از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب کشیده شده و با خط کرومی زیر پنجره‌ها که به سمت بالا حرکت کرده در تضاد است؛ اما مطمئناً بزرگ‌ترین تغییر ظاهری نسل جدید G80، تبدیل آن به کوپه‌ای چهاردر است. بدین منظور، شیشهٔ جلو شیب‌دارتر شده و سقف هم با شیبی ملایم به سمت پایین حرکت کرده و به صندوق و اسپویلر عقب رسیده است. درمجموع طراحی کلی G80 جدید آئودی A7 را به یاد می‌آورد و پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به قبل تجربه کرده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه بیرونی این سدان لوکس کره‌ای می‌توان به رینگ‌های 20 اینچی، طرح نعل اسبی درب صندوق بار با شیب منفی و سر اگزوزهای عقب اشاره کرد که جلوپنجرهٔ تاج شکل را یادآوری می‌کنند. دکمهٔ درب صندوق و تریم کرومی اطراف آن نیز لوگوی جنسیس را به یاد می‌آورد. نسل جدید سدان میان سایز جنسیس 4,995 میلی‌متر طول، 1,925 میلی‌متر عرض و 1,465 میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی 5 میلی‌متر کشیده‌تر، 36 میلی‌متر عریض‌تر و 15 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسل قبلی شده است. فاصلهٔ محوری خودرو اما تغییری نداشته و همچنان 3,010 میلی‌متر است.

هرچند نسل قبلی G80 در داخل از تمامی خصوصیات لازم یک خودروی لوکس برخوردار بود اما هیچ‌گاه سطح بالا و ممتاز احساس نمی‌شد. این مشکل اما دیگر در نسل جدید وجود ندارد زیرا G80 مدل 2021 از متریال باکیفیت‌تر، تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی مدرن‌تر برخوردار شده است. در این ماشین راننده از نشستن روی صندلی چرمی بسیار راحتی لذت خواهد برد که مجهز به هفت سلول هوایی است و بسته به حالت رانندگی انتخابی تنظیم می‌شود. این صندلی همچنین از قابلیت تصحیح وضعیت خودکار هم برخوردار است که به کاهش خستگی در رانندگی‌های طولانی کمک می‌کند. در همین حال، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی با تکنولوژی سه‌بعدی بدون عینک قرار گرفته و در سمت راست هم یک نمایشگر 14.5 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جا خوش کرده که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی برخوردار است.

کمی پایین‌تر، تریم گستردهٔ چوبی و دریچه‌های تهویهٔ باریکی به چشم می‌خورند که به نظر می‌رسد در کل عرض داشبورد چرمی خودرو کشیده شده‌اند. نمایشگر سربالا، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها، شیفتر دوار و نورپردازی داخلی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه G80 جدید هستند. با وجود استایل بیرونی اسپرت‌تر، فضای سر و پای بیشتری در کابین این خودرو وجود دارد. برای رسیدن به این مهم، جنسیس ارتفاع صندلی‌های عقب را کم کرده است تا فضای داخلی بیشتر شود. علاوه بر این، ستون‌های A نازک‌تر و آینهٔ دید عقب باریک‌تر شده که این تغییرات همراه با آینه‌های جانبی بازطراحی‌شده و داشبورد کوتاه‌تر، موجب بهبود دید و همین‌طور ایجاد حس دل‌بازتری در کابین شده است.

نسل دوم G80 روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب انحصاری جنسیس ساخته شده که احتمالاً با GV80 مشترک است. جنسیس فعلاً اطلاعات چندانی از این پلت‌فرم منتشر نکرده اما گفته است که تقریباً 19 درصد از بدنهٔ خودرو از آلومینیوم ساخته شده که کمک کرده وزن آن 110 کیلوگرم از نسل قبلی کمتر شود؛ اما G80 جدید نه‌تنها سبک‌تر بلکه ساکت‌تر هم شده است زیرا با استفاده از عایق‌های صوتی بهتر، از صداهای مزاحم کاسته شده است. این سدان لوکس کره‌ای همچنین به سیستم تعلیقی با کنترل الکترونیکی و تکنولوژی پیش‌بینی جاده هم مجهز شده که با استفاده از دوربین جلو، مشکلات جاده مثل گودال‌ها و سرعت‌گیرها را تشخیص داده و به‌طور خودکار کمک‌فنرها را تنظیم می‌کند تا سواری صاف و راحتی ارائه گردد.

نسل جدید G80 در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که پیشرانهٔ دوم از نوع 3.5 لیتری V6 توربو است که 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بازارهای خارج از ایالات‌متحده اما یک موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل هم با 210 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور قابل انتخاب خواهد بود. جنسیس فعلاً جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نکرده و صرفاً تأیید کرده است که G80 با انتقال قدرت محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد.

G80 مدل 2021 در بخش ایمنی هم به سیستم دستیار رانندگی بزرگراه دو مجهز شده که با کنترل فرمان، گاز و ترمز، سرعت تعیین شده توسط راننده را حفظ می‌کند، خودرو را بین خطوط نگه می‌دارد و فاصلهٔ ایمن با خودروی جلویی را حفظ می‌کند. ازجملهٔ دیگر سیستم‌های ایمنی این ماشین هم می‌توان به سیستم جلوگیری از برخورد جلو باقابلیت تشخیص عابر پیاده و سیستم جلوگیری از برخورد نقاط کور اشاره کرد. G80 همچنین به دستیار هوشمند پارک از راه دور هم مجهز است که به لطف آن راننده می‌تواند از خودرو خارج شده و استفاده از سوئیچ خودرو را به داخل پارکینگ‌های تنگ بفرستد. نسل جدید جنسیس G80 از هم‌اکنون در کرهٔ جنوبی عرضه می‌شود اما عرضهٔ آن در آمریکای شمالی در نیمهٔ دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1399/1/12
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط