icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین معرفی هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 با پتل خورشیدی

معرفی هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 با پتل خورشیدی

comments 0 1398/5/1

نمایشگاه خودروی سئول جایی بود که هیوندای در کنار نسخه توربو از سوناتا هیبریدی رونمایی کرد.حالا نیز این شرکت برای جذابیت بیشتر این خودرو را با فناوری پنل های خورشیدی که در سقف خودرو تعبیه شده است مجددا رونمایی کرد.پنل های مورد نظر نور خورشید را تبدیل به الکتریسته کرده و در باتری ها ذخیره می نمایند. هیوندای عنوان نموده در صورتی که خودرو روزانه 6 ساعت در زیر نور خورشید قرار بگیرد سالانه 1300 کیلومتر را بدون نیاز به بنزین خواهد پیمود.

نصب سقف سولار تنها ویژگی‌ای نیست که سوناتا هیبرید را نسبت به نسخه درون‌سوز آن متمایز می‌کند، بلکه هیوندای این خودرو را به سیستم اکتیو شیفت کنترل تجهیز کرده است. این سیستم هوشمند قادر است پیشرانه هیبریدی این خودرو را کنترل کند. این سیستم سرعت چرخشی گیربکس و موتور را هماهنگ کرده و به میزان 30 درصد تعویض دنده‌ها را کمتر کرده تا سواری نرم‌تری برای این خودرو به ارمغان بیاورد. هیوندای می‌گوید این تکنولوژی باعث بهبود شتاب گیری، مصرف سوخت و دوام گیربکس می‌شود زیرا ASC استهلاک قطعات در زمان تعویض دنده را به حداقل می‌رساند.

 

 

 

 

نسخه‌ی هیبریدی سوناتا که بر پایه‌ی جدیدترین نسل این سدان کره‌ای شکل گرفته دارای ویژگی‌های طراحی متمایز می‌باشد که مهم‌ترین آن جلوپنجره‌ی متفاوت و اسپویلر عقب یکپارچه با چراغ‌ها است. رینگ‌های آلیاژی آئرودینامیک مانند این خودرو نیز خاص مدل هیبریدی بوده و گفته شده باعث بهبود وضعیت آئرودینامیکی خودرو می‌شود.

قوای الکتریکی هیوندای سوناتای هیبریدی را پیشرانه  اسمارت استریم G2.0 GDi HEV  تشکیل می دهد.  پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو قدرت 152 اسبی و گشتاور 188 نیوتون متری داشته درحالی‌که واحد الکتریکی نیز 52 اسب بخار قدرت و 205 نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند. مجموع قدرت این پیشرانه ها توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد.

کل قدرت این سیستم برابر با 195 اسب بخار بوده و بنا به ادعای هیوندای، سوناتا هیبرید جدید به ازای هر لیتر سوخت می‌تواند 20.1 کیلومتر مسافت را طی کند که همان مصرف 4.97 لیتری در هر صد کیلومتر می‌باشد. البته این آمار مربوط به مدل مجهز به رینگ‌های 16 اینچی بوده و در صورت استفاده از رینگ‌های 17 اینچی مصرف به 5.2 لیتر افزایش می‌یابد.

سوناتا هیبرید 2020 همچنین از عملکرد کلید دیجیتالی برخوردار است که با یک برنامه‌ی موبایلی فعال شده و به کاربران اجازه می‌دهد خودرو را باز و بسته کرده و حتی پیشرانه را از راه دور روشن کنند

user-img

نویسنده :

سالار

comments 0 1398/5/1
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط