icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مقایسه جک جی 5 با ال 90 اتوماتیک (تندر 90)

مقایسه جک جی 5 با ال 90 اتوماتیک (تندر 90)

comments 33 1396/3/8

  پرديس خودرو: اكه بدنبال خريد ارزانترين خودرو با جعبه دنده اتوماتيك باشيد حتما ال 90 يكي از گزينه هاي شما مي باشد.اگر كمي سر كيسه را شل نماييد چند گزينه چيني به سبد خريد شما اضافه خواهد شد كه ارزانترين آنها جك جي 5 اتوماتيك خواهد بود.

براي خريد خودرو ملاك هاي مشخصي چون هزينه نگهداري ،مصرف روزانه ،تامين ارزان و سريع قطعات يدكي ،دوام و عمر بالا ،ايمني مصرف سوخت در اولويت مي باشد ولي در بازار كنوني كشور مان نبايد از نقش انكار ناپذير زيبا و خوش چهره بودن براحتي گذشت كه اين روز ها خودرو هاي چيني خوش رنگ و لعابي در بازار وجود دارد كه از خريدران خودور دلبري مي كنند.

بررسی و معرفی ال 90 اتوماتیک (تندر 90)

هدف از تولید ال 90 در کمپانی رنو –داچیا یک خودروی کاملا اقتصادی با عمر و دوام بالا که از قیمتب پایینی برخودرا باشد تا اکثر اقشار جامعه توان خرید این خودرو داشته باشند .ال 90 که بعد از ورود به ایران به نام تندر 90 تغییر نام داد با همین رسالت  وارد محصولات ایران خودرو شد . در آن سالها پیکان به تازگی از خط تولید خارج  شده بود و قرار بود تندر 90 با قیمتی نزدیک پیکان  در ایران خودرو تولید شود تا همه توان خرید این خودروی ارزانقیمت اروپایی را داشته باشد . اما هرگز چنین شد و این خودرو از اکثر محصولات ایران خودور و وطنی گرانتر شد.

 

خودروی تندر 90 مجهز به یک موتور 1.6 لیتر با 105 اسب بخار قدرت می باشد.شاید در نگاه اول قدرت خروجی این خودرو کم به نظر بررسد ولی با توجه به گزینه وزن به قدرت متوجه خواهیم شد که موتور تندر 90 بسیار پر قدرتر از خودروهای هم کلاس خود می باشد.این موتور جهت انتقال قدرت به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جفت شده است . گیربکس تندر 90 که در بسیاری از محصولات رنو از قبیل داستر و غیره مشترک بوده  بسیار نرم ، بدون ارتعاش وبدون صدا می باشد.این جعبه دنده اتومات در کنار فرمان خوش دست با دفع ضربات بالا رانندگی دلپذیری را برای هر کسی فراهم می آورد.

موارد فنی خودرو را که کنار بگذاریم به کابین و فضای داخلی آن می پردازیم.از مهمترین مزایا تندر 90 که همگان به نیکی از آن یاد می کنند فضای مناسب جهت سرنشینان جلو و عقب خودرو و فضای بزرگ صندق بار آن می باشد. تندر 90 این فضای مناسب را مدیون ارتفاع بلند سقف و عریض بودن  بدنه خودرو بوده بطوریکه برای سرنشینان عقب فضای کافی برای سر و شانه های وجود دارد .

ارتفاع بلند سقف باعث شده که یک شکستگی با شیب زیاد در قسمت اتصال شیشه به  صندوق در طرحی ظاهری بوجود آید. این شکستگی دارای معایب و محاسنی  می باشد. از محاسن آن می توان به بزرگ شدن فضای بار اشاره کرد که این فضای بار بزرگ گزینه مناسبی برای خانواده ها می باشد. ازمحاسن دیگر این مهم می توان به عدم ایستادگی قطرات آب بر روی شیشه عقب بوده که بدلیل شیب زیاد می باشد .این مزیت در تست های مختلف مورد تایید قرار گرفته و نشان از دید کافی در زمان بارندگی دارد.

اما این شکستگی معایبی هم دارد.این شکستگی باعث شده که ارتفاع عقب خودرو بالا تر  از خودروها دیگرباشد همین مسئله باعث شده  کنترل عقب خودرو در سرعت های بالای 150 کیلومتر کمی مشکل به نظر برسد.

در خصوص طراحی ظاهری و داخلی کابین تندر 90 باید گفت:از آنجا که این خودرو در دنیا به یک خودروی اقتصادی با عمر بالاتعرف شده بود، رنو تندر 90 بدور از هرگونه تجملات و اداوات اضافی طراحی کرده است که با نشستن در دراخل کابین این خودرو مطمئانا در ذوق شما خواهد خورد زیرا طراحی داخل این خودرو بسیار ساده و نازیبا می باشد.ظاهر این خودرو هم مانند طراح داخلی حرف خاصی برای گفتن ندارد.

در کل تندر 90 یک خودرو پر قدرت با جعبه دنده نرم و فرمانپذیری عالی بوده که در صورت رعایت اصول نگه داری خودرو مانند تعویض به موفع روغن و فیلتر ها ،تعویض تسمه تایم ،این خودرو مدت ها بدون دردسر خواهد بود و شما از یک رانندگی دلپذیر با آن لذت خواهید برد.همچنین شما اگر کمی در جاده های خاکی و غیر آسفالت هموار علاقمند هستید مطمئن باشید که ال 90 شما را بدون دردسر و یا گیر کردن کف خودرو همراهی خواهد کرد این همه مزایا را شما خواهید داشت در صورتی که خیلی به ظاهر این خودرو اهمیت ندهید.

معرفي و بررسي خودروي جك جي

جك جي 5 دومين محصول كارخانه جك چيني بود كه وارد بازار ايران شد. اولين محصولي كه جك وارد ايران شد توجوي j3 بود كه نه چهره جذابي داشت و نه سابقه خوبي از خود درميان خريدران باقي گذاشت .همين موضوع باعث شده بوده كه در ابتدا خريدران احتمالي اين خودرو نسبت به محصول جديد كرمان موتور واكنش  منفي نشان دهند .

اما داستان جك جي 5 بسيار متفاوت بود.اين خودرو با قيمت مناسبي كه براي آن در نظر گرفته شده كم كم جاي خود را ميان خريدارن ايراني باز كرد.كيفيت خوب و طراحي دلنشين اين خودرو تير خلاص را به بازار خودروهاي ارزانقيمت اتوماتيك شليك كرد.هر روز خريدران اين خودرو بيشتر شدند و اين مسئله ادامه داشت تا زماني شركت كرمان موتور اعلام كرد به لطف اين محصول سال 93 سال شكوفايي كرمان موتور بوده است.

جك j5 در نوع جعبه دنده دستي و جعبه دنده اتوماتيك عرضه شده است.تكليف ما در اين جا مشخص است و ما به سراغ نوع اتوماتيك اين خودرو مي رويم.جك j5 اتوماتيك از يك موتور پر قدرت 1800 سي سي با توان خروجي 141 اسب بخار بهره مي برد. پيشرانه اين خودرو مانند بسياري از خودروهاي چيني تحت ليسانس  ميتسوبيشي ژاپن است كه در چين مونتاژ مي گردد.تا اينجاي كار موتور پرقدرت و ميزان توان خروجي جك j5 باعث بيرون راندن ال 90 از گود شده و ال 90 اميدوار است در ديگر مراحل كه شايد پر اهميت تر باشد خودي نشان دهد.

گيربكس جك جي 5 مانند همتاي فرانسوي خود 4 سرعته تيپ ترونيك بوده كه همواره در سرعت هاي مختلف عملكردي نرم و مناسب را از خود نشان مي دهد .ترمز هاي اين خودرو نيز عملكرد عالي از خود نشان مي دهد بطوريكه در ترمز گيري هاي شديد دماغه خودرو تمايلي به پايين از خود نشان نمي دهد. اين عملكرد مطلوب را مديون مجهز بودن ترمز ها به سيستم ABS و EBD مي باشد. J5 در آزمايش‌هاي موسسه ايمني C-Ncap موفق به كسب هر 5 ستاره ايمني شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفين‌، ضربه شديدي به هيچ يك از اعضاي بدن سرنشينان وارد نمي‌شود كه نشان‌دهنده طراحي يكنواخت و مهندسي شده اين خودرو است‌. در اين مقوله هم متوجه شديم كه باز هم تندر 90 حرفي براي گفتن ندارد.

جي 5 توسط كمپاني پينين فارينا ايتاليا طراحي شده كه همين بس كه بگوييم اين شركت طراح خودروهاي بزرگي از قبيل فراري و چندين مدل فيات بوده است. طراحي اين خودرو نسبت به همتايان چيني خود بسيار شكيل و خوش چهره مي باشد بطوريكه در صورت برداشتن لوگوي اين برند چيني هرگز متوجه نخواهيد شد كه اين يك خودروي چيني مي باشد.

با نشتن در فضاي كابين اين خودرو مطمئنا متحير خواهيد شد زيرا كه طراحي داخلي اين خودرو با توجه به قيمت آن بسيار عالي مي باشد.متريال مورد استفاده در داخل كابين در حد معقول بوده و از خشك بودن و بي كيفيت بودن خبري نيست موردي كه در تمامي خودروهاي چيني آزار دهنده مي باشد.صندلي هاي ،روكش فرمان و قسمتهايي روكش درب ها و داشبورت از چرم تشكيل شده است قطعات كرمي بكار رفته در بعضي قطعات داخلي باعث شده كه حس لوكس بودن به سرنشنيان تلقين مي كند.

همچنين چينش ادوات كاربردي از قبيل تهويه مطبوع و سيستم صوتي و خروجي هاي هوا بسيار زيبا و متناسب با همديگر طراحي شده است .فرمان خودرو هم از ظاهري مناسب بهره مي برد كه با قرار گرفتن اداوت تنظيم سيستم صوتي بر روي آن حجت را بر ال90 تكميل مي كند.شايد از خود بپرسيد كه چرا با اين دقت كه كابين جك جي 5 را توضيح  داديم به شرح كابين ال 90 نپرداختيم.اين مسئله كامل روشن است .زيرا كه كابين ال 90 بسيار ساده و ابتدايي مي باشد و موردي براي توضيح ندارد و فقط از خشك بودن و نماي بسيار نازيبا آن بايد سخت گفت .اگر موردي هم براي توضيح دادن باشد بايد به مكان بسيار نامناسب كليد هاي بالابر شيشه اشاره كرد.

فضاي سرنشنيان نقطه قوت قلب ال 90 سوارن مي باشد زيرا كه جك فقط در طول از ال90 برتر بوده ولي در عرض و ارتفاع و همچنين وزن خودرو برتري از آن ال 90 مي باشد. از همين رو فضاي سرنشنان در ال 90 بهتر از جك بوده هر چند كه بدليل بيشتر بودن فاصله بين دو محور در جك فضاي زانو براي سرنشنان عقب بيشتر از ال 90 مي باشد.

امكانات رفاهي جك مي توان به چراغهاي هالوژني در جلو و عقب ،سنسور دنده عقب ،نمايشگر كنترل باد تاير ها ، صفحه نمايش لمسي ،سيستم صوتي با شش بلند گو ،سانروف و تنظيم 8 حالت صندلهاي جلو اشار كرد.امكاناتي كه هيچ يك در ال 90 به چشم نمي آيد.

مصرف سوخت جي 5 طبق اعلام كارخانه سازنده برابر با 7.6 ليتر در 100 كيومتر مي باشد اما ال 90 با توجه به حجم  موتور كمتر 8.3 ليتر  در 100 كيلومتر مي سوزاند كه باز هم قافيه را به جك جي 5 واگذار مي كند.

نتیجه گیری

ابتداي اين بحث بايد عنوان كرد اين دو خودرو بر روي كاغذ اختلافي در حدود 10 ميليون دارد و مقايسه اين دو خودروخيلي مناسب به نظر نمي رسد . ولي بايد توجه داشت جك جي 5 اتوماتيك توسط كرمان خودرو در همه مدت سال در حال عرضه بوده و خريد آن در بازار خيلي سخت نيست زيرا كه اختلاف قيمت بازار و كارخانه زياد نيست . اما اين مسئله در خصوص ال 90 صدق نمي كند . پيش فروش ال 90 اتومات بسيار كم و محدود بوده و اختلاف قيمت بازار با كارخانه بسيار زياد مي باشد همين مهم باعث شده كه اختلاف قيمت ال 90 در بازار آزاد با جك جي 5 در حدود 5 الي 6 ميليون مي باشد. در حال حاضر قيمت جك جي 5 در بازار 60 ميليون تومان بوده و قيمت ال 90 در بازار آزاد برابر با 54 ميليون تومان مي باشد.

 

خودروي ال 90 سالهاست كه در جاده هاي كشور مان و در تمامي نقاط با آب و هواي مختلفي حضور پر قدرت داشته است بصورتي كه 90 درصد از خريدران از عملكرد و دوام خودرو راضي بوده اند .ولي خودروي جك جي 5 چند سالي است كه وارد بازار شده و در خصوص دوام  آن فعلا نمي توان احضار نظر كرد ولي ازآنجا كه چيني هاي مشابه دوام كمي دارند مي شود اين قضيه را به J5 هم بسط داد. در خصوص خدمات پس از فروش هر دو نمره منفي گرفته اند اما ال 90 يك پله جلوتر مي باشد. كرمان موتور خدمات پس از فروش خيلي مناسب ارائه نمي دهد دليل اين امر هم كم بودن نمايندگي در سطح كشور مي باشد.قطعات يدكي ال 90 قابل دسترس تر از جك بوده و در قيمت اين قطعات در يك پله قرار دارند.

پس اگر شما بدنبال زيبايي و امكانات رفاهي در كنار يك رانندگي دلچسب  در جاده هاي آسفالت شده هستيد جك جي 5 را به شما پيشنهاد مي دهيم ،در صورتي كه شما از آن دسته آدمهايي باشيد كه خودرو را بيشتر يك يا دو سال نگه نمي داريد. اما اگر دوام و پايداري ثابت شده براي شما در درجه اول قرار دارد و كمي هم به خارج از جاده هاي مي رويد و از آن دسته خودروسوارني مي باشد كه  سالها با يك خودرو سر مي كند ال 90 را به شما پيشنهاد مي دهيم. اين را به ياد داشته باشيد كه بدليل تفكر حاكم بر بازار داخلي فروش خودروي دست دوم چيني كمي مشكل مي باشد در صورتي كه ال 90 هميشه با نقدينگي برابر است.

در پايان اشاره مي كنيم كه اين تفكر كه خودروهاي چيني آشغال هستند را به زباله بياندازيد زيرا كه چيني ها در صنعت خودرو با اينكه در ابتداي كار هستند بسيار پيشرفت كرده اند و در سالهاي نه چندان دور بسياري از مردم جهان خودروي چيني سوار خواهند شد.

 

 

user-img

نویسنده :

comments 33 1396/3/8
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سعید 1397/2/23
14:33:2

دوستان موتور ال ۹۰ ساخت رومانی هست همچنین گیربکس الان مدت ده ساله که فرانسه این خودرو رو تولید نمیکنه ولی کیفیتش خوبه چون تحت licence , تولید میشه، جک جی 5 ' موتور تحت لایسنس mitsubishi motors ژاپن میباشد یعنی کیفیت هیچ تفاوتی با ژاپن نداره، و حالا حالا نیاز به تعمیر engine نخواهید داشت، این از موتور از لحاظ platform ' که قطعا از تندر بالاتر هست..، از نظر accelerate و شتاب بالاتر، از نظر safe بالتر از تندره، پس خلاصه اگه به تندر از ده نمره ۶ بدیم نمره جک قطعا ۸ خواهد بود

علیرضا 1396/11/17
18:10:58

من 6 سال ال 90 داشتم. سری اولش را. در مجموع ماشین بدی نبود به خصوص مصرف سوختش خیلی خوب بود. 6.5 در 100 کیلومتر. اما ایرادات خودش را هم داشت به خصوص گردگیر پلوس که بدجوری در مسافرت برای من و خانواده مشکل درست کرد. اتاق زود به صدا افتاد و هزینه‌های اون به خصوص در نمایندگی خیلی بالا بود من برای تعویض پک تسمه تایم و دینام حدود 800 تومن پیاده شدم. یا تعویض صفحه کلاج 600 تومن با اینحال در مجموع راضی بودم. الان یک ماهیه جک جی 5 اتومات گرفتم. سواریش و کلاسش کلا فرق می‌کنه. راحتی و فضای اون و به خصوص ظاهرش بهتره. موتور قدرتمندی داره اما مصرف سوختش بیشتره که البته با توجه به شناختی که از ماشین‌های اتومات دارم در مورد همه صدق می‌کنه. در مجموع هرچند نمیشه الان در موردش اظهار نظر کرد با اینحال من از خریدم راضیم

علی 1396/8/20
19:9:15

ماشین چینی که به گفته خود نمایندگی مشکل دیسک و صفحه داره اگر نگیم آشغال چینی چه اسمی روش بگذاریم بهتره ؟

تندر پلاس اتوماتیک 1396/6/24
18:34:7

با سلام خدمت دوستان تندر پلاس اتوماتیک دارم، از لحاظ ظاهری ایرادهایی که به سری قبل میگرفتن را دیگه کسی نمیگیره و همه میگن زیبا شده با چندتا اپشن مختصر هم دلپذیرتر میشه (دوربین و مولتی مدیا و..) هرگز ماشین چینی نمیخرم،جک جی ۵ مدل ۹۵ ده میلیون افت قیمت مدل ۹۴ پانزده تا بیست میلیون افت قیمت بقیه معایت ماشین چینی هم بماند دیگه

sob sob 1396/5/6
2:56:59

شما فکر میکنی خیلی از بازار حالیته؟ چین با سرعت نور داره تمام بازار های دنیارو میگیره.. تولیدات اپل رو چین داره با کیفیت بالا میزنه.. فقط کافیه بدونین واردات چین به اروپا و آمریکا چقدره تا متوجه اشتباه بودن حرفتون بشین..مشکل وارد کنندگان ما هستن که محصولات درجه 3 رو وارد کشور میکنند وگرنه من مطمئنم تا چند سال دیگه خودرو های چینی با شرکت های بزرگ دنیا وارد رقابت میشن

علی محمدی 1396/1/25
0:10:1

ال ۹۰ ساخت فرانسه نیست بلکه ساخت داچیای رومانی است که فقط پلتفرمش را از رنو گرفته.توی این بازار و این کشور بهتره هیچ چیزی نخریم. ال ۹۰که قیمتش ۱۵ ملیون و جی۵ ۱۷ ملیون است را باید ۳برابر گرانتر بخریم تا پول سوریه و عراق و... تامین شود. کی می شود که ما ایرانی ها هم فورد سوارشویم.(به غیر از مناطق آزارد).

غلام 1396/9/27
12:24:42

با این حساب قیمت l90 باید 3 هزارو خورده ای دلار باشه! موقع اظهار نظر از جو زدگی پرهیز کن گلم... بوس بوس

یاشار 1395/12/8
16:35:13

مطمئنم که مقاله نویس از ماشین هیچ سر در نمیاره چون فقط کسانی که از خودرو چیزی نمی فهمند همچین حرفی را میزنند(( اشاره می کنیم که این تفکر که خودروهای چینی آشغال هستند را به زباله بیاندازید زیرا که چینی ها در صنعت خودرو با اینکه در ابتدای کار هستند بسیار پیشرفت کرده اند و در سالهای نه چندان دور بسیاری از مردم جهان خودروی چینی سوار خواهند شد.)) واقعا بدترین جمله و بدترین مطلب تو این سایت بود

میلاد 1395/11/30
21:53:46

ال نود هم مصرفش پایین تره هم شتابش بیشتره هم نرم تر و بی صداتره از نظر قطعات هم که بی رقیبه . من خودم تندر دارم دوستم جک داره الان یک سال گرفته افت قیمتش 14 میلیون سوار ماشین من میشه میگه یه چرخش صدتا جک ارزش داره

امیر خطر 1395/9/13
20:42:2

احمد به نظرمن ال90خیلی بهتره چون ساخت فرانسه است وجک ساخت چینه آخه باهم مقایسه کن

سپهر 1396/12/28
9:30:5

داداش اون مال قبلنه الان همش خود ایران میزنه

سجاد 1395/6/29
15:30:14

سلام دوستان در کل اگه فکر زیبایی و امکانات هستید جک و اگه به فکر خودرو باکیفیت پر شتاب بادوام هستید تندر انتخاب عالی هست

Mostafa 1395/5/9
13:17:14

با سلام خدمت همه دوستان خودم. به نظر من سری که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندند. وقتی ال 90 امتحانش رو پس داده و حدود 80 تا 95 درصد از مردم از اون راضی هستند چرا آدم بره دنباله ماشینهای چینی!!! نه خداییش راست نمیگم؟

محمد 1394/12/18
8:51:56

من هردوتاشو دارم ال90 ماشین کاری وبادوامه وجا دار ولی جی 5 توجاده ازون سرتره از نظر پایداری وهندلینگ مثل مگان

ahmad 1394/9/27
18:38:23

من می خواهم ماشین بخرم بین تندر نود وجک گیر کردم لطفا کمکم کنید اون هایی که خریدن بگن خواهش میکنم کمکم کنید لطفا بگین احمد تا بدونم با منین

ahnad 1394/9/27
18:37:51

من می خواهم ماشین بخرم بین تندر نود وجک گیر کردم لطفا کمکم کنید اون هایی که خریدن بگن خواهش میکنم کمکم کنید لطفا بگین احمد تا بدونم با منین

غغغغغغغ 1394/9/16
20:38:42

غغغغغغ

اسماعیل کلویی 1394/9/12
11:55:14

سلام خدمت دوستان من نزدیک دو سال ال نود دنده ای داشتم الان رفتم ال نود اتوماتیک ثبت نام کردم از دنده ایش خیلی راضی بودم در مورد اتومات ال نود تجربه ای اگر دارین ممنون میشم به اشتراک بزارین

رضا 1394/9/12
2:38:40

7 ماهی میشه جک جی 5 اتوماتیک دارم. این ماشین کابین بسیار ساکت و آروم و بی صدایی داره وزنش زیاده (1350 کیلو) که این باعث می شه رانندگی باهاش تو جاده بسیار لذت بخش بشه گیربکسش دنده ها رو نرم عوض میکنه هندلینگ عالی ولی معایت: شتابش کمه گیربکسش دنده ها رو در دور موتور پایین تعویض میکنه و خیلی سریع به نده 3 و 4 می ره که شتاب گیری ناگهانی رو در اون دنده ها کمی سخت میکنه در کل از نظر شتاب و مصرف تندر 90 باید بهتر باشه (از همه مهم تر اینکه گیربکسش 100 درصد وارداتی از فرانسه است) ولی جی 5 از نظر ثبات در سرعت های بالا - هندلینگ و زیبایی ناگفته نمونه که از بین تمامی خودروهای چینی فقط جی5 و جیلی رو قبول دارم (جی 5 از نظر داشتن کابین با کیفیت تر و موتور میتسوبیشی و جیلی از نظر گیربکس خوبش)

حمیدرضا میرجلیلی 1394/9/11
4:24:40

به نظر من جک بهتر از ال90 هسش چون هم زیباتره هم موتور قوی تری داره و همچنین ایمن تره من در حال تحقیق هسم تا یکیشو بخرم

سپهر حبیبی 1394/9/10
15:57:30

با سلام و عرض ادب ببخشید من یه سوالی از جناب سعیدساعتسازی دارم اونم اینه که مگه ال نود سر و صدا داره؟ بنده خودم 4 ساله ال نود پارس خودرو دارم که از کارخونه دست خودم بوده مدلشم 90 هست تاحالا یه بار تعمیرگاه نرفتم فقط هزینه بنزین و روغنش رو دادم که اونم یه چیز مصرفیه خیلی ازش راضی هستم و یه لاستیک فرسودش رو به این ماشین های آشغال چینی نمیدم من حتی با ال نودم 210 هم پر کردم که نه تنها رانندگی با سرعت بالا باهاش دلهره آور نیست بلکه لذت بخش تر هم میشه . درکل تاحالا کسی رو ندیدم از ال نود نا راضی باشه. اگه میخوای بخریش اصلا شک نکن

مهران 1394/9/8
10:36:40

واقعا تندر اتوماتیک بهترین ماشین حال حاضر ایرانه.یه چرخش میارزه به تموم ماشینای ایران

فرزاد روايي 1394/9/7
20:34:30

بنده 4 سال ال 90 داشتم و باز رفتم ال 90 اتومات خريدم. بهترين خودرو تا سقف 80 ميليون تومان بنظرم همين ماشينه . و با توجه به آپشن قيمت از كيا سراتو هم بهتره

فرید صادقی 1394/9/6
14:37:37

سلام من از سال 91 ال نود پارس خودرویی داشتم و بسیار راضی بودم و یک بار هم تعمیرگاه نرفتم هفته پیش فروختمش فقط چون ماشین اتومات نیاز داشتم ولی بعداز تحقیقات فراوان در مورد قیمت های مشابه مثل جک و برلیانس بازهم رفتم ال نود اتومات ثبت نام کردم و مطمئن هستم که پشیمون نخواهم شد

یوسف 1394/9/6
9:45:50

سلام. ال 90 دستی مدل 93 دارم . تقریبأ باهاش ایرانگردی کردم و شکرخدا هیچ مشکلی باهاش نداشتم. با وضعیت حاکم بر صنعت خودرو مملکت ،بهترین گزینه هستش. مصرف سوخت جاده 6.7لیتر بر صد کیلومتر ثبت کردم که با استفاده از کولر به 7.2 لیتر میرسه.. ای کاش ایرانیها هم میتونستند ماشینهای روز دنیا رو سوار بشن. فروشش بسیار راحت و سرتاسر کشور هم نمایندگی ایران خودرو هست. خودروی چینی بسیار بدبازار و خدمات پس از فروش ضعیف از مشخصاتشون هست.

اميرحسين 1394/8/28
0:31:29

سلام من دو ساله ال ٩٠دنده اي دارم از بس ماشين خوبيه رفتم يه دونه اتوماتش گرفتم خيلي خوشحالم وازش لذت ميبرم به نظرم يه چرخش به تمام ماشيناي چيني ميارزه بعداز ال٩٠فقط بايد ماشين خارجي تويوتا يا كيا يا هيوندا سوار بشي

محمد رضا 1394/8/27
0:34:14

ال ٩٠ ايران خودرو داخل شهر مصرفش تقريبا ٨ هستش من مدل ٩١ رو ازصفري دارم و واقعا عالي و بي درد سر بوده حدودا ٧٥ تا هم راه رفته

jak jak 1394/7/30
23:7:52

باسلام.خداروشکرجک تحویل شده را قبل ازاینکه پلاکش بیاد با نذر ونیاز فروختم و قشنگترین کلاهبرداری اینه که ماشینوتحویل دادندوخودروبر میفرستن ومیگن اگرمیخوای ماشینت پلاک بشه باید هزینه خودروبر را بدی.وزنگ زدم به کرمان موتور میگه هزینش با نمایندگیه وبه نمایندگی میگم میگن کارشناس بیخود کرده.(این خدمات پس ازفروش کرمان موتوره).خداروشکر ال 90 اتومات شرایطی داره میده بعدازعاشورا میرم ثبت نام.ال90باموتور1600سی سی شتابش یه سروگردن بالاتر از جک هستش که موتورش 1800 سی سی هست.

علی 1394/7/26
23:53:43

باسلام خدمت همه دوستان.بنده ازسال1381اولین ماشینوخریدم وبترتیب پیکان.پراید.پرشیا.سمند.206 تیپ2 و206 تیپ3 وتیپ5 وآذرا وکاروان سایپاوتویوتای ون وسراتوی سایپاواپیروس و206اتومات داشتم. هفته گذشته تصمیم به خرید ماشین صفرگرفتم وبعدازکلی تحقیق به جک اتومات 5رسیدم.دیروز20مهرماه بعدازکلی چاخان وخالی بندی نمایندگی که یه دونه داریم و…کارت کشیدیم وصبح فرداپشیمون شدیم و کلاهبرداران زیربار کنسلی نرفتند.غروب که ماشینوگرفتم وشب یه دور میزنم مثل سگ پشیمون شدم.خدایی سگ 206 به جک میارزه.حضرت عباسی حیف پوله.یعنی ارزش خودرو نهایتا سی میلیونه نه شصت میلیون. ایرانی نیستید اطلاع رسانی نکنید ونگذارید یه ایرانی دیگر به دام بیافته.ازیه نفرتلفنی نظرسنجی کرده بودم خیلی راضی بود الان زنگ زدم که نامرد چرا دروغ گفتی در جواب میگه مگه من آدم نبودم پولمو ریختم دهن سگ.

ali 1394/7/22
0:30:59

باسلام خدمت همه دوستان.بنده ازسال1381اولین ماشینوخریدم وبترتیب پیکان.پراید.پرشیا.سمند.206 تیپ2 و206 تیپ3 وتیپ5 وآذرا وکاروان سایپاوتویوتای ون وسراتوی سایپاواپیروس و206اتومات داشتم. هفته گذشته تصمیم به خرید ماشین صفرگرفتم وبعدازکلی تحقیق به جک اتومات 5رسیدم.دیروز20مهرماه بعدازکلی چاخان وخالی بندی نمایندگی که یه دونه داریم و…کارت کشیدیم وصبح فرداپشیمون شدیم و کلاهبرداران زیربار کنسلی نرفتند.غروب که ماشینوگرفتم وشب یه دور میزنم مثل سگ پشیمون شدم.خدایی سگ 206 به جک میارزه.حضرت عباسی حیف پوله.یعنی ارزش خودرو نهایتا سی میلیونه نه شصت میلیون. ایرانی نیستید اطلاع رسانی نکنید ونگذارید یه ایرانی دیگر به دام بیافته.ازیه نفرتلفنی نظرسنجی کرده بودم خیلی راضی بود الان زنگ زدم که نامرد چرا دروغ گفتی در جواب میگه مگه من آدم نبودم پولمو ریختم دهن سگ.

studio ahora 1394/7/17
19:53:37

سلام من می خوام جک5 اتو.ماتیک بردارم خوبه یا نه برم دنبال یه ماشین دیگه.

سعید ساعتسازی 1394/4/29
15:42:30

سلام و خسته نباشید ممنون از بررسی هایی که انجام میدید از اونجا که هردو تا ماشین ال نود و جک جی ۵ رو داشتم وهر دو رو مدتی روندم در مورد مصرف سوخت البته با رانندگی خودم باید بگم ال نود تقریبا در هر صد کیلومتر ۹.۵ لیتر و جک در هر صد کیلومتر حدود ۱۱.۵ لیتر میسوزنه و روندن ال نود لذت بخشتره چون جک دیرتر دور ورمیداره ولی خداییش جک خشگل تر و راحتر و به روزتره بی صداتره ترمز قویتری داره امیدوارم این تجربیات بدردتون بخوره

بهزاد دهکردی 1394/4/20
20:31:53

ار راهنمای خیلی ممنونم.

مطالب مرتبط