icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مقایسه جیلی GC6 اکسلنت با آریو S300

مقایسه جیلی GC6 اکسلنت با آریو S300

comments 1 1398/1/12

مقایسه جیلی GC6 با آریو S300 مقایسه دو سدان اتوماتیک ارزان قیمت بازار ایران است که مشتریان بسیاری دارد. آریو S300 مدتهاست که در خط تولید سایپا حضور دارد و علی رغم ترک بسیاری از چینی های بدلیل تحریم این شرکت همچنان همکاری خود با سایپا را ادامه داده است. در مقابل جیلی GC6 هم همچنان توسط خودروسازان بم تولید می گردد و در سال گذشته نسخه فیس لیفت آن با نام GC6 اکسلنت معرفی شد.از آنجایی که هر دو گزینه فوق هنوز بصورت صفر کیلومتر قابل خریداری در بازار هستند قصد داریم در مقاله پیش رو مقایسه شانه به شانه ما بین این دو خودرو داشته باشیم تا دریابیم کدامیک از ارزش خرید بیشتری برخوردار هستند.

مقایسه ابعاد جیلی GC6 اکسلنت و آریو S300

سدان های  شهری محبوب خانواده هایی است از پرداخت مبلغ برای خرید یک کراس اوور معذور هستند اما بدنبال یک خودروی جادار هستند . در نتیجه هر چه فضای داخلی سدان بزرگتر و جادارتر باشد قطعا از شانس بیشتری در بازار برخوردار است.اعداد و ارقام مندرج در جدول ذیل مشخص می کند که آریو S300 در تمامی جهات از رقیب چینی خود بزرگتر است. همچنین در فاصله دو محوری نیز این آریو S300 از که طول بیشتری برخودار است و همین امر موجب می گردد که فضا داخلی آن بزرگتر از جیلی GC6 اکسلنت باشد.

خودروطول میلیمترعرض میلیمترارتفاع میلمترفاصله دو محور میلیمتروزن
آریو S300 4565 1766 1486 2700 1275
جیلی GC6 اکسلنت 4342 1690 1460 2503 1132

مقایسه طراحی ظاهری

مقایسه طراحی ظاهری
مقایسه طراحی ظاهری

آریو از محصولات دهه های پیش زوتی محسوب می گردد از همین رو نمی توان چهره مدرنی از این خودرو انتظار داشت. این در حالی است که محصولات روز برند معتبر زوتی بسیار جذاب و نزدیک به محصولات روز دنیا است . اما به هر حال در جلوی آریو با نمایی نسبتا ساده روبرو هستیم که چراغهای بزرگ و جلوپنجره دو ردیفه آن از نکات قابل توجه است. همچنین بر روی سپر، دو چراغ مه شکن دایره تعبیه شده که هیچ جذابیت خاصی ندارد.وقتی به نمای جانبی می رسیم به جز رینگ و لاستیک خودرو که برای این بدنه کاملا کوچک به نظر می رسد ،نکته ای دیگر وجود ندارد. طراحان زوتی برای شکل دادن به نمای عقب این سدان چینی از تویوتا کرولای نسل های گذشته الگو برداری کرده اند بطوریکه محل نصب پلاک و چراغهای دنده عقب کاملا کپی شده از تویوتا کرولا است.

در مقابل جیلی GC6 که نسل قبلی خودر از چهره ای ضعیف و خسته کننده ای برخوردار  بود با تغییر در المان های اصلی توانسته خود را در حد یک خودروی ارزان قیمت چینی مطرح سازد. طراحان این خودرو سعی کردن با استفاده از خطوط شکسته و زوایا تند در بیشتر نمای ظاهری و علی الخصوص چراغهای جلو کمی حس خشن بودن را برای این خودرو خلق نمایند. چراغهای جیلی GC6 اکسلنت همانند هموطن خود  دارای چراغهای بزرگ با زوایا تند است و همچنین جلو پنجره مشکی رنگ که می توان شبیه سازی لوگوی برند معورف ورساچه را در آن مشاهده کرد ،نمایی نسبتا جذاب را ایجاد کرده است. در نمای عقب هم شاهد چراغهایی هستیم که به منظور هماهنگی با چراغهای اصلی جلو دارای زوایای خاص خود می باشد.

برای نتیجه گیری این بخش باید گفت از آنجایی جیلی GC6 از طراحی بروزتری برخوردار است می تواند برای مشتریانی ایرانی جذابیت بیشتری داشته باشد. توجه داشته باشید که آریو محصول برند چینی زوتی است و محصولات بروز این برند بسیار مدرن و زیبا هستند و نباید آریو را به حساب محصولات این روزهای آریو گذاشت.

مقایسه طراحی داخلی

مقایسه طراحی داخلی
مقایسه طراحی داخلی

با ورود به کابین آریو متوجه خواهیم شد که طراحی داخلی این خودرو هم متعلق به نسل های گذشته محصولات چینی است. غربیلک فرمان قدیمی ،طراحی ساده داشبورد و ورودی های هوا در کنار ترکیب نه چندان جالب کنسول میانی همگی حکایت از این موضع دارد. اما طراخان سعی کرده اند با استفاده از متریال براق طرح چوب تا حدودی از سادگی کابین این خودرو بکاهند.البته گزینه تولید شده توسط سایپا از این آپشن محروم است.

اما طراحان جیلی GC6 سعی نموده که طراحی کابین این خودرو را به محصولات روز دنیا نزدیک کنند.اولین نکته که با ورود به کابین جیلی GC6 اکسلنت توجهات را به خود جلب می کند صفحه نمایش بزرگ به همراه ولوم چرخان و دیگر اداوت فیزیکی کنترل سیستم صوتی است که بصورت مورب و در ذیل آن بکار گرفته شده است. همچنین فرمان چند پره که سبک خودروهای اسپرت روز دنیا بصورت D کات طراحی شده بر جذابیت های بصری این خودرو افزوده است.از دیگر نکات قوت کابین این خودرو باید به استفده از تریم دو رنگ اشاره کرده که باعث شده کمی حس لوکس  بودن را در این خودرو حس نماییم.

به همان دلایل اشاره شده در بخش طراحی ظاهری باید گفت نمای داخلی جیلی GC6 کاملا مدرن تر از رقیب هموطن خود است.

مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و آریو S300

مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و آریو S300
مقایسه مشخصات فنی جیلی GC6 اکسلنت و آریو S300

 پیشرانه به کار گرفته شده در آریو نسخه اتوماتیک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 112 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را تولید نماید. وظیفه انتقال قدرت نیز برعهده جعبه دنده نه چندان پیشرفته 4 سرعته اتوماتیک نهاده شده است.

جیلی GC6 همانند رقیب خود از یک پیشرانه تنفس طبیعی بهره می برد که دارای 1.5 لیتر حجم موتور می باشد. این پیشرانه توانایی تولید 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد و به منظور انتقال قدرت به جعبه دنده 4 سرعته بسیار سنتی و قدیمی ساخته و پرداخته شده جاتکو ژاپن مجهز شده است.

در روی کاغذ این آریو S300 است که از قدرت و گشتاور بیشتری بهره می برد اما باید توجه که آریو دارای وزن بیشتری نسبت به رقیب خود است که باید قدرت و گشتاور بیشترش را صرف این میزان اضافه نماید. درنهایت عملا تفاوتی بین این دو خودرو از لحظا فنی وجود ندارد این در حالی است که جیلی GC6 اکسلنت اندکی  چابکتر است.

خودروحجم موتور سی سینوع موتورقدرت خروجی اسب بخارگشتاور نیوتن مترشتاب 0 تا 100 ثانیهمصرف سوخت لتیرنوع جعبه دنده
آریو S300 1600 تنفس طبیعی 112 151 - 8 4 سرعته اتوماتیک
جیلی GC6 1498 تنفس طبیعی 105 142 12 6.7 4 سرعته اتوماتیک

ایمنی

ایمنی
ایمنی

آریو 5 برخلاف قدیمی بودنش توانسته از موسسه تست تصادف چین 5 ستاره ایمنی را کسب نماید که می تواند تنها نکته امیدوار کننده این محصول سایپا باشد.  این خودرو، صرفا با ۲ کیسه‌ی هوای مخصوص راننده و سرنشین جلو در ایران فروخته خواهد شد. هرچند که آپشن ایمنی کنترل کشش (ESP) در آریو وجود ندارد، می‌توان از ترمز ASB و EBD بهره برد.

یکی از مواردی که به کسب 5 ستاره ایمنی از اداره استاندارد چین تاثیر گذاشته است استفاده از فولاد با استحکام بالا و همچنین ساختار 3H در بدنه خودرو می باشد.این نوع ساختار طراحی باعث جذب انرژی ناشی از ضربه وارده شده می‌شود و باعث می‌شود که باقی قسمت‌های خودرو از فرم و حالت خود خارج نشوند. 

در اخبار و گزارشات هیچ اطلاعاتی از عملکرد ایمنی این خودرو در دست نیست و مشخصا در تصادفات نمی توان از نظر حفاظت از سر نشینان بر روی این سدان حساب کرد.  با این حال جیلی جی سی 6 اکسلنت از برخی سامانه های ایمنی بهره می برد که می توان به 2 کیسه ی هوا، 4 ترمز دیسکی، ترمزهای ضد قفل به همراه تقسیم نیرو اشاره نمود.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

همان‌طور که اشاره شد، مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و اتوماتیک، از نظر سطح آپشن‌های متفاوت هستند. حداقل امکانات آریو شامل این تجهزیات خواهد بود: رینگ‌های ۱۵ اینچ با لاستیک‌های ۱۹۵/۶۵، گیربکس دستی ۶ سرعته، فرمان هیدرولیک، ترمزهای دیسکی عقب و جلو، شیشه بالابر برقی چهار سرنشین، چراغ مه‌شکن، گرم‌کن شیشه‌ی عقب، ایموبلایزر و کلید ضد سرقت، خاموشی تاخیری چراغ‌ها پس از پارک خودرو و چراغ‌های LED در عقب.

نمونه‌ی دنده اتوماتیک آریو، دارای نمایشگر لمسی ۷ اینچ، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی، دوربین و سنسور عقب است. این خودرو، احتمالا با رینگ‌های ۱۶ لینچ و لاستیک ۲۰۵/۵۵ عرضه خواهد شد. دیگر تفاوت مهم این مدل یا نسخه‌ی دنده دستی، داشتن سانروف برقی است که برای بعضی از هم‌وطنان، جذابیت ویژه‌ای دارد.

 

با توجه به قیمت و کلاس جیلی GC6 اکسلنت نمی توان امکانات رفاهی بسیار زیاد را از این سدان چینی انتظار داشت. امکانات این خودرو به سانروف، صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی و سنسور دنده عقب، صندلی چرمی دو رنگ و دوربین دنده عقب محدود می شود. اما متأسفانه برخی آپشن معمول هم در این خودرو یافت نمی شود که می توان به کروز کنترل، آینه های تا شو برقی یا صندلی برقی اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش

از آنجایی که خودروسازان وطنی علاقه ای به بالابردن مدت زمان گارانتی محصولات خود ندارد آریو یا همان زوتیZ300 با دو سل گارانتی عرضه می گردد. البته شبکه گسترده خدمات پیش از فروش سایپا یکی از نکات مثبت این خودرو محسوب می گردد.

شرکت خودرو سازان بم به نسبت به برخی دیگر از خودروسازان وطنی چندان گستردگی در بحث شبکه ی خدمات پس از فروش ندارد و محدود تر از این شرکت ها می باشد. با این حال گارانتی 3 ساله یا 100000 کیلومتر برای جیلی GC6 از طرف شرکت خودرو سازان بم ارائه می گردد.

کلام پایانی

کلام پایانی

اعلام نتیجه نهایی برای دو خودروی چینی نه چندان جدید کاری سختی است چرا که هر دو گزینه مورد نظر از بسیاری جهات نزدیک به یکدیگر هستند . آریو S300 خودروی چینی نه چندان مدرنی است که توسط سایپا عرضه می گردد و قطعا دسترسی به خدمات پس از فروش آن در اکثر نقاط ایران سهل تر است . همچنین این خودرو بیشتر مناسب خانواده هایی است که دارای جمعیت بیشتری بوده و به فضای بیشتر نیاز دارند. اما از لحظا فنی ،زیبایی و امکانات رفاهی و ایمنی این جیلی GC6 اکسلنت گزینه منطقی تری به نظر می رسد .

user-img

نویسنده :

سالار

comments 1 1398/1/12
جیلی

جیلی

خودرو GC6 اکسلنت

  • طراحی و زیبایی3
  • مصرف سوخت5
  • راحتی سرنشین3
  • امکانات و قابلیت ها4
  • ارزش خرید5

امتیاز کل

4

جیلی

زوتی

خودرو آریو 1600

  • طراحی و زیبایی2
  • مصرف سوخت3
  • راحتی سرنشین4
  • امکانات و قابلیت ها2
  • ارزش خرید3

امتیاز کل

2

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی جیلی , GC6 اکسلنت , مدل 1397 و زوتی , آریو 1600 , مدل 1395 تا 1396

امتیاز کاربران به :خودرو جیلی , GC6 اکسلنت , مدل 1397

  • طراحی و زیبایی
    8
  • مصرف سوخت
    8
  • راحتی سرنشین
    8
  • امکانات و قابلیت ها
    8
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    9

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید

امتیاز کاربران به :خودرو و زوتی , آریو 1600 , مدل 1395 تا 1396

  • طراحی و زیبایی
    9
  • مصرف سوخت
    9
  • راحتی سرنشین
    10
  • امکانات و قابلیت ها
    8
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    9

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

کوروش 1398/5/11
20:9:59

کدوم چهره قدیمی اقای محترم اریو طراحی ۲۰۰۷ تویوتاست خیلی خیلی مدرنتر از پژو پارس ۲۰۷ ۲۰۶ سراتو جک وووو و توری میگی قدیمی انگار اینجا ژاپن هست بله ژاپن قدیمی شده کجا چابکه اریو ۱۲۷ اسب بخار قدرت داره خواهشا اریو رو با این ماشین ها مقایسه نکنید من ارزا ۲۰۰۷ داشتم فروختم اریو خریدم خیلی راضی هستم

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی جیلی , GC6 اکسلنت , مدل 1397 و زوتی , آریو 1600 , مدل 1395 تا 1396

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده جیلی زوتای
کشور تولید کننده چین چین
نام و مدل خودرو GC6 اکسلنت زوتی آریو 1600
نمایندگی فروش در ایران خودرو سازان بم سایپا

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل D segment
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور 2700 میلیمتر
وزن 1275 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/65 R 15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/65 R 15

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1590 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 112 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 151 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 4
محور محرک دیفرانسیل جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت 172 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7
استاندارد آلایندگی یورو4
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) ايربگ راننده و سرنشين
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS+ EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (Immobilizer)- قفل شدن اتوماتيك دربها در سرعت
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری سيستم صوتي مجهز به: رايو + CD Player با قابليت پخش MP3 و پورتUSB
سیستمهای مولتی مدیا كامپيوتر اطلاعات سفر
سیستم صندلیهای جلو صندلي راننده قابل تنظيم در 4جهت
سیستم صندلیهای عقب صندلي عقب تاشونده مجهز به نگهدارنده صندلي كودك ISOFIX
سیستم آیینه ها آينه هاي جانبي مجهز به چراغ راهنما
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي جلو و عقب
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شكن جلو-چراغهاي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم روشنایی عقب چراغ عقب LED
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی 2 سال یا 40000 کیلومتر
قیمت روز

جیلی , GC6 اکسلنت

آخرین بروز رسانی: 1398/8/22

قیمت نمایندگی

162,000,000 تومان

آخرین بروز رسانی: 1398/8/22

قیمت قیمت بازار

140,000,000 تومان

مطالب مرتبط