icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هاوال H2 گروه بهمن :مشخصات فنی،نقد و بررسی ،قیمت

هاوال H2 گروه بهمن :مشخصات فنی،نقد و بررسی ،قیمت

comments 5 1397/2/1

هاوال را می توان یکی از معتبرترین برند های چینی دانست که بدلیل ضعف در عملکرد نمایندگان این شرکت در ایران ،سابقه خوبی در ذهن ایرانیان به جای نگذاشته است. هاوال پیش از این توسط عظیم خودرو بصورت بسیار محدود در بازار ایران عرضه شد، اما بدلایل مختلف این شرکت بصورت ناگهانی عرضه این خودرو را قطع و دیگر هیچ خبری مبنی بر آن منتشر نشده و خیلی راحت عظیم خودرو این برند را کنار گذاشت و بدون توجه به خریدران سردرگم به سراغ یک برند دیگر چینی رفت. اما حال قرار است این برند توسط گروه بهمن احیا شود چرا که این شرکت در نمایشگاه مشهد ورود محصول جدید خود را با یک پوستر تبلیغاتی در هاله ای از ابهام اطلاع داده بود.اما با توجه به تصاویر منتشر شده در ماه های بعد مشخص شد که برند جدید گروه بهمن  برندی نیست جز "هاوال".در تصاویر مخفیانه منتشر شده یک دستگاه هاوال H2 با لوگوی گروه بهمن در حال تست فنی در خیابان های تهران است که نشان می دهد هاوال قرار است بصورت یک خودرو مونتاژی به ایران بیاید و اینبار ماندنی خواهد شد.در این مقاله قصد داریم پیش از ورود به بازار ،هاوال H2 را بصورت کامل مورد بررسی  قرار دهیم و میزان ارزش خرید این خودرو به چالش بکشیم.

تاریخچه

همانطور که در بالا به آن اشاره شد هاوال یکی از معتبر ترین برند های چینی محسوب می گردد که زیر نظر برند گریت وال فعالیت می کند. بیشتر فعالیت های هاوال بر روی تولید خودروهای شاسی بلند انجام می پذیرد و نکته ای که این شرکت را از دیگر برندهای چینی متمایز می کند تاکید این شرکت برای فعالیت بصورت مستقل است به عبارتی هاوال بیشتر پلت فرم محصولاتش را خود طراحی می کند و برخلاف دیگر برند های چینی به محصولات تاریخ گذشته ژاپنی و کره ای متکی نمی باشد( البته باید گفت در برخی موارد هم طراحی های صورت گرفته با کپی برداری کامل بصورت غیر قانونی از برندهای نظیر تویوتا انجام شده که کار با شکایت از این خودرو سازها همراه شده است)  همین مسئله باعث گردیده است که هاوال H6 بعنوان برادر بزرگتر هاوال H2 چندین سال پی در پی بعنوان پرفروشترین شاسی بلند چین دست یابد.

هاوال H2 برای اولین بار در سال 2014 به بازارهای جهانی معرفی شد و از اواخر سال 94 و اوایل سال 1395 به تعداد محدودی توسط عظیم خودرو به بازار ایران عرضه شد.حالا بعد از گذشت 2 سال گروه بهمن در صدد احیا این برند خواهد بود تا بتواند افتخار پرفروشترین خودروی چین را در ایران هم تکرار کند.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

در خصوص طراحی هاوال H2 نظرهای متفاوتی وجود دارد برخی این خودرو را کپی از محصولات آئودی دانسته و برخی اعتقاد دارند که این خودرو هیچ شباهتی به برند های دیگر ندارد و کاملا مختص هاوال طراحی شده است. البته  می توان رگه های از آئودی را در این خودرو مشاهده کرد.اما هر چه که در زمان  طراحی هاوال H2 اتفاق افتاده، باعث شده این شاسی بلند چینی از ظاهری نسبتا معقول و وزین برخودار باشد. در نمای جلو خودرو چراغهای را مشاهده خواهید که در زیر آن یک ردیف لامپ LED به جذابیتش افزوده  اما کاملا مشخص است که نمای کلی چراغ ها از آئودیQ5 الگو برداری شده است. در مابین این دو چراغ ،جلو پنجره بزرگ ذوذنقه ای وجود دارد که بیشرین شباهت را محصولات آئودی بوجود آورده است.لوگوی نه چندان زیبا و قرمز رنگ هاوال که بصورت افقی در مرکز این جلو پنچره  کمی آزار دهنده شده است.

در نمای جانبی یک خط شانه ای برجسته از چراغهای جلو خودرو شروع شده و با گذشتن از محل دستیگره درب ها در مسیر چراغ عقب امتداد پیدا می کند. از دیگر مشخصه های نمای جانبی هاوال اچ 2 نوار کرمی رنگ زیر دربهاست که بصورت مورب کار شده است.یکی از نکات حائز اهمیت نمای جانبی استفاده از رینگ های 18 اینچی برای این خودرو خواهد بود تا از بوجود آمدن فضای خالی بین چرخها و بدنه جلوگیری گردد ،معضلی که در بسیار های محصولات چینی دیده می شود.

تا اینجا کار می توان نمای هاوال H2 را دلنشین ارزیابی کرد اما وقتی به عقب خودرو می رسیم کمی دچار تردید خواهیم شد . چراغهای بیش از حد بزرگ و به قول برخی رسانه ای ها خارجی بیش از حد از پررنگ نمای عقب هاوال H2 را مورد تردید قرار داده است. البته باید گفت نوار های کرمی بکار رفته در کنار سر اگروز های خروجی دوگانه از نکات مثبت عقب این خودرو می باشد. در کل باید گفت اینگونه طراحی شاید برای همگان مناسب نباشد .

طراحی کابین

طراحی کابین

طراحان هاوال سعی کرده اند با طراحی بروز و بکار بردن متریال مرغوب باعث بوجود آمدن کابینی لوکس در حد یک شاسی بلند شده اند. با ورود به کابین هاوال H2 با طراحی مناسب داشبورد مواجه خواهید شد که  با بکار بردن پلاستیک براق و استفاده از اشکال هندسی با زوایه های شکسته در بیشتر المان های دارای زیبایی خاصی شده است. استفاده از صفحه نمایش بزرگ  و در زیر آن اداوت فیزیکی بیشمار حس مدرن بودن را به ببینده القا می کند.همچنین استفاده از پارچه چرمی برای صندلیها و روی دری ها با دوخت زیبا فضای دلنشینی را برای سرنشنیان ایجاد شده است.در کل باید گفت که کابین هاوال 2 از هر هر لحاظ مناسب یک کراس اور نسبتا ارزان قیمت چینی خواهد بود.

ابعاد بدنه هاوال H2

ابعاد بدنه هاوال H2

مهترین مزیت یک کراس اور را باید در ابعاد بدنه آن جستجو کرد  هاوال اچ 2 با بر خوداری از ابعاد ذیل توانسته است انتظارات آنطور که باید براورده سازد .اما باید گفت که ابعاد این خودرو از بسیار جهات از جک اس 5 و تیگو 5 کوچکتر است و همین مسئله باعث شده که هاوال H2 دارای فضای صندوق کوچکی گردد چرا که بیشتر  طول خودرو را به فضای سرنشنیان اختصاص داده است.

 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

وزن

فاصله دو محور
میلیمتر

هاوال H2

4355

1814

1695

1495 تا 1575

2560

مشخصات فنی هاوال H2

مشخصات فنی هاوال H2

گریت وال برای قلب تپنده هاوال H2 موتور 1.5 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر را مهیا نموده که این خودرو به کمک قدرت 148 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن متری  این موتور می تواند سرعت خودرو را در حالت تک دیفراینسل  طی  12.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.قابل ذکر این عدد در حالت دو دیفراسنیل یا همان چهار چرخ متحرک به 13.6 ثانیه خواهد رسید.

قدرت موتور فوق توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل می گردد. همانطور که در بالا مشخص شد هاوال H2 در دو نوع تک دیفراسنیل و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.

ایمنی

ایمنی

هاوال H2 به کمک تجهیزاتی از قبیل 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)،سیستم کمکی ترمز (BA)،سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)،سیستم کنترل پایداری (ESP)،سامانه ضربه‌گیر کناری (SIPS): این سامانه که عمدتاً در خودروهای ساخت کمپانی ولو به کار می‌رود، ساختارهای کناری درب خودرو را دربر می‌گیرد و ترکیبی از فولاد بسیار سخت و فولاد با کشش زیاد می‌باشد. این ترکیب باعث می‌شود که در اثر ضربات وارده هنگام تصادفات، تغییر شکل این بخش از خودرو به نحو کنترل‌شده‌ای صورت پذیرد،پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)،سیستم ISOFIX برای صندلی کودک،سامانه قطع سوخت در زمان تصادف،کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده،باز شدن درب‌ها به‌صورت اتوماتیک در مواقع ضروری و باک بنزین تقویت شده توانسته از موسسه تست تصادف چینی C-NCAP 5 ستاره ایمنی را دریافت کند.

امکانات هاوال H2

امکانات هاوال H2

هاوال H2 بصورت فول به امکاناتی نظیر سانروف برقی چند حالته،سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت،سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)،سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای با فیلتر تصفیه هوا،فرمان الکتریکی حساس به سرعت، جاذب ضربه و چندکاره،پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان،صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ،ترمزدستی الکترونیکی (AUTO HOLD)،سامانه رادار جانبی،سامانه نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)،کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و IPOD و اتصالات بلوتوث،سیستم صوتی دالبی با 6 بلندگو،کارکیت موبایل،سنسور باران + برف‌پاک‌کن عقب،دوربین دینامیکی عقب،آینه‌های جانبی برقی و تاشو به همراه چراغ راهنما+ گرم‌کن ضد بخار + چراغ پیشواز راننده،چراغ‌های جلو مجهز به سیستم همراهی راننده در مکان‌های تاریک،سنسور پارک عقب،چراغ‌های جلو مجهز به سنسور نور محیط + DAY LIGHT با تنظیم ارتفاع،آینه وسط از جنس الکتروکرومیک،آنتن کوسه‌ای،جای عینک و چراغ مطالعه مجهز شده است. با نگاهی به امکانات فوق پی خواهیم برد که هاوال H2 از نظر امکاناتی چیز کم ندارد.

قیمت و زمان عرضه هاوال H2

قیمت و زمان عرضه  هاوال H2

هاوال H2 پیش از این و در سال 95 با قیمتی برابر با 72 میلیون تومان عرضه می شد اما قیمت اصلی این خودرو 92 میلیون بود که اختلاف موجود ،میزان تخفیف نمایندگی عرضه کننده برای مشریان دست به نقد بود. اما حالا بعد از گذشت دو سال مشخص نیست که بهمن خودرو با توجه به مونتاژ این خودرو در ایران و حذف بسیاری از تعرفه هاوال اچ 2 را قرار است با چه قیمتی در بازار ایران عرضه نماید.اما باید داشت توجه نسخه فول این خودرو قیمتی در حدود 70 هزار درهم را در امارات دارد و در صورت ورود به ایران با قیمتی نزدیک 100 میلیون را به خود خواهد گرفت.

به نظر می رسد که گروه بهمن هاوال H2 را در نمایشگاه تهران 96 یا یکی دیگر از نمایشگاه خودروی کشور رونمایی کند و به احتمال فراوان پیش فروش این خودرودر همین سال جاری آغاز خواهد کرد.

 

تکمیلی 97/2/2:گروه بهمن قیمت هاوال H2  را برابر با 95 میلیون و 890 هزار تومان اعلام کرد.

کلام پایانی

کلام پایانی

محصولات هاول بدلیل کیفیت مناسب و رعایت های استانداردهای مشخص شده در برخی از کشورهای نظیر استرلیا با استقبال روبرو شده است از همین رو انتظار می رسد که با توجه به گستردگی شبکه خدمات پس از فروش گروه بهمن ،در ایران هم مورد استقابل قرار گیرد. اما باید توجه داشت که هاوال H2 پای در رقابت نفس گیری در بازار کشورمان گذاشته که محصولاتی نظیر جک S5 ،تیگو 5 و غیره در حال حکمفرمایی هستند. پس قیمت گذاری این خودرو توسط گروه بهمن می تواند مشخص کننده آینده هاوال در بازار ایران باشد.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 5 1397/2/1
گريت وال

گريت وال

خودرو هاوال H2

  • طراحی و زیبایی4
  • مصرف سوخت6
  • راحتی سرنشین4
  • امکانات و قابلیت ها6
  • ارزش خرید6

امتیاز کل

5

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی گريت وال , هاوال H2 , مدل 1397

امتیاز کاربران به :خودرو گريت وال , هاوال H2 , مدل 1397

  • طراحی و زیبایی
    7
  • مصرف سوخت
    7
  • راحتی سرنشین
    7
  • امکانات و قابلیت ها
    7
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    7

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

behrouz 1397/9/27
17:34:36

دوستان خودرو هاوال سواری بسیار خشکی دارد و در گیریبکس اتوماتیک هنگام دنده معکوس به اتاق ضربه وارد میکند و در بلند مدت صدای موتور به داخل اتاق نفوذ میکند و در داشبورد لرزش ایجاد میکند

علیرضا 1397/3/6
19:23:16

واقعا خودروی خوبی هست بنظرم، چون من آپشنهاش رو دیدم که واقعا فوق العاده بود

علی اکبر 1397/2/9
23:40:50

واقعا یه مسخره دیگه از چین 1500 کیلو وزن قدرت 148 اسب بخار تقریبا مثل آردی خودمونه واقعا هیچکدام از ماشینای چین وکره ارزش خرید با این قیمتها روندارن

آرش 1396/9/11
12:30:34

به نظرم با توجه به قیمتهای نجومی خودروهای کره ای ماشین خیلی خوبی هستش من از نزدیک در نمایشگاه خودرو تهران دیدم . عالییییه

مرتضی 1396/7/25
14:29:27

محصولات چینی کم داشتیم ، این هم به انها اضافه شد. خیلی FAW خوب بود ، حالا هاوال را هم آوردن

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی گريت وال , هاوال H2 , مدل 1397

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده گریت وال
کشور تولید کننده چین
نام و مدل خودرو هاوال H2
نمایندگی فروش در ایران گروه بهمن

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه
کلاس اتومبیل
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور
وزن
تعداد فضای سرنشینان
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور
نوع موتور
تعداد سیلندرها
تعداد سوپاپ ها
آرایش قرار گیری سیلندرها
محل قرار گیری موتور
سیستم سوخت رسانی
ظرفیت باک
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده
تعداد دنده (جلو)
محور محرک

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت
استاندارد آلایندگی
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )
سیستم های پایداری و کمک راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع
سیستم صوتی و تصویری
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها
سیستم شیشه ها
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی
قیمت روز

گريت وال , هاوال H2

آخرین بروز رسانی: 1399/12/30

قیمت نمایندگی

0 تومان

آخرین بروز رسانی: 1399/12/30

قیمت قیمت بازار

785,000,000 تومان

مطالب مرتبط