icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هن تنگ X7 :مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه باید بدانید

هن تنگ X7 :مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه باید بدانید

comments 8 1397/10/19

هجوم کراس اور های چینی به بازار ایران همچنان دارد و هولدینگ های بزرگ ایرانی یکی پس از دیگری به سراغ برند های ریز و درشت چشم بادامی ها رفته و اقدام با واردات خودرو می نمایند.به تازگی هم عظیم خودرو که ید طولایی در معرفی برند های چینی و غیر چینی دارد و  در عرضه آنها ناموفق عمل می کند به تازگی یک برند ناآشنا دیگر را برای عرضه خودرو معرفی کرده است. "هن تنگ" خودروساز چینی دیگری است که قرار است محصولات خود را توسط عظیم خودرو در ایران بفروش برساند.در این مقاله قصد داریم که هن تنگ X7 را بعنوان لوکس ترین محصول این برند چینی مورد ارزیابی قرار دهیم تا دریابیم که این کراس اور چینی جدید بازار به چه میزان ارزش خرید دارد.

تاریخچه

شاید شما هم به مانند نگارنده این متن تاکنون نام هن تنگ را نشیده باشید اما نگران نباشید این مشکل بدلیل اطلاعات کم شما نیست بلکه بدلیل نوظهور بودن این برند چینی است. HANTENG یا همان هن تنگ در سال 2013 فعالیت خودرو را آغاز نمود و در سال 2015 کراس اور X7 را بعنوان اولین محصول خود رونمایی کرد. اما این آغاز کار بود چرا در سال 2016 هن تنگ X5 بعنوان یک کراس اور کامپکت به سری محصولات این کمپانی افزوده شد. سال گذشته میلای هن تنگ با معرفی نسخه فیس لیفت X7 را بانام X7S و پلاگین هیبریدی آن با نام X7 PHEV عملا طیف مصحولات خود را به 4 دستگاه گسترش داد . عرضه خودروی پلاگین هیبرید برای این برند نوپا ،موفقیت شگرف محسوب می گردید و این نشان از همیت چینی ها برای ورود به بازار های جهانی دارد.

ابعاد

ابعاد

هن تنگ X7 در سگمنت کراس اور های میان سایز قرار دارد.این خودرو که بر اساس پلت فرم زوتی T210 که در ایران با نام کوپا T210 عرضه شده ،بسط و توسعه یافته است.با نگاهی به جدول ذیل مشخص است که فضای بسیار مناسبی برای سرنشنیان هر دو ردیف ایجاد شده است. البته این مهم بصورت عملی در محل نمایندگی عظیم خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت . همچنین این خودرو حدود 344 لیتری فضای صندوق را در اختیار مالک قرار می دهد که این میزان با خواباندن صندلی های نیز بیشتر خواهد شد.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

حجم صندوق بار
لیتر

وزن
کیلوگرم

هن تنگ X7

4671

1902

1697

2810

344

1658

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

برای توصیف محصولات چینی باید در ابتدا به این نکته توجه کرد که خودروی مورد نظر از چه محصول بین الملی کپی کرده است. هن تنگ ایکس 7 هم از این قاعده مستثنی نیست و در نمای جلو این خودرو شمه ای از کراس اور های فولکس واگن به چشم می خورد.چراغهای جلوی این خودرو به سبک محصولا فولکس واگن دارای دو حفره چند ظلعی می باشد که در مرکز آن لامپ های اصلی خودروتعبیه شده است.همچنین چراغهای مه شکن به صورت LED افقی بر روی سپر کار شده است که به جذابیت های بصری این خودرو افزوده است.دیفیوزر نقره ای رنگ زیر سپر به منظور تداعی کردن حس اسپرت به کار گرفته شده است.

در نمای جانبی اولین نکته ای که جلب توجه می کند رینگ های کوچک کار شده بر روی این خودرو می باشد که زیاد از حد در ذوق می زند.همچنین خط شانه ای که از جلوی خودرو آغاز شده و با گذشتن از روی دستیگره درب های گذشته و تا انتهای بدنه امتداد یافته است از سادگی بیش از حد نمای جانبی جلوگیری نموده است .

اما در نمای عقب هم دوباره شاهد کپی کاری توسط طراحان این خودرو هستیم بصورتی که نمایی عقب هنگ تنگ X7 تا حدود زیادی به نسل جدید لکسوس RX نزدیک شده است .در هر حال استفاده از خروجی های اگزوز دوگانه در کنار استفاده قطعات کرمی نمایی جذاب به این کراس اور چینی بخشیده است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

مشخصا وقتی در نمای ظاهری این همه کپی دیده می شود در نمای داخلی نیز این اتفاق خواهد افتاد.داشبورد هن تنگ X7 دقیقا از کراس اورهای بی ام و مانند X5 نسل گذشته کپی شده است بصورتی که در نگاه اول اگر از لوگوی اسب در حال پرش هن تنگ چشم پوشی کنیم ،این خودرو را با بی ام و اشتباه خواهید گرفت. اما به هر شکل استفاده از المان های نظیر قطعات طرح چوب ،صفحه نمایش لمسی ایستاده نمای فوق العاده جذابی به داخل کابین این خودرو بخشیده است.همچنین تعدادی شمار کلید های فیزیکی کار شده در کنسول میانی به سبک محصولات بی ام و کار شده است که با طراحی مینیمالیستی امروزه تا حدودی فاصله گرفته است.

کیفیت متریال داخلی هن تنگ X7 به شدت خوب و با کیفیت ارزیابی می گردد بطوریکه می توان این خودرو با خودروهای روز بازار ایران مقاییسه کرد.

مشخصات فنی هن تنگ X7

مشخصات فنی هن تنگ X7

هن تنگ X7 به منظور نیروی مولد از پیشرانه 2.0 لیتری توربو بهره می برد که طبق اسناد موجود و همچنین لوگوی حک  شده بر روی موتور ،محصول کمپانی میتسوبیشی می باشد.هن تنگ به کمک بیشنه قدرت 190 اسب بخاری و همچنین گشتاور 250 نیوتن متر می تواند به حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت دست یابد البته حضور جعبه دنده 6 سرعته کلاچ دوبل کهقدرت را تنها به چرخ های جلو منتقل می کند در دستی بابی هن تنگ ایکس 7 به این میزان سرعت بی تاثیر نیست. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده این خودرو ،موتور موجود از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره برده و میزان مصرف سوخت X7 برابر با 8 لیتر در 100کیلومتر اعلام شده است.در خصوص شتاب صفر تا 100 ان کراس اور تازه وارد اطلاعاتی در دسترس نیست اما با توجه به میزان قدرت خروجی و وزن 1685 کیلوگرمی می توان صفر تا 100 این خودرو را در رنج 12 تا 13 ثانیه برآورد کرد.

ایمنی

ایمنی

در خصوص حضور هن تنگ X7 در تست تصادف های بین الملی اطلاعاتی در دست نیست اما این خودرو به تجهیزات کامل ایمنی از قبیل سیستم ترمز ضدقفلABS ، فناوری توزیع نیروی ترمزEBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، کنترل کشش TCS، فناوری کنترل پایداریESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، مجهز شده است.البته نسخه فول آپشن ایکس 7 دو  کیسه هوای جانبی پرده ای را بیشتر دارد.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

هن تنگ X7 قرار است در ایران در دو نسخه لاکچری و هونور عرضه گردد که نسخه هونور مدل فول آپشن این خودرو محسوب می گردد. امکانات رفاهی نسخه پایه هن تنگ X7  از مواردی چون رادار جلو، چراغ هالوژن، روشنایی روز، قابلیت تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن و تنظیم ‌کننده‌ی برقی آینه‌های جانبی، ریل باربند آلومینیوم، داشبورد، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچ، چهار بلندگو، تهویه مطبوع تک کانال، قطب نما، ارتفاع سنج و ناوبری ماهواره‌ای برخوردار است .اما نسخه هونور یا همان فول آپشن علاوه بر امکانا فوق از موارد دیگری شامل تنظیمات برقی صندلی جلو، نورپردازی رکاب، دید ۳۶۰ درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD)، ۶ بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب بهره می برد.

قیمت و زمان عرضه هن تنگ X7

همانطور که اشاره شده هن تنگ ایکس 7 در دو نسخه لاکچری و هونور عرضه می گردد.عظیم خودرو قیمتی نسخه لاکچری هن تنگ X7 را برابر با 162  میلیون تومان و نسخه هونور را برابر با 188 میلیون عنوان نموده است.در خصوص زمان عرضه این خودرو باید گفت عظیم خودرو پیش فروش هن تنگ X7 را آغاز کرده و قرار طی بازه زمانی 180 تا 270 روزه با سود به مشتریان تحویل دهد. طبق گفته مسئولین فروش این شرکت پارت اول این خودروها بصورت وارداتی بوده و در آینده ای  قرار است که عظیم خودرو محصولات فوق را در ایران تولید نماید. باید توجه داشت که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو ،وزارت صنعت طبق ابلاغیه اعلام نموده است پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع است ،حال چگونه عظیم خودرو پیش فروش این محصول وارداتی را در دستور کار قرار داده است مشخص نیست.

کلام پایانی

با توجه به افزایش قیمت دلار و به طبع آن افزایش نجومی قیمت خودروهای وارداتی ،مشخص است که بازار ایران بدست چینی ها خواهد افتاد و عظیم خودرو و دیگر فعالان صنعت واردات خودرو از فرصت بدست آمده کمال استفاده را نموده و اقدام به ورود انواع و اقسام محصولات چینی نموده اند. هن تنگ هم پیرو همین مسئله در ایران حضور دارد و از همین حالا می توان پیش بینی کرد در صورتی که عظیم خودرو بتواند به تعهدات خود عمل کند ،هن تنگ X7 بدلایل مختلف از قبیل ظاهری زیبا ،امکات رفاهی،و کیفیت خوب متریال مصرفی یکی از گزینه های اصلی بازار ایران تبدیل خواهد شد.

user-img

نویسنده :

سالار

comments 8 1397/10/19
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

محمد 1398/5/24
6:36:36

واقعا الان تاریخ 25.5.98 قیمت این خودرو از 600 اعلام میکنن تا 800 میلیون تومان یکم ادم فکر کنه میره یه سانتافه صفر 2017 میخره یا رافور پول این چینی‌های داغونم نمیده عظیم خودرو کلاه برادر بزرگیه یه بار امدم ازش وام خودرو بگیرم برای هفت جدو ابادم کافیه چین خودرهای خوبیم داره ولی این قیمتها اصلا عقلانی نیست

علی 1397/7/23
14:17:7

سلام مواظب کلاه برداری عظیم خودرو باشید بسیار زیرکانه کلاه برداری می کند

حسن 1397/6/31
17:57:0

دوستان گول این عظیم خودرو دغل کار رو نخورید من متاسفانه 5 ماه پیش با اینها قرارداد بستم ولی الان مخیگن یا انصراف بده یا بیا ماشین چینی تحویل بگیر

علیرضا 1397/6/25
20:25:24

با سلام پیرو سخنان دوستان من چیزی که از حرفاشون متوجه شدم اینه که عظیم خودرو در تحویل خودرو های وارداتی بد بوده ولی خودرو های چینی رو تحویل میداده و این خودرو هم که چینیه تازه داخل کشور منتاژ میشه پس فک نکم مشکلی نداشته باشه من خودم قرار دادشو به وکیل نشون دادم و همش کاملا قانونی بوده و تحویل ندادن خودرو کاملا باعث ضرر است اگه نظری دارید بگید.ممنون

علي 1397/6/25
17:51:41

اول سلام دوم گلايه از عظيم خودرو بحقه ولي با توجه به ممنوعيت ورود ماشين، هيچ شركت ديگه اي هم قادر به تحقق تعداتش نبود. مگه همين كوپا يي كه ملت تحويل گرفتن تونستن شماره كنن. سوم حضراتي كه ميگن اين ماشين تو چين هم نيست يه سر به سايت www.hantengauto.com بزنند ( ميتونند لاتين يا فارسي هم ترجمه كنن ). چهارم شركت عظيم خودرو قرار نيست هن تنگ رو وارد كنه كه به مشكل عدم تحويل و شماره گذاري بخوره ( چون تو زاگرس خودرو بروجرد خط مونتاژش راه افتاده ) بعدش هم اولين سري تحويلش اواخر آذر ماهه نه زودتر . پنجم مجوز نمايندگيش رو هم ميتونيد بريد تو سايت هيات عالي نظارت بر سازمانهاي صنفي كشور و قسمت سامانه نمايندگي هاي خارجي و بعد با نام عظيم خودرو جستجو كنيد و بعد ببينيد كه بابت فوتون و هن تنگ و يه برند ديگه مجوز معتبر تا 1400 و 1401 داره . ششم ميتونم به جرعت بگم كه بجز دو يا سه مورد ( مثل شارژ بيسيم موبايل و ... ) تمامي آپشنهاي روز رو داره. هفتم شما تو اين ماشينهاي چيني و انجين هندي، ماشيني با 190 اسب بخار قدرت گير نمياريد. هشتم ماشينهاي چيني قابل قياس با تاليسمان و سانتافه و امثالهم نيستند ولي هن تنگ X7 واقعا از لحاظ آپشن چيزي ازشون كم نداره و با توجه به قيمت نجومي اون ماشينها، در حال حاضر فول ترين و به روز ترين و با قدرت ترين نمونه چيني همينه.

آرش کمانگیر 1397/6/11
13:2:29

به نام خدا . سلام . دیروز معاون استاندار لرستان در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که کارخانه عظیم خودرو با صرف هزینه 120 میلیارد تومانی در 18 شهریور با تولید اولین خودرو ها شروع به کار میکند .در تماس با عظیم خودرو اعلام کردند که در ابتدا خودرو فوتون ساوانا تولید و به خریداران تحویل میگردد و در آبان ماه تولید هن تنگ ایکس 7 و ایکس 5 شروع میشود .

همایون ولدی 1397/6/10
13:36:14

تورا بخدا از عظیم خودرو خرید نکنید همه اش حقه بازی است.منم سورنتو ثبت نام کردم .الان میگن انصراف بده یا خودرو چینی جایگزین کن. کار نمایندگیهای آن گول زدن مردم و پول آنهارا بگیرند. قرارداد ها را درست به شما نمی گویند. تو را خدا از آنها نخرید. پول دارید در بازار نقد بخرید حتما به نفع شما است.

قاسم 1397/6/4
16:0:32

سلام . متاسفانه منم دل خوشی از این شرکت ندارم . اردیبشهت پارسال یک سراتو وارداتی 2017 سفارش داده بودم کل قیمتش 168 میلیون بود . 120 تومان پیش پرداخت دادم و گفتن تیر تحویل میدن . تا تیر صبر کردم اما خبری نیود هرشعبه ای هم زنگ میزم یا میگفتن به ما ربطی نداره یا میگفتن ماه بعد . تا آواخر مهر بود که رفتم در شرکتشون و گفتم اگه ندیدن شکایت میکنم بهم گفتم آبان بیا حتما بهتون میدیم آبان بهم زنگ زدن گفتن سراتو دیگه ندارین گه میخواین میتونیم mvm 110 s بهتون بدیم گفتم نمیخوام و پولمو سه ماه بعد به زور ازشون پس گرفتم . دوستان بهتون توصیه میکنم از این شرکت نخرید وگرنه تا آخر عمرتون پشیمون میشین

مطالب مرتبط