icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هویت خودروی استتار شده این روزهای خیابانهای ایران چیست؟

هویت خودروی استتار شده این روزهای خیابانهای ایران چیست؟

comments 1 1397/7/18

به تازگی تصاویر و ویدئویی  از تست جاده ای یک خودروی جدید در خیابان های ایران در فضای مجازی منتشر شده است .اما بدلیل استفاده از پوشش استتار سنگین ،برند و شرکت عرضه کننده آن در ایران مشخص نیست.از همین رو بسیاری از وب سایت خودرویی در حال گمانه زنی برای مشخص شدن هویت این خودرو می باشند اما با توجه به اخبار منتشر شده تاکنون در تشخیص این کرس اور ناتوان بوده اند.

از همین رو ما قصد داریم که هویت کراس اور مورد نظر را با توجه به سبک طراحی  و خطوط بدنه با در نظر گرفتن احتمالات فاش نماییم.خودروسازان جهانی و به تازگی خودروسازان چینی به منظور ایجاد یک هویت واحد برای محصولاتشان از یک زبان طراحی واحدی استفاده می کنند که از مهمترین مشخصه های هر زبان طراحی می توان به جلو پنجره و چراغهای جلو اشاره کرد. در نتیجه برای مشخص کردن هویت کراس اور استتار شده موجود در تصاویر ابتدا به این عنصر های ساختاری خودرو فوق تکیه خواهیم کرد.

 چری تیگو 8

چری تیگو 8

پیش از پرداختن به این موضوع یاداور می شویم که کمپانی چینی چری چندی پیش و در نمایشگاه خودروی پکن چین از کراس اور 7 نفری تیگو 8 رونمایی کرد.این خودرو نشان دهنده زبان طراحی جدید چری برای محصولاتش  بلند قامت خود بود که پیش از این در دیگر خودروهای این شرکت با آن روبرو نبوده ایم.البته این خودرو کاملا بر اساس خودروی مفهومی Exeed که در نمایشگاه فرانکفورت 2017 رونمایی شده بود ،طراحی گردیده است. چراغهای جلو با گرافیک جدید از مهمترین شاخصه این زبان طراحی بود. البته در این خودرو از همان جلو پنجره محصولات سابق استفاده شده بود با این تفاوت که خط کرومی میانی آن کمی عریض تر شده بود و این نوار تا میانه های چراغهای اصلی امتداد دارد.

هویت خودروی استتار شده ایران

خودرو موجود در تصاویر هم دقیقا از همین سبک طراحی استفاده کرده بطوریکه یک نوار کرمی نسبتا عریض در میانه جلو پنجره تعبیه شده که در مرکز آن لوگوی این خودرو در قسمت بیضی شکل تعبیه شده است که به احتمال زیاد همان برند چری است چرا که در دیگر محصولات این شرکت نیز از همین بیضی شکل به منظور تعبیه لوگو مورد استفاده قرار گرفته است.نحوه طراحی جلو پنجره مشکی رنگ هم دقیقا با دیگر نمونه های چری از جمله تیگو 8 و یا همین تیگو 7 موجود در ایران شباهت دارد.

همچنین چراغهای اصلی خودرو استتار شده بسیار نزدیک به چری تیگو 8 است که به تازگی در نمایشگاه پکن رونمایی شده است.برای اینکه مطمئن شویم این خودروی استتار شده محصولی از چری است کافی است که نگاهی به چراغهای روزتاب یا همان دی لایت های نصب شده بر روی سپر بیاندازیم و همانطور که در تصاویر مشخص است دی لایت ها بطوری خطی و کاملا باریک طراحی شده که دقیقا با نمونه نصب شده روی تیگو8 یکسان است. در نتیجه هیچ شکی باقی نمی ماند که خودروی استتار شده فوق یکی از محصولات چری است که در ایران توسط مدیران خودرو عرضه می گردد.

هویت خودروی استتار شده ایران

خودروی بالای چری تیگو 5 نسل فعلی موجود در چین است

اما برای مشخص شدن مدل خودرو باید کمی دقیق تر شویم. برای این کار به خطوط شخصی جانبی خودرو و نوع بدنه خودرو رجوع می کنیم. از ابعاد و نوع بدنه مشخص است که خودروی فوق یک کراس اور نه چندان بزرگ میان سایز است در نتیجه این خودرو چری تیگو 8 جدید چری نخواهد بود .اما اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شده نوع طراحی کلی بدنه خودروی استتار شده  با تیگو4 موجود در چین که چند سال پیش توسط چری معرفی کرده بود هیچ تفاوتی ندارد. به عبارتی نحوه طرحی قسمت عقب خودرو ،شیب سقف و شیشه های جانبی دقیقا با چری تیگو 4شباهت دارد.همچنین برای اطمینان بیشتر کافی است به خطوط شخصت جانبی و خطوط روی درب موتور دقت بیشتر گردد . همانطور که در تصاویر فوق مشاهده می کنید خطوط فوق با نسخه استتار شده حاضر در ایران هیچ تفاوتی ندارد.

هویت خودروی استتار شده ایران

در نمای عقب هم گرافیک چراغهای اصلی و خط کرمی متصل کننده آنها بسیار شبیه به تیگو 5 نسل فعلی  بوده که کمی تغییرات را تجربه کرده است.پس می توان نتیجه گرفت که خودروی استتار شده موجود در تصاویر نسل جدیدتر چری تیگو 4 است .اما سئوال این است اگر این خودرو تیگو 4 جدید است پس چرا چراغهای جلو و عقب خودرویی که چری چند سال پیش بعنوان چری تیگو 4 جدید رونمایی کرد با چراغهای اصلی نسخه استتار شده متفاوت است. در جواب باید بگوییم که ظاهر این خودرو نسل کاملا جدید تیگو 4 است که به منظور بروزرسانی چراغهای و نمای جلو خودرو بر اساس زبان طراحی این شرکت شکل داده شده است .البته قابل ذکر است اگر حدس ما درست باشد این خودرو هنوز در خود چین نیز رونمایی نشده است و این برند چینی در حال تست های نهایی تیگو 4 جدید می باشد.

حال چرا این خودرو پیش از رونمایی در ایران تردد می کند ،کاملا مشخص است.چری چین بدلیل بازار خوبش در ایران رابطه بسیار نزدیکی با مدیران خودرو دارد چرا که ایران یکی از بازارهای بزرگ چری چین محسوب می گردد .از همین رو چری محصولات جدید خود را پیش از رونمایی بدست مدیران خودرو می سپارد که ضمن تست های مختلف در شرایط آب و هوایی ایران ،مقدمات حضورش را نیز فراهم کند. این اتفاق پیش از این هم تکرار شده بطوریکه سدان چری آریزو 6 پیش از اینکه در چین رونمایی شود توسط مدیران خودرو در حال تست در جاده های ایران بود.استفاده از پوشش استتار سنگین هم دقیقا به این دلیل است که چهره  و جزئیات این خودرو که هنوز رونمایی نشده است ،فاش نگردد.

در پایان باید گفت که به نظر می رسد ویدئویی که توسط وب سایت های مختلف در حال منتشر شدن است توسط خود شرکت عرضه کننده منتشر شده است  چرا که اگر این ویدئو را دیده باشید مشخص است که خودرو در کنار خیابان پارک شده در حالی از راننده خبری نیست و شیشه های خودرو پایین است .همچنین اطراف محل پارک خودرو هم هیچ درب یا مکانی نیست که راننده در آنجا حضور داشته باشد. ظاهرا راننده خودروی استتار شده برای تهیه فیلم در خودروی دیگر نشسته و اقدام به فیلم برداری نموده است ولی نهایتا هیچ چیزی نمی تواند از نگاه پردیس خودرو مخفی بماند.

user-img

نویسنده :

سالار

comments 1 1397/7/18
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

کیومرث 1397/7/17
20:25:15

باز هم یک یک به اصطلاح!!!! شاسی بلند تک دیفرانسیل . تهوع آور است

مطالب مرتبط