icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هیوندای سانتافه 2021 رسما معرفی شد،جذاب تر از همیشه

هیوندای سانتافه 2021 رسما معرفی شد،جذاب تر از همیشه

comments 1 1399/3/15

هیوندای پس از انتشار تیزر های متفاوت نهایتا از سانتافه 2021 با ظاهری هیجان انگیز و جدید رونمایی کرد. البته اشتباه نکنید این نسل جدید سانتافه نیست بلکه این همه تغییرات تنها فیس لیفتی از کراس اوور کر ه ای ها است.

همان‌گونه که در تیزر اخیر هیوندای دیده بودیم سانتافه جدید نسبت به مدل قبلی کاملاً متفاوت بوده هرچند با نسل جدید این خودرو روبرو نیستیم. تغییرات بصری این خودرو از بخش جلو شروع می‌شود جایی که یک جلوپنجره پهن با دو نوع طراحی داخلی دیده می‌شود. این جلوپنجره نه تنها کاملاً برجسته بوده بلکه با چراغ‌های اصلی ادغام شده است. هیوندای همچنین دیلایت های T شکل جداگانه‌ای را در نظر گرفته که ما را به یاد دیلایت های چکش تور ولوو می‌اندازد.



سانتافه 2021 هم‌اکنون از رینگ‌های 20 اینچی با طراحی‌های گوناگون استفاده می‌کند. در بخش عقب هم چراغ‌های بازنگری شده و با یک نوار نورانی دیده می‌شوند. همچنین رفلکتور بزرگی در پهنای سپر عقب کار شده است.

این خودروساز کره‌ای می‌گوید سانتافه بر پایه سومین نسل پلتفرم شرکت شکل گرفته و از نظر پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی بهبود یافته است. از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به انتقال نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو اشاره کرد که باعث شده هندلینگ بهتری به ارمغان آید. هیوندای همچنین سیستم جذب صدای تقویت شده جدیدی را به این خودرو افزوده تا عملکرد آن در زمینه سر و صدا، لرزش و ناهنجاری بهبود یابد.

این پلتفرم جدید باعث بهبود قابل‌توجهی در زمینه ایمنی برخورد نیز شده است. بنا به گفته هیوندای، به لطف استفاده از ساختاری خاص، این پلتفرم به سانتافه اجازه می‌دهد تأثیر برخورد را بهتر جذب کرده و دفرمه شدن سلول سرنشین را به حداقل برساند.

کابین سانتافه 2021 نیز بهبود یافته است. در دل داشبورد صفحه لمسی 10.25 اینچی جدیدی جای گرفته و تکمیل کننده آن نیز پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی است. طراحی کنسول مرکزی نیز نسبت به قبل کاملاً تفاوت کرده و دارای طراحی زاویه‌دارتر با دکمه‌های بزرگ‌تر است.

تمامی تریم های سانتافه 2021 با سیستم انتخاب سطحی عرضه می‌شوند که به راننده اجازه می‌دهد حالت‌های گوناگون رانندگی را برای استفاده حداکثری از سیستم چهار چرخ محرک انتخاب کند. از جمله این حالت‌ها می‌توان به شن، برف، گل‌ولای، اکو، اسپورت، کامفورت و اسمارت اشاره کرد.

یکی از چیزهایی که کره‌ای‌ها آن را اعلام نکرده اند قوای محرکه سانتافه 2021 است. البته هیوندای گفته این خودرو در اروپا برای اولین بار با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.
عرضه سانتافه 2021 در اروپا از ماه سپتامبر شروع می‌شود اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 1 1399/3/15
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

شایان 1399/3/18
12:43:34

بهتر از این محاله

مطالب مرتبط