icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هیوندا اکسنت بخریم یا رنو فلوئنس؛ کره‌ای باسابقه با فرانسوی جدید

هیوندا اکسنت بخریم یا رنو فلوئنس؛ کره‌ای باسابقه با فرانسوی جدید

comments 1 1398/5/5

رپرتاژ:ورود رنو فلوئنس به بازار ایران در ابتدای راه چندان با استقبال واقع نشد و شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که بتواند یک رقیب برای خرید هیوندا اکسنت در بازار باشد. اما امروز می‌بینیم که از استقبال ایرانی‌ها از این خودرو بیشتر شده و افراد بیشتری برای خرید آن اقدام می‌کنند. حتی بررسی بازار نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند با خرید و فروش هیوندا اکسنت هم هم‌پوشانی داشته باشد و برخی از مشتریان بین خرید آنها یک مورد را انتخاب کنند.

 با این تفاسیر به سراغ مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ هیوندا اکسنت خواهیم رفت و آن را با مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ رنو فلوئنس مقایسه می‌کنیم تا ببینیم که کدامیک از آنها انتخاب بهتری است.

مقایسه قیمت هیوندا اکسنت با قیمت رنو فلوئنس

هیوندا اکسنت بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به عنوان یک خودروی وارداتی به کشور وارد می‌شد و از سال ۹۶ به بعد توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می‌شد. این در حالی است که رنو فلوئنس یک خودروی وارداتی بوده و در حال حاضر واردات آنها متوقف شده است. با این تفاسیر قیمت هیوندا اکسنت مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در حدود ۲۶۰ میلیون تومان است و خودروهای مونتاژ شده در کرمان موتور هم با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند. در طرف مقابل قیمت رنو فلوئنس 356 میلیون تومان است.

مقایسه مشخصات ظاهری دو خودرو

مقایسه مشخصات ظاهری دو خودرو
مقایسه مشخصات ظاهری دو خودرو

در رنو فلوئنس با یک خودرو کلاسیک مواجه هستیم که شباهت بسیار زیادی به رنو مگان دارد. طراحی انتخاب شده برای این خودرو بر مبنای زبان طراحی شرکت رنو است و سپر و سایر قسمت‌های آن بر همین نوار طراحی شده است. در بدنه خودرو نقطه خاص و جذاب دیده نمی‌شود، اما سبک چراغ‎های جلو و چراغ مه شکن آن مدرن و جدید هستند. شیب رو به عقب این خودرو به شکلی است که سرنشینان عقب به احتمال زیاد با کمبود فضا مواجه خواهند شد.

در  طرف مقابل با هیوندا اکسنت به عنوان یک خودروی ساب کامپکت مواجه هستیم که طراحی جدیدتر و مدرن‌تری دارد. بخش جلوی این خودرو تهاجمی‌تر است و طراحی چراغ مه شکن و چراغ جلوی آن جذابیت بیشتری دارد. بدنه اکسنت عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و شرکت هیوندا برای قسمتهای مختلف آن از برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها استفاده کرده است. طراحی صندوق عقب این خودرو هم مانند پژو ۲۰۶ صندوقدار است و فضای بزرگی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. در مورد اکسنت هم بهتر است که افراد با قد بالاتر از 190 سانتی متر نشینند.

مقایسه پیشرانه دو خودرو

مقایسه پیشرانه دو خودرو
مقایسه پیشرانه دو خودرو

 در هیوندا اکسنت شاهد استفاده از یک موتور با حجم ۱۵۹۱ سی‎سی هستیم که ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد به عنوان مهمترین ویژگی فنی آن شناخته می‌شود. توانایی تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور ویژگی‌هایی هستند که به شما در خرید و فروش هیوندا اکسنت کمک می‌کنند. این خودرو شتاب بالایی ندارد و باید خود را برای شتابی معادل با 11.5 ثانیه آماده کنید. این موتور مصرف سوخت خودرو را پایین آورده که حدود 7.6 لیتر در هر ثانیه است و از گیربکس ۴ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی بهره می‌برد.

 

اما اگر انتخاب شما رنو فلوئنس باشد باید منتظر یک موتور با حجم ۱۹۹۸ سی‌سی باشید که قدرت تولیدی آن ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور آن هم ۱۹۵ نیوتون متر است. حجم این موتور با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده است و نیروی آن با یک گیربکس اتوماتیک CVT کنترل می‌شود. نیروی موتور به چرخ‌های جلوی فلوئنس انتقال می‌یابد و شتاب صفر تا صد 10.4 ثانیه نصیب راننده می‌کند. در ضمن باید به خاطر داشته باشید که مصرف ترکیبی خودرو در حدود 10.5 لیتر است که به عنوان یک نقطه ضعف برای آن محسوب می‌شود.

 

نمی‌دانم تا چه اندازه ایمنی خودروها در انتخاب و خرید آنها برای شما اهمیت دارد، اما تا حدود زیادی ایمنی این خودروها در یک سطح مناسب است. در هر دو خودرو شاهد استفاده از سیستم ترمز ضد قفل و استفاده از ایربگ برای راننده و سرنشین جلو هستیم که سطح ایمنی خودرو را بسیار بالا رسانده است. به این موارد شما می‌توانید وجود کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سانروف و وجود دکمه‌های کاربردی بر روی فرمان را اضافه کنید که در انتخاب بین رنو فلوئنس و هیوندا اکسنت به شما کمک می‌کند.

 به نظر می‌رسد که خرید هیوندا اکسنت با توجه به و همچنین با توجه به امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهد گزینه اقتصادی‌تر و مناسب‌تری برای ما باشد.

منبع:ویرلن

پردیس خودرو در تهیه و تنظیم این متن هیچ نقشی نداشته است

برچسب ها:

مقایسه خودرو
user-img

نویسنده :

رپرتاژ

comments 1 1398/5/5
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علی اکبر 1398/8/16
8:44:13

کارشناس محترم حداقل به عقل مردم توهین نکنیدرنو فلوئنس هم جادارتره هم قدرت موتور بالاتری داره ضمن اینکه سواری باکیفیت تر وشاسی وزیر بندی محکمتری داره ضمنا از استهلاک کمتری هم برخورداره ظاهر ماشین هم سلیقه ای هست که از نظر بنده فلوئنس خیلی جذابتر وباابهت تره ولی در مجموع من هیچ برتری در اکسنت ندیدم

مطالب مرتبط