icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین پژو 2008 ،تست ، بررسی و تجربه رانندگی با شیر کوچک جثه فرانسوی

پژو 2008 ،تست ، بررسی و تجربه رانندگی با شیر کوچک جثه فرانسوی

comments 1 1398/3/27

بدون شک پژو 2008 یکی از بهترین و مدرن ترین خودروهایی که توسط ایران خودرو بصورت تولید داخل به بازار کشورمان عرضه شد چرا که پیش از این محصولت تولیدی ایران خودرو مربوط به محصولاتی می گردید که سالها از عرضه آنها در بازار های جهانی گذشته بوداما این نخستین بار بود که یک خودروی فرانسوی بروز همزمان در تولید جهانی در ایران به تولید می رسید. اما خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان حضور این کراس اوور در خطوط تولید ایران خودرو دوام نیاورد و این خودروی جذاب خیلی زود از ایران برای همیشه رخت بر بست.

تولید پژو 2008 در ایران به شرکت جدیدالتاسیس با نام ایکاپ سپرده شد که در حقیقت همان جوینت ونچر ایران خودرو و پژو فرانسه محسوب می گردید. شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

اما با وجود عدم تولید ممتد پژو 2008 ،این خودرو همچنان دارای خواهان بسیاری است  لذا همین امر ما را واداشت در مقاله جامع به بررسی و به اشتراک گذاشتن تجربه رانندگی این خودرو بپردازیم.

تاریخچه پژو 2008

تاریخچه پژو 2008

پژو برای اولین بار در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پکن از کراس اوور کانسپتی به نام Urban Crossover پرده برداشت.سپس این کراس اوور در همین سال در نمایشگاه خودرو پاریس با نام پژو 2008 معرفی شد.سرانجام در سال 2013 این خودرو به بازار عرضه شد و برای نخستین بار علاقه مندان قادر به خرید این خودرو شدند.در بین سالهای 2013 تا 2016 این کراس اوور خوش فروش بودن تغییری در بازارهای دنیا عرضه گردد اما پژو بری حفظ موقعیت رقابتی پس از مدتی و در سال 2016 از نسخه فیس لیفت شده پژو 2008 رونمایی کرد که از طراحی بسیار مدرن تری برخوردار بود.در این رونمایی که در نمایشگاه خودرو ژنو صورت گرفت برای اولین بار نسل جدید پژو 2008 در برابر دیده­ی علاقه مندان به این برند فرانسوی قرار گرفت.در نهایت هم اردیبهشت سال 1396 شمسی(2017 میلادی) تولید پژو 2008 در ایران توسط ایکاپ با داخلی سازی 30 درصد قطعات آغاز شد.این خودرو همچنین برنده جوایز متعددی نظیر جایزه بهترین خودرو سال 2014 اروپا نیز شده است.

پژو 2008 همچنین در بررسی ارزشیابی کیفی خودروهای تولید و مونتاژ داخل منتشر شده در سال 98 تنها خودرویی است که موفق به کسب 5 ستاره کیفی شده است که آن را در این رده از محصولاتی مانند مزدا3 یا سراتو مونتاژ بالاتر قرار می دهد.

ابعاد و بررسی فضای داخلی پژو 2008

ابعاد و بررسی فضای داخلی پژو 2008

پژو 2008 خودروی در سگمنت کراس اوور ساب کامپکت شهری می باشد لذا نباید انتظار فضای داخلی چندانی را از آن داشت .اما طراحی هنرمندانه و بکارگیری حداکثری از ابعاد خودرو باعث گردیده که فضای داخلی فراتر از آن چیزی که به نظر می رسد ،باشد.

فضای داخلی پژو 2008

فضای کابین پژو 2008 با توجه به فاصله 2538 میلیمتری بین دو محور در پژو 2008 مناسب ارزیابی می شود و فضای سر برای سرنشینان عقب نیز به دلیل ارتفاع زیاد سقف این خودرو بسیار مناسب است.اما فضای پای سرنشینان عقب به نسبت برخی رقبا کم بوده و چندان مناسب نیست.فضای بار 410 لیتری این خودرو به عنوان فضای بار در نظر گرفته شده برای یک کراس اوور سایز کوچک شهری مناسب است.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

در طراحی بدنه پژو 2008 به وضوح می توان فرانسوی بودن را حس کرد.شباهت هایی که این خودرو با محصولات دیگر پژو دارد به راحتی قابل تشخیص و شناسایی هستند چرا ین کراس اوور فرانسوی از زبان طراحی جدید پژو سود می برد..از میان این شباهت ها می توان به مشابه بودن چراغ های عقب خودرو با محصولات پژو 301 و پژو 508 اشاره کرد.

نمای جلو و چهره این خودرو به عنوان یک مدل ساخته شده در سال 2016 به روز و قابل قبول به نظر می رسد.جلوپنجره جدید پژو که به تازگی در بیشتر محصولات این کمپانی دیده می شود نیز در این خودرو خودنمایی می کند.نوار کروم رنگ دور جلوپنجره و شبکه های کروم رنگ استفاده شده در آن کمک بسیاری به زیبایی نمای جلوی این خودرو کرده اند.سپر جلوی پژو 2008 نیز بخش بزرگی از جلوی این خودرو را در بر گرفته است.

در ساخت پژو 2008 از پلتفرم مشترک با محصولات سیتروئن C3 و پژو 208 استفاده شده است.لازم به ذکر است که این پلتفرم با کد PF1 شناخته می شود.

با نگاه کردن به نمای جانبی این خودرو بهتر متوجه خواهیم شد که خودروی مورد بررسی بیشتر به یک خودرو هاچبک کراس شباهت دارد تا یک کراس اوور.استفاده سخاوتمندانه از نوارهای کروم رنگ در این خودرو ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.این قسمت های کرومی در بررسی نمای جانبی خودرو نیز بسیار زیبا جلوه می کنند.رینگ های استفاده در این خودرو از نوع 16 اینچی هستند و ظاهر نسبتا جذابی دارند.اما در مجموع سایز آن ها کمی کوچک به نظر می رسد.قابل ذکر است شیشه های نسبتا بزرگی که در این خودرو استفاده شده دید نسبتا خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

نمای عقبی این خودرو نیز هوشمندانه طراحی شده است.چراغ های عقب پژو 2008 به ویژه در شب جلوه زیبایی خواهند داشت.سپر عقب این محصول پژو از قسمتی شبیه به دیفیوزر بهره می برد که این بخش هم به زیبایی نمای عقب کمک شایانی کرده است.

طراحی کابین

طراحی کابین

طراحی نمای داخلی پژو 2008 پر از بخش های عجیب و غریب و تازه است که در خودروهای دیگر زیاد مشاهده نمی شود.یکی از مهمترین بخش هایی که پژو به طور ویژه ای بر روی آن تمرکز کرده است ترکیب فرمان، صفحه آمپر ها و مانیتور این خودرو است.ترکیب این سه بخش در این خودرو با خودروهای دیگر متفاوت بوده و در مکان های خاص تری قرار گرفته اند.کمپانی پژو از این ترکیب با نام i-Cockpit یاد کرده است.دانستن این نکته خالی از لطف نیست که کلمه Cockpit در اصطلاح به کابین خلبان نسبت داده می شود.

کابین پژو 2008

در این ترکیب صفحه آمپر ها بالاتر از خودرهای دیگر و در بالای غربیلک فرمان قرار گرفته است.فرمان این خودرو نیز کمی پایین تر از خودروهای دیگر و جلوتر قرار گرفته است که در کنار ساختار بسیار مناسب و به اصطلاح خوش دست آن، حس خوبی به راننده خواهد داد.سومین چیزی که در این ترکیب وجود دارد مانیتور سیستم اینفوتینمنت این خودرو است که در فاصله نسبتا نزدیکی به فرمان خودرو قرار گرفته است و دلیل این کار نیز بهتر بودن دسترسی به مانیتور بوده است.لازم به ذکر است که پلاستیک مشکی پیانویی استفاده شده در اطراف مانیتور مقاومت بسیار کمی در برابر خط و خش داشته و باید با دستمال های بسیار نرم اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

متریال استفاده شده در ساخت داشبورد نسبتا خشک بوده و چندان با کیفیت به نظر نمی رسد ولی طرح فیبر کربن کمی به جذابیت آن افزوده است.از نکات دیگر کابین که نسبت به خودروهای دیگر کمی متفاوت به نظر می رسد می توان به ترمز دستی اشاره کرد که یک اهرم تقریبا پهن با دیزاین جالب و با روکش چرمی در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی پژو 2008

مشخصات فنی پژو 2008

پیشرانه و جعبه دنده استفاده شده در پژو 2008 هر دو از نقاط قوت این خودرو محسوب می شوند و به دلیل هماهنگی و مهندسی عالی موتور و گیربکس در کنار وزن 1245 کیلوگرمی این خودرو، شتابگیری سریعی را برای این کراس اوور شهری پدید آورده است.

پیشرانه استفاده شده در این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربو بوده و توانایی تولید حداکثر قدرت 163 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر را دارا است.این پیشرانه در کنار گیربکس 6 سرعته اتوماتیک می تواند شتاب صفر تا صد حدود 8.3 ثانیه را برای این خودرو به وجود بیاورد.لازم به ذکر است که تمام گشتاور تولیدی پیشرانه این خودرو پس از عبور از سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می شود.

جالب است بدانید این پیشرانه که یکی از بهترین پیشرانه های تولید شده توسط گروه پی اس ای هست در خودروهای دیگری مثل سیتروئن C3،دی اس 5، دی اس 6 و پژو 508 استفاده شده است.مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه نیز مقدار 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده است.عملکرد گیربکس این خودرو نیز بسیار نرم بوده و تقریبا دقیق عمل می کند.

آپشن ها و ایمنی

آپشن ها و ایمنی

این شیر کوچک جثه فرانسوی به آپشن های تقریبا کاملی مجهز است.از آپشن های این خودرو می توان به استفاده از 6 کیسه هوا، سنسور های نور و باران، سیستم ٍESP ، سیستم کمک در سربالایی، سیستم کنترل باد تایرها ، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می برد.

با این حال پژو از استفاده برخی امکانات نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید و روکش چرمی برای صندلی ها صرف نظر کرده است که دلیل این امر را می توان در اقتصادی بودن خودرو جستجو کرد.لازم به ذکر است که سانروف و سقف پانوراما در مدل های ارائه شده در بازار ایران وجود نداشته و فقط در نسخه های موجود در بازار جهانی قابل دسترسی است.در نهایت هم باید یاد آور شویم که نسخه 2013 پژو 2008 در تست ایمنی یورو انکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.

تجربه رانندگی با پژو 2008

تجربه رانندگی با پژو 2008

پس از نشستن پشت فرمان این خودرو بیشتر از هرچیزی ترکیب یاد شده با نام i-Cockpit توجه ما را به خود جلب کرد.پس از چرخاندن سوئیچ و استارت زدن خودرو پیشرانه با صدایی که در کابین زیاد به گوش نمی رسد شروع به کار می کند.در همین هنگام متوجه می شویم که صندلی های این خودرو از ارگونومی مناسبی بهره مند است که آن را برای رانندگی طولانی مدت به گزینه مناسبی تبدیل می کند.همچنین فرمان بسیار خوش دست این خودرو هر راننده ای را خوشحال خواهد کرد.

ترمز دستی جذاب این خودرو را آزاد کرده، گیربکس را در حالت D قرار می دهیم و به آرامی شروع به حرکت می کنیم.نرمی کابین خودرو قابل قبول است و سر و صدای بسیار کمی شنیده می شود.در این حالت گیربکس تعویض دنده را سریعا انجام می دهد تا دور موتور را در محدوده پایین نگه دارد.توربو شارژر این خودرو به گونه ای طراحی شده است که در حتی در دور پایین 1400 دور بر دقیقه نیز قدرت مناسبی ارائه می دهد و به هیچ وجه کمبود قدرت در خودرو احساس نمی شود.

با فشردن پدال گاز تا انتها شاهد شتابگیری بسیار سریع این خودرو هستیم و عقربه سرعت سنج خودرو به سرعت بالا می رود و فقط در چند لحظه از 110 کیلومتر بر ساعت عبور می کند.به دلیل تقسیم وزن مناسب پژو 2008 می توان بر روی هندلینگ این خودرو حساب بیشتری نسبت به رقبایی نظیر رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی باز کرد.با فرمان دادن های سریع و تست اسلالوم متوجه می شویم که پژو 2008 در عمل نیز از هندلینگ مناسبی بهره می برد.همچنین در تست هندلنگ متوجه می شویم که خودرو، رول بدنه کنترل شده ای داشته و بدنه خودرو هنگام پیچیدن زیاد به طرفین متمایل نمی شود.

پس از تست هندلینگ نوبت به اقدام برای توقف خودرو و تست ترمزگیری می رسد.ترمز های 4 چرخ دیسکی پژو 2008 از قدرت کلی مناسبی برخوردار هستند اما اگر عملکرد آن ها را به نسبت شتابگیری و قدرت فوق العاده خودرو مورد بررسی قرار دهیم، استفاده از ترمز های قوی تر می توانست این کراس اوور شهری را از نظر قابلیت های حرکتی در سطح بالاتری قرار دهد.

کلام پایانی

کلام پایانی

انتخاب این خودرو برای خرید، تماما به انتظار شما و سلیقه مشتری باز میگردد اما اگر به دنبال یک کراس اوور شهری با کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت پایین هستید و به فضای کابین بزرگ و دلباز نیاز چندانی ندارید و همچنین اگر یه دنبال یک کراس اوور جوان پسند با مشخصات فنی و شتاب خوب هستید، پژو 2008 خودرویی است که نیازهای شما را برآورده خواهد کرد و در کنار بازار دست دوم مناسب و خدمات پس از فروش متوسط گزینه خوبی برای خرید است.

پژو 2008 علیرغم برخورداری از امکانات فنی و آپشن های مشابه با سیتروئن C3 ، از قیمت کمتری در بازار برخوردار است که این مورد را هم باید به مزایای این شیر کوچک جثه فرانسوی ها افزود.هم اکنون می توانید پژو 2008 را با قیمتی در حدود 340 میلیون تومان برای مدل صفر کیلومتر 1398 خریداری نمایید.در انتها باید بگوییم که از همکاری صبورانه جناب سعیدی مالک پژو 2008 با پردیس خودرو کمال تشکر را خواهیم داشت.

برچسب ها:

پژو پژو 2008
user-img

نویسنده :

مصباح آبادطلب

comments 1 1398/3/27
پژو

پژو

خودرو 2008

  • طراحی و زیبایی6
  • مصرف سوخت6
  • راحتی سرنشین6
  • امکانات و قابلیت ها6
  • ارزش خرید7

امتیاز کل

6

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی پژو , 2008 , مدل 1396

امتیاز کاربران به :خودرو پژو , 2008 , مدل 1396

  • طراحی و زیبایی
    0
  • مصرف سوخت
    0
  • راحتی سرنشین
    0
  • امکانات و قابلیت ها
    0
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    0

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

دانیال 1398/3/29
10:8:11

سلام و عرض ادب ممنون که هستید روزی نیست که سایت رو چک نکنم متاسفانه شرایط خودرویی کشور روی کار شما هم تاثیر گذاشته منتظر ویدیو های جذاب شماییم اما بازم دمتون گرم

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی پژو , 2008 , مدل 1396

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده پژو
کشور تولید کننده فرانسه
نام و مدل خودرو پژو 2008
نمایندگی فروش در ایران ایران خودرو

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه کراس اوور
کلاس اتومبیل
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور 2538 میلیمتر
وزن 1280 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/60 R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/60 R16

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1600 cc
نوع موتور بنزینی توربو
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 163 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 240 نيوتن متر در 1400 دور در دقيقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 6
محور محرک دیفرانسیل جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان برقی

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری 9/8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 4/9 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6/7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو5
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) كيسه هواي جلو، جانبی و پرده ای جمعا 6 عدد
سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کمک ترمز اضطراری، EPS، سیستم ترمز ضدقفل ( ABS )، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو ( EBA )، سیستم کمکی سربالایی، ترمز دیسکی عقب
سیستم های امنیتی و حفاظتی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع تهویه دو منطقه ای اتوماتیک، با سیستم خنک کننده داشبورد
سیستم صوتی و تصویری صفحه لمسی 7 اینچی، شش بلندگو، USB، بلوتوث، کنترل های روی فرمان، Mirror Screen
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو صندلي های راحتی پارچه ای
سیستم صندلیهای عقب صندلی عقب تاشو
سیستم آیینه ها آينه هاي جانبي تاشو برقی
سیستم شیشه ها شيشه های جلو و عقب برقي , تک لمسی, قفل برقی ایمنی کودک
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی روز LED , چراغ مه شكن جلو
سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب, سنسور کاهش باد لاستیک, سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی
سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل، محدودکننده سرعت، برف پاک کن خودکار
سایر تجهیزات 2 سال یا 40000 کیلومتر

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی
قیمت روز

پژو , 2008

آخرین بروز رسانی: 1399/6/18

قیمت نمایندگی

0 تومان

آخرین بروز رسانی: 1399/6/18

قیمت قیمت بازار

760,000,000 تومان

مطالب مرتبط