icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش قیمت انفجاری محصولات نگین خودرو همزمان با ترخیص خودرو از گمرک

افزایش قیمت انفجاری محصولات نگین خودرو همزمان با ترخیص خودرو از گمرک

با تحویل تعداد محدود محصولات رنو به مشتریان توسط نگین خودرو نه تنها قیمت بازار روند کاهشی نداشت بلکه منجر به  افزایش قیمت انفجاری رنو تلیسمان و رنو کولیوس گردید.

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-نگین خودرو بعد از مدتها توانست تعداد محدودی از محصولات رنو که در گمرک مانده بود را ترخیص و به دست مشتریان برساند. این شرکت و دیگر شرکت های وارد کننده مدتها بدلیل تعلل در تصمیم گیری وزارت صنعت از رساندن خودرو های پیش فروش شده بدست مشتریان بازمانده بودند اما در نهایت روند قطره چکانی ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک آغاز شده و نگین خودرو جزو اولین شرکت هایی می باشد که موفق به این امر گردید.

اما در حالی که تصور عمومی بر کاهش قیمت با عرضه خودروهای وارداتی بود طبق پیش بینی ها با ورود خودروهای وارداتی نه تنها قیمت ها در داخل بازار کاهش نیافت بلکه بطور قابل توجهی روند صعودی به خود گرفت. پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی نیمای ٤٢٠٠‌تومانی با ارز بازار آزاد از یک‌طرف و محاسبه تعرفه‌های گمرکی با ارز بازار  ثانویه از طرف دیگر باعث شده است قیمت تمام‌شده خودروهای باقی‌مانده در گمرک 50 تا 100درصد  افزایش یابد. البته تمام دلیل گرانی به تصمیات و عوارض دولتی باز نخواهد گشت چرا که خودروهایی که منعبد از گمرک ترخیص شوند به نوع خود محصولاتی خاص و تک هستند چرا که واردات خودرو مدتهاست ممنوع بود و احتمال در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت لذا محصولات ترخیص شده از گمرک آخرین بازمانده از محصولات وارداتی صفر کیلومتر هستند و تقاضا برای آنها بالا خواهد بود در نتیجه قیمت محصولات خاص اینچنین در اختیار مالکان و نمایشگاه داران خواهد بود که مشخصا هر چه بالاتر بهتر.

رنو تلیسمان قبل از ورود نسخه های ترخیص شده از قیمتی در حدود 550 الی 570 میلیون تومان در بازار برخودار بود اما به محض باز شدن پای تلیسمان های مانده به گمرک شاهد افزایش قیمت 100 میلیونی  این خودرو بودیم تا امروز قیمت تلیسمان در بازار در حدود 650 الی 660 میلیون تومان باشیم.همین اتفاق برای کراس اوور کولیوس نیز افتاده تا قیمت این خودرو از 650 میلیون به 750 میلیون تومان برسد.

مشخصا این اتفاق همچنان ادامه خواهد داشت و دریافت عوارض های گوناگون به عناوین مختلف و همچنین ترخیص قطره چکانی نه باعث کاهش قیمت نخواهد شد بلکه افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت و  این روندی است که در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

محمود 1398/1/9
18:48:17

فقط میشه بگیم مملکت بی صاحب است و دولت دزد

آخرین مطالب