icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو برای آپشنال کردن محصولات سایپا کجا باید مراجعه کرد

برای آپشنال کردن محصولات سایپا کجا باید مراجعه کرد

در حاشیه نمایشگاه بین الملی قطعات خودروی تهران فرصت دست داد تا با یکی از مسئولین اداره تحقیقات و توسعه آپشن سایپا در خصوص آپشنال کردن محصولات این شرکت مصاحبه ای کامل داشته باشیم.

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-آپشنال کردن یا افزودن برخی از ویژگی های ظاهری و تجهیزات مختلف امروز یکی از دغدغه های مالکان خودروهای تولید داخل محسوب می گردد چرا که ارائه کنندگان متفرقه حاضر در بازار عموما تخصصی در این مورد ندارند و با نصب تجیهزات بصورت غیر استاندارد علاوه آسیب رساندن به خودرو باعث باطل شدن گارانتی خودرو می گردد. همچنین تجهیزات و تزیینات اضافه شده از سوی فروشندگان متفرقه عموما بدون گارانتی بوده و بعد از خرابی های احتمالی منجر به ضرر های مالی خواهد شد.

آپشنال کردن محصولات سایپا نمایشگاه خودروی بین الملی قطعات خودرو

همه این موارد باعث شده که  خودروسازان داخلی با ایجاد  شرکتی جانبی بعنوان زیر مجموعه خود راسا اقدام به آپشنال کردن محصولات خود اقدام نمایند . این امر تقریبا در تمامی جهان مرسوم است اما خودروسازان داخلی تا ایجاد یک بستر مناسب برای مالکان خودرو فاصله زیادی دارند.

سایپا بعنوان بزرگترین خودروسازان ایران از مدتها پیش بخشی را در نمایندگی های خود با هدفه رضایتمندی بیشتر ایجاد نموده که به ارائه آپشن های مختلف به مشتریان خود اقدام می نماید. سایپا در نمایشگاه بین الملی قطعات خودرو تهران غرفه ای را به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با خدمات   اداره تحقیقات و توسعه آپشن از زیر مجموعه های سایپا یدک ایجاد نموده بود تا مشتریانان از عملکرد و نحوه اپشنال کردن محصولات سایپا مطلع گردند.

آپشنال کردن محصولات سایپا نمایشگاه خودروی بین الملی قطعات خودرو

مسئول این غرفه به خبرنگار پردیس خودرو گفت:وظیفه اصلی این بخش ارائه خدماتی نظیر سیستم مولتی مدیا ،دزدگیر ،سیستم های ره یاب است که خودروساز در فاز اولیه برای محصول خود در نظر نگرفته است اما جزو نیازهای اساسی و آینده مالک خودرو است . از این رو وظیفه این بخش طراحی و هماهنگ سازی این تجهیزات به منظور استاندارد سازی با خودروهای مختلف تولیدی سایپا است تا آسیبی به خودرو وارد نکند.برای مثال تمامی تجیهزات الکترونیکی این بخش کاملا با سوکت های فابریک عرضه می گردد که با سیم کشی استاندارد خودرو همخوانی دارد. وی در ادامه گفت کلیه تجهیزات ارائه شده توسط تیم تحقیق این شرکت طراحی شده و اقدامات آزمایشگاهی بسیاری را گذارنده تا بتوانند استاندارد E-MARK را پاس نمایند. این مسئول بخش اداره تحقیقات و توسعه آپشن سایپا تاکید کرد کلیه تجهیزات الکترونیکی و برقی که خارج از سایپا و توسط فروشندگان متفرقه بر روی خودرو نصب گردد منجر به ابطال گارانتی خودرو می گردد.

این مسئول سایپا یدک در ادامه گفت:کلیه خدمات و کالاهای ارائه شده توسط این بخش دارای گارانتی هستند که معمولا بصورت گارانتی تعویض ارائه می گردد تا خیال مشتریان از هر لحاظ راحت باشد.

آپشنال کردن محصولات سایپا نمایشگاه خودروی بین الملی قطعات خودرو

چه خودروهایی را می توان توسط بخش آپشن های سایپا آپشنال کرد؟

مسئول غرفه سایپا یدک بخش مدیریت آپشن در خصوص این سئوال گفت:تقریبا تمامی محصولات سواری سایپا و پارس خودرو توسط این بخش قابل آپشنال کردند هستند و مشتریان می توانند با مراجعه به کلیه نمایندگی سایپا در سراسر از کشور از خدمات این شرکت استفاده نمایند.

آپشنال کردن محصولات سایپا نمایشگاه خودروی بین الملی قطعات خودرو

چه آپشن  هایی توسط بخش اپشنال سایپا عرضه می گردد؟

با توجه به سئوال خبرنگار پردیس خودرو مشخص گردید که تقریبا تمامی امکانات رفاهی و فنی موجود در بازار شامل ره یاب ماهواره ای ،انواع رینگ های اسپرت ،دزدگیر ،کی لیس ،سینی زیر موتور ،سنسور و دروبین دنده عقب و غیره ارائه خواهد شد.مسئول غرفه سایپا در خصوص کیت های بدنه اسپرت نیز گفت:در حال حاضر کیت های بدنه جذابی برای تیبا و ال 90 طراحی و تولید شده است و بر روی خط تولید و قبل از خرید خودرو، بصورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود و هنوز به صورت جنرال در بازار عرضه نشده است اما در برنامه آینده این امکان وجود دارد مالکان برای خرید این کیت بدنه بصورت مجزا اقدام نمایند.

در نهایت امیدواریم سایپا و ایران خودرو بتوانند با ایجاد بسترهای مناسب و فراگیر نسبت به رفع نیاز های مشتریان خود در آپشنال کردن خودرو موفق عمل کنند که ظاهرا سایپا با تشکیل واحدی مجزا در پی تحقق بخشیدن به این امر است.

در صورتی که علاقمند به استفاده از خدمات سایپا یدک به منظور آپشنال کردن خودرو خود هستید به آدرس http://Option.saipayadak.org مراجعه فرمایید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب