icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تجدیدنظر در همکاری با خودروسازانی که از ایران رفتند

تجدیدنظر در همکاری با خودروسازانی که از ایران رفتند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تجدید نظر در همکاری با شرکت های بین المللی که در دوره تحریم ها به قراردادهایشان پایبند نبوده و کشورمان را ترک کردند، از جمله دو خودروساز بزرگ فرانسوی یعنی پژو و رنو خبر داد.

پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-«رضا رحمانی» امروز (چهارشنبه) در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اکنون کار اصلی‌مان این است که بیشتر به تولید داخل تکیه کنیم و به همین منظور نهضت ساخت داخل راه اندازی کردیم و تا سال 1400 برنامه داریم.

وی درخصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان، خاطرنشان کرد: ‌این موضوع به نقدینگی واحدهای تولیدکننده برمی گردد که باید از کانال های مختلف تامین شود.

رحمانی ادامه داد: اکنون خودروسازان فروش اموال مازاد و غیرمولد خود را جدی گرفته اند و با تکمیل خودروهای ناقص و تحویل آنها به مردم، نقدینگی وارد چرخه خودروساز خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ امسال امکانی برای تامین نقدینگی از نظام پولی و بانکی برای صنایع فراهم نشد و به محض تامین، اولویت با پرداخت مطالبات قطعه سازان خواهد بود.

کاهش خودروهای ناقص

این مقام مسئول یادآور شد:‌تا حدود سه ماه پیش، افزون بر 160 هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات خودروسازی دپو شده بود که اکنو تعدادشان کاهش یافته است؛ این به معنای تامین قطعات و تکمیل خودروهاست.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از اینکه این خودروها چندین ماه زیر آفتاب، باران و غیره بوده و خاک خورده اند، گفت:‌ این طور نیست که الزاما این خودروها 6 ماه زیر آفتاب باقی مانده باشند.

همکاری با خودروسازان روسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا درخصوص همکاری خودروسازان با روس ها، بیان داشت: این موضوع در حد مذاکره افراد و شرکت های خودروسازی بوده و در سطح مذاکره دولت با دولت نبوده است.

وی تاکید کرد:‌ هر خودروساز بین‌المللی که بتواند منافع کشورمان را تامین کرده و محصولاتش از فناوری، قیمت تمام شده و کیفیت مناسبی برخوردار باشد، از همکاری با آن استقبال خواهیم کرد.

رحمانی اظهار داشت:‌ در گذشته، همکاری با خودروسازان اروپای غربی، کره ای و ژاپنی مد نظر بود، روس ها نیز در برخی خودروها پیشرفت های خوبی داشته اند، بنابراین همکاری با روس ها را رد یا تایید نمی کنیم و همه چیز وابسته به مذاکرات است.

اجرای استانداردهای 85گانه

وی درخصوص اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی نیز گفت: اجرای برخی از این استانداردها وابسته به تامین اقلامی است که به دلیل تحریم ها یا مشکلات ارزی، به سختی یافت می شوند.

این عضو کابینه دولت خاطر نشان‌ کرد:‌ هر چند قانون و تکالیف همچنان پابرجاست، اما به دلایل یاد شده خواستار تمدید مهلت اجرای آنها شده ایم.

وی گفت: در برخی دیگر از اقلام و تجهیزات، امکان ساخت داخل وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی به تعیین تکلیف کالاهای باقی مانده در گمرک در هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: ‌دپو شدن کالا در گمرک یک امر رایج است که در مقطعی به دلیل تامین ارز، افزایش یافته بود، اما اکنون وضعیت بهبود یافته است.

برچسب ها:

صنعت خودروسازی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سپهر 1398/6/28
14:18:42

سلام روز شنبه افرادی که از خودروسازی کارمانیا ماشین Byd_s7 خریدن و شرکت اعلام کرده که یا پولشون رو ۹۰ روز دیگه بگیرن یا با پولشون برای خرید جکS3 یا J4 اقدام کنن در اعتراض به بد عهدی و پیشنهادات بی ارزش کارمانیا در جلوی دفتر قوه قضائیه تجمع مسالمت آمیز با شعار های مثبت برای احقاق حقشون برگزار میکنن در صورتیکه از سایت های مهم خودرویی هستید برای ایجاد خبر دست اول اقدام به پوشش خبری تجمع کنید شنبه۳۰شهریور ساعت۱۰ صبح جلوی قوه قضائیه تجمع خریداران معترض ماشین byd_s7 از کارمانیا

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب