icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تعرفه نهایی واردات خودرو مشخص شد

تعرفه نهایی واردات خودرو مشخص شد

طبق طرح نهایی وزارت صنعت تعرفه گمرکی خودروهای کمتر از 1500 سی سی 55 درصد، بین 1501 تا 2000 سی سی 75 درصد و بین 2001 تا 2500 سی سی 95 درصد تعیین شده و ورود کالاهای بالای 2500 سی سی نیز به طور کل ممنوع گردیده است. همچنین تعرفه واردات خودروهای هیبریدی که پیش از این 4 درصد بوده، به 25 درصد افزایش یافته است.

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- بعد از بسته شدن ثبت سفارش خودرو  و توقف واردات  طی چند ماه اخیر، خسارات جبران ناپذیری به فعالان این حوزه وارد شده است. از بدنام شدن برخی از شرکت های واردکننده خودرو به علت عدم امکان تحویل خودرو گرفته تا لغو قراردادها، تعدیل نیرو و ایراد شکایات حقوقی و قضایی علیه شرکت های واردکننده. از همین رو واردکنندگان خودرو بی صبرانه منتظر تصویب تعرفه جدید واردات و بازگشایی سامانه ثبت سفارش هستند.

این در حالی است که وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان متولی امر طی یک ماه اخیر طرح اولیه خود را در خصوص آیین نامه واردات خودرو و تعرفه آن تهیه نموده است. در اوایل آذرماه اولین پیش نویس این طرح در کمیسیون اقتصادی هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت به طوری که جمع بندی اعضا بر این شد تا وزیر محترم صنعت مجددا طرح پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهد و با لحاظ نمودن ایرادات وارده به آن، طرح پیشنهادی خود را مجددا ارائه کند. بعد از حدود دو هفته بررسی در هفته گذشته طرح نهایی وزیر صنعت به هیئت دولت ارائه شد. طبق این طرح تعرفه گمرکی خودروهای کمتر از 1500 سی سی 55 درصد، بین 1501 تا 2000 سی سی 75 درصد و بین 2001 تا 2500 سی سی 95 درصد تعیین شده است. ورود کالاهای بالای 2500 سی سی نیز به طور کل ممنوع گردیده است. همچنین تعرفه واردات خودروهای هیبریدی که پیش از این 4 درصد بوده، به 25 درصد افزایش یافته است.

تصویب نهایی تعرفه واردات خودرو منوط به جمع بندی هیئت دولت در هفته آتی است که به احتمال بسیار زیاد همین طرح به تصویب نهایی خواهد رسید. ساماندهی واردات خودرو اولین آزمون جدی عملکرد وزیر جدید صنعت معدن و تجارت است. اینکه طرح دولت چقدر مبتنی بر شناخت درست از بازار و کار کارشناسی تدوین شده و آیا تمامی جوانب مورد توجه قرار گرفته یا نه مسئله مهمی است که باید منتظر تصویب نهایی طرح بود. ولی در نگاه اولیه و در صورت تصویب همین طرح در دولت به طور مسلم شاهد افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی در بازار خواهیم بود. تجربه نشان داده که معمولا با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قیمت خودروهای داخلی نیز افزایش خواهد یافت. تجربه چند ماه گذشته به خوبی گواه همین موضوع است. همچنین کشش بازار برای خودروهای چینی و همچنین تولیدات رنو و پژو فراهم تر خواهد شد. 

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب