icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تعرفه واردات خودرو مشخص شد ،ثبت سفارش بزودی باز می شود

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ایران خبر داد

تعرفه واردات خودرو مشخص شد ،ثبت سفارش بزودی باز می شود

به نقل از منابع آگاه تعرفه نهایی واردات خودرو مشخص گردیده است و طی آن قرار است فردا از سوی وزارت صنعت بصورت رسمی ابلاغ گردد.همچنین آقای احتشام زاد از باز شدن ثبت سفارش تا فردا خبر داد.

چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" به نقل از منابع آگاه تعرفه نهایی واردات خودرو مشخص گردیده است و طی آن قرار است فردا از سوی وزارت صنعت بصورت رسمی ابلاغ گردد. پیش از این پردیس خودرو در خبری تعرفه خودرو ها برابر با 55 ،75 ، 95 و 130 درصد در کنار سقف قیمت 40 هزار دلار  اعلام کرده بود که طی این گزارش مشخص است تعرفه های جدید بر اساس همین مبنا تنظیم شده است .در آخرین خبر رسیده  تعرفه های  واردات برای خودروهای تا 1500 سی سی معادل 55 درصد ،1500 تا 2000 سی سی معادل 70 ، 2000 تا 2500 سی سی برابر با 90  درصد  در نظر گرفته شده است و سقف قیمت 40 هزار دلار جزو شروط اصلی واردات خودرو خواهد بود همچنین ورود خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع می باشد. البته ظاهرا تعرفه 90 درصد مخالفان بسیاری داشته که شاید تا فردا کمی این عدد تعدیل شود.همچنین تعرفه واردات خودروی هیبریدی 5 درصد تعیین شده است.

احتشام زاد  با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه آقای شریعتمداری ؛ وزیر صنعت معدن و تجارت؛ قول داده اند تا مشکلی را که از قبل از تصدی ایشان در وزارت صنعت و معدن و تجارت ناشی از توقف ثبت سفارش خودرو رخ داده بود را تا فردا طی ابلاغیه دستورالعمل شرایط جدید واردات خودرو حل نمایند و متعاقب آن سایت ثبت سفارش خودرو نیز مجددا به روی واردکنندگان خودرو باز شود تا با حذف بازار سیاه خودروهای وارداتی، فشار روانی جامعه برطرف شود و از تضییع بیش‌تر حقوق مصرف کنندگان جلوگیری شود.

احتشام زاد ادامه داد رئوس دستورالعمل جدید واردات خودرو که تا فردا ابلاغ خواهد شد، دارای شفاف سازی هایی در خصوص بخش‌های ذیل است:

-  کاهش تعرفه جدید از میزان مندرج در اخبار سایتها که منتسب به کمیسیون زیربنایی دولت گردیده بود

-  فعال شدن مجدد شرکت‌های غیرنمایندگی با شرایط تسهیل شده برای آنها

- احتساب توامان سقف دلاری و حجم موتور برای تشخیص کالای لوکس

- تسهیلات واردات خودروهای هیبریدی

لازم به ذکر است در این‌ جلسه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از کمیسیونهای مختلف مجلس، وزیر صنعت ‌معدن و تجارت و نیز نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، معاونین وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیران شرکت‌های خودروسازی، اتاق بازرگانی ایران، بانک‌مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان برنامه و‌بودجه حضور داشته و موارد فوق به جمع بندی رسید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب