icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خودروهای جایگزین ام جی 360 آذویکو مشخص شد

خودروهای جایگزین ام جی 360 آذویکو مشخص شد

خودروسازی آذیکو بصورت رسمی اعلام کرد که مشتریان این شرکت که هنوز موفق به تحویل خودروی ام جی 360 نشده اند می توانند از بین دو خودروی لوکسژن U6 و یا دانگ فنگ S50 یکی را بعنوان خودروی جایگزین انتخاب نمایند.

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

 

 

خودروهای جایگزین ام جی 360 آذویکوپردیس خودرو-چندی پیش تصاویر جاسوسی از تعدادی محصولات لوکسژن در بین محموله شرکت آذیکو منتشر شد که نشان می داد این شرکت پس از ترک کمپانی ام جی قصد همکاری با دیگر خودروسازان چینی را دارد.حال با انتشار اخبار جدید مشخص شده این خودروساز آذربایجانی با دانگ فنگ چین بر سر دو تولید دو محصول لوکسژن U6 و دانگ فنگ S5 به توافق رسیده و مشتریان این شرکت می توانند یکی از این دو خودرو را به عنوان محصول قابل تحویل انتخاب نمایند.

 

روز گذشته بر اساس دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از مدیران مجموعه صنعت خودروی آذربایجان طی نشستی که در سالن جلسات سازمان تشکیل شد ؛ روند فعالیت شرکت بررسی شد.

 

شرکت صنعت خودرو آذربایجان بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پیش فروش ۶۶۶۴ دستگاه خورد ۳۶۰ MG اقدام به پیش فروش کمتر از ۶ هزار دستگاه نمود که ۱۲۵۲۸ دستگاه ثبت سفارش نموده و هزینه خرید ۵۶۹۲ دستگاه را نیز پرداخت و برای طرف خارجی سوئیفت نمود .

 

به جهت همکاری شرکت سایک موتور چین با تحریمهای اعمالی آمریکا و عدم ارسال قطعات منفصله خودرو تولید خودرو ام جی ۳۶۰ منتفی و شرکت صرفاً توانست تعداد ۲۲۴۸ دستگاه خودرو را تولید و تحویل نماید .در ادامه تعداد بسیاری از مشتریان آذیکو از خرید خود انصراف دادند و برخی دیگر با شکایت به تعزیرات حکومتی خواستار رسیدگی به تخلفات شرکت آذیکو شدند.در نهایت دادگاه 64 تعزیرات حکومتی در تاریخ 17/03/99 رای به تحویل یک خودروی به انتخاب مشتری از محصولات شرکت صنعت خودروی آذربایجان ( لوکسژن SUV-U6 یا خودروی سواری ۵۰ S ) داده شده است که حداکثر زمان لازم جهت شروع فرآیند تحویل خودرو لوکسژن از پایان تیر ماه ۹۹ وS50 آذویکو از اواخر مهرماه ۹۹ بوده که حداکثر بایستی تا پایان بهمن ماه ۹۹ مطابق اولویت های ثبت نامی تحویل مشتریان گردد .

 

البته این تمام ماجرا نبود چرا که آذیکو باید 18 درصد سود مشارکت و 12 درصد سود تاخیر به عنوان خسارت به مشتریان خود پرداخت نماید. و ۱۲ درصد به عنوان خسارات تاخیر از زمان سررسید قرارداد تحویلی ( در خصوص کسانیکه مبلغ خسارات بیشتری در قرارداد دارند بر مبنای قرارداد خسارت تاخیر محاسبه خواهد شد . ) و نیز مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا زمان تحویل خودرو ( سالهای ۹۷ ،۹۸ ،۹۹ ) را به هنگام تحویل خودرو جایگزین در حق حواله داران کارسازی نموده و از قیمت محصول جایگزین کسر نماید که علی رغم سنگین بودن حجم جرایم مورد لحوق حکم و تحمیل هزینه های غیرمتعارف به شرکت و حق اعتراض شرکت به رای محکومیت سنگین مزبور ، حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از مدیران مجموعه صنعت خودرو آذربایجان خواست بدلیل حمایت از حواله داران به رای تمکین نموده و در تحویل خودرو به مشتریان تسریع نمایند .

 

وی همچنین ضمن اعلام قول مساعدت برای تسریع در مراحل تولید از مدیران این شرکت خودروسازی خواست جهت انجام تعهدات و عمل نمودن به رای صادره هرچه سریعتر اقدام کنند .

 

ضمنا مدیران شرکت نیز متعهد شدند برابر قرار داد ، سود مشارکت و جریمه تاخیر آندسته از حواله داران که انصراف می دهند را در سریعترین زمان ممکن بپردازد .

 

قابل ذکر است دانگ فنگ در حال دو قبضه کردن بازار ایران است چرا که تاکنون چندین شرکت ایرانی قرار دادهای خود را با اینخودروساز چینی نهایی کرده اند. از میان این شرکت خودروسازی فردا نخستین محصول خود با عنوان فردا SX6 را به مشتریان خود تحویل داده است و حالا نیز مشخص گردیده که آذیکو نیز قرار استدیگر محصولات این شرکت را در ایران به صورت CKD تولید نماید. قابل ذکر است که محصولات لوکسژن مربوط به خودروساز تایوانی لوکسژن است که قرار بود محصولاتش توسط شرکت ایرانی دیگر به بازار عرضه شود که تحریم ها مانع آن گردید. اما از آنجایی که دانگ فنگ شریک تجاری لوکسژن در چین است ،حالا آذیکو موفق شده از طریق چین محصولات لوکسژن را در ایران تولید نماید.گروه بهمن دیگر خودروساز وطنی خواهد بود که محصولات دانگ فنگ را در ایران تولید خواهد نمود.

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب