icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دلیل عدم عرضه صدها هاوال دپو شده در انبار توسط گروه بهمن چیست

دلیل عدم عرضه صدها هاوال دپو شده در انبار توسط گروه بهمن چیست

روز گذشته کاربران پردیس خودرو ویدئویی های متعددی را برای ما ارسال کردند که نشان می داد صد ها خودروی هاوال در انبار های گروه بهمن پارک شده است.

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ 4 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-گروه بهمن و حواشی آن تمامی ندارد. گران کردن بی وریه محصولات تا عدم تحویل خودرو به متشریان از جمله این حواشی هستند که جان مشتریان را به لبشان رسانده بطوریکه برای احقاق حق خود به رسانه ها پناه آورده اند اما متاسفانه رسانه ها هم در انتقال صدای آنها کوتاهی می کنند.

داستان از آنجایی شروع شد که بهمن موتور قیمت بسترن بی 30 را در مرحله اول افزایش داد .مشتریان این شرکت  به این گرانی های بدون منطق سدان بسترن اعتراض نمودند اما گروه بهمن بدون توجه به این اعتراض ها و ارائه ادله محکم دوباره قیمت این سدان را افزایش داد. این تمام ماجرا نبود چرا که گروه بهمن در روزهای اخیر به خریدران هاوال H2 اعلام نموده از تحویل این کراس اوور عاجز است و خریداران می توانند با پرداخت مبلغی بیشتر بسترن B30 را تحویل بگیرند.مدیران گروه بهمن طی جلساتی که با مشتریان خود گذشته اند ،عنوان نموده که در حال حاضر هیچ هاوالی را برای تحویل ندارند و تنها راه حل پیش روی آنها پس گرفتن پول یا تعویض خودرو با بسترن است.

هاوال H2 دپو شده در انبار

مشتریان این شرکت برای اثبات این گفته سری به انبار های این شرکت زده و با کمال تعجب مشاهده کرده اند که تعداد بسیار زیادی هاوال H2 در انبار های این شرکت وجود دارد و گروه بهمن از عرضه آنها امتناع می کند.ویدئوی منتشر شده سریعا واکنش گروه بهمن را در پی داشت بصورتی که دیروز این شرکت در اطلاعیه عنوان کرد هاوال H2هست اما کم است. بعبارتی گروه بهمن در توضیح این ویدئو ها گفت که طرف خارجی از ارسال قطعات خوداری نموده و هاوال های H2 موجود در انبار دارای کسری قطعات هستند و قابلیت تجاری شدن ندارد. این بیانه ای در حالی صادر شد که تاکنون گروه بهمن به مشتریان خود گفته بود که هیچ هاوالی وجود ندارد. مشتریان این شرکت متعقد هستند که گروه بهمن در حال فریبکاری است چرا که در صورت کسری قطعات می توانست به مشتریان خود عنوان نماید که اندکی صبر نمایند تا قطعات رسیده و این محصولات ناقص کامل شوند.

به نظر می رسد که اطلاعیه گروه بهمن پس از انشتار ویدئو فرار به جلویی باشد که از غول های این صنعت یاد گرفته است. اگر به خاطر داشته باشید ایران خودرو وسایپا مدتی پیش با انتشار تصاویر انبارهایشان، به دست داشتن در احتکار خودرو محکوم شدند اما مدیران این شرکت اعلام نمودند که خودروهای موجود ناقص است و بزودی با رسیدن قطعات ،روانه بازار می شوند. البته بسیاری از کارشناسان این ادله ایران خودرو را به هیچ وجه قانع کننده نداستند و با پیگیری نهاد ذیربط و فشار رسانه ،ایران خودرو خیلی زود محصولات موجود در انبار های خود را روانه بازار کرد که تا حدودی در کاهش قیمت ها تاثیر گذاشت.

هاوال H2 دپو شده در انبار

حالا هم گروه بهمن که خود را در گوشه رینگ گیر افتاده می بیند همان روش نخ نما و بدون تاثیر ایران خودرو را پیش گرفته تا بتواند از زیر بار فشار متشریان خود شانه خالی کند. البته به واقع مشخص نیست که آیا گفته های گروه بهمن حقیقت دارد یا خیر چرا که با وجود تحریم این امکان وجود دارد که برخی از قطعات حساس بدست این شرکت نرسیده باشد و برخی محصولات خود را جهت عدم تعطیلی خط تولید بصورت ناقص تولید کرده باشد. اما این نکته مهم است که ایران خودرو پس از این حواشی ،رسانه های را به محل های مرتبط برد و بصورت عینی ثابت نمود که برخی از محصولاتش ناقص است. از همین رو گروه بهمن هم باید جهت تصلی خاطر متشریان خود ادله محکمی در خصوص ناقص بودن محصولات خود ارائه بدهد تا از این اتهام مبرا گردد.

مشتریان هاوال اچ 2 گروه بهمن که حدود 2هزار نفر هستند(بنا بر ادهای خودشان) در بیانه اعلام داشته اند که گروه بهمن در خرداد ماه سال جاری که هاوال را پیش فروش نموده هنوز تحت تحریم ها قرا نداشته و طبق اعلام مسئولین این شرکت تمامی قطعات مورد نیاز محصولات پیش فروش شده تا سال 98 سفارش گذاری شده است.از همین رو این شرکت در تولید هاوال و بسترن هیچ مشکلی نداشته و در همان تاریخ توانسته با ارز دولتی قطعات مورد نیاز را خریداری نماید لذا هرگونه افزایش قیمت و یا عدم تحویل به بهانه تحریم غیر منطقی و غیر قانونی است.این مشتریان متعقد هستند که گروه بهمن قصد دارد مجوز افزایش قیمت را دریافت نماید سپس هاوال های موجود در انبار را در حاشیه بازار بفروش برساند.البته بدلیل نبود ادله کافی و عدم پاسخگویی مسئولین گروه بهمن صحت و سقم اتهام های وارد شده مشخص نیست.

در انتها امیدواریم که گروه بهمن  از اطلاعیه صادر کردن دست بردارد و بصورت کاملا شفاف و بصورت رودرو با رسانه های و مشتریان خود  به صحبت بشنید و اگر ادله ای در خصوص مشکلات پیش آمده در دست دارد صادقانه منتشر نماید چرا که این اطلاعیه های هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

اشکان 1397/9/12
18:45:30

زنده باد پردیس خودرو. ننگ بر کسانی که از این آشفته بازار نهایت سواستفاده را جهت ظلم و ندادن حق مشتریان خود میکنند. حضرات معصومین فرموده اند(عملی است كه صاحب آنها هرگز از دنيا نمی­رود تا وبال و آثار سوء آن را ببيند و آن ظلم است). و این هشداری است بر مسئولین بهمن و یاری کنندگانشان، که روز گیر افتادن در وبال کارهای ناحق و ظالمانه خود در حق مشتریان را خواهند دید. تا فرصت باقی است حق مشتریان را داده و رضایت آنها را جلب نمایید که فردا خود بر اعمال این روزهایتان نفرین میکنید.

محمد ابراهیمی 1397/9/12
14:40:17

ممنونم از پردیس خودرو که برخواست برای احقاق حقوق مال باختگاه بهمن موتور کاری که گروه بهمن با ملت ایران کرد هرگز از ذهنها نخواهد رفت و از انهمه سابقه خوب چیزی جز نفرت و خاطرات زشت و فشار روحی باقی نگذاشت فراموشتان نخواهیم کرد

افشین 1397/9/12
12:33:30

سلام. از مدیریت پردیس خودرو بسیار سپاسگزارم که یک رسانه مردمی است. این عمل پردیس خودرو هیچگاه از ذهن مشتریان بهمن بیرون نمی رود و امیدوارم همواره موفق باشی. شرکت بهمن نسبت به بالا بردن غیر قانونی قیمت اقدام نموده و مشتریان شرکت را در فشار چند روزه به تکمیل وجه مجبور نموده است. این شرکت در اطلاعیه ای عنوان نموده اگر تکمیل وجه(به میزارن دو برار خودروی ثبت نامی) اقدام نشود، خودرو به صورت آزاد فروخته خواهد شد! خواهشمندم تا عدم روشن شدن موضوع هموطنان از خرید خودرو(بسترن - هاوال) از نمایندگی های بهمن خودداری نمایند. تا خدای نکرده مال غصبی وارد اموالشان نشود.

حمید 1397/9/12
11:27:7

با سلام وقتی خودرو سازها این همه اشتیاق برای ثبت‌نام کردن را می بینند این بلاها که سرتان می‌آید حقتان است حالا منتظر باشید دوستان یکسال بخیال خریدن ماشین باشید ببنید چطوری به ..... خوردن می‌افتند

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب