icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رنو ،چانگان و برلیانس در لیست سیاه سایپا،آیا تاریخ دوباره تکرار خواهد شد

رنو ،چانگان و برلیانس در لیست سیاه سایپا،آیا تاریخ دوباره تکرار خواهد شد

در هفته گذشته قائم مقام مدیر عامل شرکت سایپا در نشست خبری این شرکت رویکرد سایپا در خصوص خودروسازان خاجری بد عهد نظیر برلیانس ،چانگان و رنو را مشخص کرد.

جمعه ۰۶ تیر ۱۳۹۹ 10 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری پردیس خودرو-اعمال مجدد تحریم بعد از برجام باعث گردید خودروسازان مطرح جهانی نظیر پژو و هیوندای از بازار ایران بروند و شرکای خود را با خیل عظیم تعهدات به مشتریان خود تنها بگذارند. در این میان سایپا یکی از خودروسازان اصلی کشور با تعداد زیادی از خودروسازان خارجی در تولید خودرو در ایران شراکت داشت.سایپا بعد از اعمال تحریم خروج رنو را پیش بینی کرده بود اما حساب ویژه ای روی شرکای چینی خود باز کرده بود. اما برخلاف انتظار برلیانس و چانگان هم سایپا را تنها گذاشتند و حالا طبق سخنان قائم مقام مدیر عامل سایپا مشخص شده تمامی شرکای که سایپا را تنها گذاشته اند مورد غضب قرار گرفته اند. حسن عموزاده در خلال کنفرانس خبری با خبرنگاران در این خصوص توضیح داد: «شرکت هایی مانند رنو، برلیانس و چانگان که در روزهای تحریم سایپا و مشتریان این شرکت را تنها گذاشته و با اعمال فشار از جانب آمریکا تعهدات خود را نیمه کاره رها کردند به هیچ عنوان فعالیت مشترکی با سایپا نخواهند داشت و نباید امیدی به همکاری مجدد داشته باشند.»

البته نباید خیلی زیاد روی صبحت فعلی مسئولان خودروسازان حساب کرد چرا که تاریخ نشان داده به محض رفع اعمال تحریم ها باز هم شاهد خواهیم بود که خودروسازان ایران با روی باز به دامان همین شرکت های مغضوب شده باز خواهند گشت. اگر کمی به عقب بر گردیم به یاد خواهیم آورد سایپا و ایران خودرو بعد از برجام مجددا دستان خود را بر روی رنو و پژو دراز کردند. این در حالی بود که در تحریم های بین الملی پیشین رنو و پژو هر دو خودروساز ما را رها کردند و این دو شرکت نتواستند خودروهایی نظیر ال 90 ،رنو مگان و پژو 206 را به مشتریان خود تحویل دهند. از این رو اینبار هم ممکن است دوباره تاریخ تکرار شود چرا که مدیران خودروساز کشور به جای تغییر و تحول در ساختار خود بدنبال کوتاه هترین راه برای سود دهی هستند.

شما همراهان پردیس خودرو در این خصوص چه فکر می کنید.نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

رامین 1399/4/7
15:28:14

با ادامه روند گذشته محکوم به فنا هستند. من یک قطعه ساز ورشکسته

کمال 1399/4/7
14:47:37

چرا باید کاری کنیم که شرکتها از ما دوری کنند ، آنها دنبال سود هستند و بدشان نمی‌آید به ما خودرو بسازند ، خود کرده را تدبیر نیست .

Aziz 1399/4/7
14:0:53

تاخیابانهای شانزلیزه واغواگری های خاجیها هست مدیران بی قیدهم هست ارتباطات تجاری هم هست.مگر....

سیاوش 1399/4/7
13:19:23

متاسفانه نمیدونم در دنیا غیر از پژو و نو شرکت دیگری وجود ندارد که دوباره با این بد عهدان قرارداد بسته شود بابا این همه شرکت این همه ماشین خوب وایمن چرا فقط این دو شرکت ماشین های ارزون ولی پیشرفته در دنیا زیادند البته نباید فراموش کرد بعد از 53 سال ساخت ماشین چرا به خود کفا یی نرسیدیم که منت دیگران را بکشیم آیا مسائل سیاسی ویا بی لیاقتی مدیران خودروساز ما را به اینجا کشانده بله ظاهرآ هیچ گونه برنامه مدونی مد نظر خودرو سازان ما نیست چرا که زمانی که ما شروع کردیم کره وچین هیچ جایگاهی در صنعت خودرو نداشتند حال ببینید آنها کجایند وما کجا با هوش وذکاوت ایرانی می تونستیم لاکن بی عرضگی مسئول‌ین امر در این صنعت ما را وابسته به دیگر کشور ها کرد.

حاجیشاه 1399/4/7
12:49:0

سلام. اصل قضیه رو خودت گفتی!!! سود دهی در کمترین بازه زمانی. اگر نه هیچ دلیلی ندارد با کسی که بدعهدی کرده و نسبت به تعهداتش کوچکترین حس مسئوایتی نداره حالا میخواد شخص یا شرکت یا ....باشه. باید این دل بخواهی عمل کردن به تعهدات یه جایی تموم بشه.

امیر حسین 1399/4/7
12:12:58

به نظر من به جای اینکه به خودرو سازهای چینی امید داشته باشند با صنعت داخلی نظامی ما دست همکاری دراز نمایند و با همکاری هم خودروی با توانایی رقابت جهانی تولید شود و دیگر از تحریم و بد عهدی شرکا بیم نداشته باشند . اینطور یک معامله دوسر سود برای خودرو ساز و صنعت نظانی وشور خواهد بود

arya 1399/4/7
12:6:34

خوهشا به شعورمان توهین نکن شما به مانند زالو در سایه تعرفه چن صد درصدی خون مزدم راذبه شیشه مکنید در حالی که تعرفه واردات در کشوری مثل ژاپن با بیش از ۵ شرکت مطرح فقط ۱۰ درصد میباشد تا حمایت بی جای نظام از این آدمکشها پابرجا بمونه ما باید برای داشتن یک فرغون باید اطلاعات چند نسل خود را بدهیم و پول هنگفتی با منت والتماس پرداخت کنیم شاید بعد چند سال ارابه مرگی تحویل بگیریم

محمد 1399/4/7
11:52:52

کاملا درسته خودرو سازهای ما باید درس عبرت بگیرند اما تجربه ثابت کرده آنها عده‌ای خودفروخته هستند و مادامی که تو کشور ما خودفروخته به غرب و افراد نفوذی باشند ما راه به جای نمیبریم

محسن 1399/4/7
10:31:49

به دلیل نداشتن دانش فنی طراحی و ساخت خودرو و قطعات، ایران خودرو و سایپا مجبور هستند دوباره به همین خودرو سازان بدعهد روی خوش نشان دهند. البته که هیچ خودرو ساز و هیچ کشوری و هیچ صنعتی توان تاب آوری تحریم را ندارد ولی باید قبول کنیم که صنعت خودرو سازی ایران 40 سال است مونتاژکاری کرده و هیچ هزینه ای بابت تربیت نیروهای فتی در ایران پرداخت نکرده است.

رضا 1399/4/7
10:11:36

عدم توانمندی و عدم اتکا به دانش بومی و عدم داخل سازی قطعات این کسل باز رو به وجود آورده تا هرموقع هر شرکت چه خوب وچه بد.... چه شرکت بین المللی و چه شرکت اضغر اینها بتونن به راحتی به خودروساز داخلی ضربه بزنند و این ضربه به پهلوی مشتری داخلی بخوره و باعث افزایش قیمت و در نتیجه صف خرید کاذب برای خودرو بشه

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب