icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو لیفان های جدید در راه بازار ایران

لیفان های جدید در راه بازار ایران

خودروسازان بم قرار است در آینده نامعلوم 3 محصول جدید لیفان را در بازار ایران عرضه نماید.

یکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- در هفته های گذشته به استحضارتان رساندیم که منبعد قرار است محصولات لیفان به جای کرمان موتور توسط خودروسازان بم به تولید و عرضه برسد. این خبر آنجایی آغاز شد که خودروسازان بم بدون هیچ اطلاعیه قبلی از خودروهای فعلی لیفان در ایران به عنوان محصول جدید خود نام برد. این در حالی است که لیفان بعنوان اولین محصول چینی کرمان موتور سالهاست که توسط این شرکت تولید و عرضه شده است. در حقیقت برند لیفان در دهه 80 شمسی با خودروهایی نظیر لیفان 530 و لیفان 620 وارد بازار شد .کراس اور X60 محصول بعدی لیفان بود که توسط کرمان تولید و بدست مشتریان ایرانی رسید و سپس  لیفان X50 و بعد از آن سدان لیفان 820 محصولات دیگری از این شرکت چینی بودند که به منظور کسب بیشتری از سهم بازار وارد ایران شدند.اما ظاهرا فعالیت پرفراز و نشیب لیفان در ایران  باعث شده کرمان موتور در تصمیمی غیر منتظره این برند را به خودروسازان بم بعنوان یکی از شرکت های تابعه خود واگذار نماید تا خون تازه ای در رگهای این برند کمرنگ شده تزریق نماید.

لیفان 820

تاریخچه حضور لیفان در ایران در خود جالب است چرا که محصولات این برند با توجه به تبلیغات و بازاریابی مناسب توسط کرمان موتور در همان ابتدای فروش با استقبال گسترده ای روبرو می گردید اما عدم تدام در تولید منظم و گاها ارائه خدمات نامناسب پس از فروش به مالکان خودرو باعث می گردید که خودروهای  لیفان بعد از مدتی به حاشیه رانده شوند و همین امر بازار دست دوم محصولات این برند را با رکورد شدید مواجه می کرد. این اتفاق برای لیفان X60 و X50 کاملا مشهود بود. اما کرمان موتور امید داشت که با لیفان 820  بتواند براحتی بازار سدان های نیمه لوکس چینی را به تسخیر خود در بیاورد چرا که 820 از ظاهری زیبا و مشخصات فنی خوبی برخوردار بود و انتظار می رفت که سریعا جذب بازار شود. در ابتدای عرضه لیفان 820 همه چیز مطابق با برنامه کرمان موتور پیش رفت اما در کمتر یکسال به همان دلایل قبلی این خودرو هم به حاشه بازار رانده شد تا رقبای دیگر بتوانند بازار را به نفع خود تغییر دهند.

لیفان X70

این روزها هم کرمان موتور با توجه به عرضه موفق مصحولات جک قصد دارد تمرکز خود را بیشتر بروی این خودرو حفظ نماید از همین رو خودروسازان بم را بعنوان مالک جدید برند لیفان در ایران معرفی کرده است تا این شرکت که این روزها فقط با تولید جیلی GC6 سرگرم است بتواند با اندیشه های نو و تمرکز کافی لیفان را به جایگاه مناسبی در بازار ایران برساند.خودروسازان بم هم که احتمال رفتن جیلی GC6 از ایران را بیشتر از پیش احساس  کرده ،تصمیم گرفته است  با تمام قوا بر روی لیفان سرمایه گذاری نماید بطوریکه در اخرین تغییرات اعمال شده در وب سایت رسمی این شرکت مشخص شده غیر از محصولات فعلی لیفان قرار است چند محصول دیگر این خودروسازان چینی را در بازار ایران عرضه نماید.

لیفان X70

وقتی وارد وب سایت خودروسازان بم می شوید سه محصول جدید با نامهای لیفان X70، X7 و M7 به لیست محصولات فعلی این شرکت افزوده شده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط خودروسازان بم ،لیفان X70 کراس‌اوور شهری است که پیش‌بینی می‌شود در ایران با یک موتور 2لیتری با توان 145 اسب‌بخار قدرت و 185نیوتون‌متر گشتاور عرضه شود، همچنین انتقال نیرو در این خودرو به کمک دو جعبه‌دنده 5سرعته دستی و اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد.

لیفان X70

لیفان X7، کراس‌اوور دیگری است که نامش در محصولات جدید خودروسازان بم به چشم می خورد. طبق اعلام این شرکت، X7 دارای پیشرانه 1.8لیتری با توان تولید 190اسب‌بخار قدرت و 250نیوتون‌متر گشتاور است که به‌وسیله جعبه‌ دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لیفان X70

آخرین محصول جدید این شرکت مینی ونی با نام M7 خواهد بود. طبق اطلاعات موجود  دو نوع پیشرانه 1.5 و 2لیتری برای آن قابل‌انتخاب بوده که پیشرانه دو لیتری مشخصاتی نظیر مدل X7 دارد. همچنین سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع اتوماتیک اعلام شده است.

با توجه به این تغییر و تحول بزرگ باید دید که خودروسازان بم می تواند این برند از یاد رفته دوباره بر سرزبان های بیاندازد یا خیر چرا که خودروسازن بم در عرضه جیلی GC6 خیلی موفق عمل نکرده است .همچنین این شرکت قرار بود دیگر محصولات جیلی را بصورت مونتاژ در داخل عرضه نماید که هیچگاه موفق به این امر نگردید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب