icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واکنش سایپا به ماجرای «هشدار رنو»

واکنش سایپا به ماجرای «هشدار رنو»

یکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ 2 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-سایپا در واکنش به خبر خبرگزاری مهر مبنی‌بر نادیده گرفته شدن هشدار رنو بابت پیش‌فروش محصولات این شرکت اعلام کرد: بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، هیچ خودرویی از گروه رنو توسط گروه سایپا پیش‌فروش نشد وتعهدات موجود، مربوط به قبل از این دوره است. سایپا در ادامه توضیحات خود آورده «ادعای مطرح شده مبنی‌بر اینکه رنو هشدارهایی درباره تهیه و تامین قطعات موردنیاز محصولاتش در دور جدید تحریم‌ها و قبل از انجام پیش‌فروش، به طرف ایرانی داده است، قویا از سوی پارس خودرو تکذیب می‌شود.» طبق توضیحات سایپا «کارلوس گون مدیرعامل وقت گروه رنو- نیسان در ۲۵ خرداد اعلام کرد این شرکت (رنو) با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور، از ایران خارج نخواهد شد. این در حالی است که گروه خودروسازی سایپا به گفته مدیرعامل وقت رنو- نیسان استناد نکرده و از مدت‌ها قبل هیچ محصولی با برند رنو توسط این شرکت پیش‌فروش نشده است.» در ادامه توضیحات سایپا آمده «معاونت فروش گروه با ارسال پیامک اعلام کرده همه تکمیل وجه‌شدگان محصولات رنو در نوبت دریافت خودرو قرار دارند و تا زمان تحویل، علاوه‌بر دریافت سود مشارکت، جریمه دیرکرد نیز به آنها تعلق می‌گیرد.»

 

جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد.

 

با سلام و احترام

 

با عنایت به مطلبی تحت عنوان «پیش‌فروش‌های دردسرساز خودروسازان/هشدارهایی که جدی گرفته نشد» که در خروجی آن خبرگزاری وزین درمورخ 2 دی ماه سال جاری قرار گرفته است، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود که خواهشمند است در همان ستون منتشر شود.

 

1-  در بخشی از مطلب منتشر شده اشاره شده است  که شرکت رنو هشدارهایی در خصوص تهیه و تامین قطعات مورد نیاز در دور جدید تحریم ها و قبل از انجام پیش فروش به طرف ایرانی داده است در حالیکه  شرکت پارس خودرو  این موضوع را قویا تکذیب کرده و از آن رسانه انتظار دارد اسناد مستند مربوط به این ادعا را منتشر کند.

 

2-  در بخشی از مطلب به عدم توجه و هماهنگی مدیران سابق سایپا با رنو پارس در موضوع پیش فروش بیش از ظرفیت محصولات رنو اشاره شده است. این در حالی است که بعد از اعلام خروج یک طرفه  آمریکا از برجام در تاریخ 18 اردیبهشت ماه، هیچ خودرویی از گروه رنو دیگری توسط گروه سایپا پیش فروش نشده و تعهدات موجود مربوط به دوران قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام و حتی ماه ها قبل از اعمال تحریم های صنعت خودرو است.

 

3-  کارلوس گون مدیرعامل وقت گروه رنو- نیسان در 25 خرداد ماه طی گفت و گویی با خبرگزاری رسمی فرانسه در مجمع سالیانه این شرکت درباره برنامه‌ این شرکت در ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام اعلام کرده «این شرکت(رنو)با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور، از ایران خارج نخواهد شد و رنو برای در امان ماندن از ریسک مجازات آمریکایی (بابت ماندن در ایران و نقض تحریم ها) اقداماتی انجام خواهد داد».(روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 27/3/1397) این در حالیست که  گروه خودروسازی سایپا به گفته مدیرعامل وقت رنو- نیسان استناد نکرده و از مدت ها قبل هیچ محصولی با برند رنو پیش فروش نکرده است.

 

4- در جای دیگری از مطلب فوق به دریافت ما به التفاوت قیمت محصولات و تکمیل وجه مشتریان و عدم تحویل خودرو اشاره شده است. در حالی که معاونت فروش گروه با ارسال پیامک به خریدارانی که تکمیل وجه انجام داده اند، ضمن اطلاع رسانی، اعلام داشته همه تکمیل وجه شدگان محصولات رنو در نوبت دریافت خودرو قرار دارند و تا زمان تحویل خودرو علاوه بر دریافت سود مشارکت، جریمه دیرکرد نیز از شرکت خودروساز دریافت خواهند کرد.

 

5- این شرکت مجددا اعلام می دارد تمام برنامه های فروش و پیش فروش محصولات خانواده رنو بر اساس برنامه توافق شده تولید در سال جاری بین طرفین ایرانی و فرانسوای بوده است.

 

برچسب ها:

اطلاعیه
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

آرمان 1397/10/10
9:55:54

من یک ساله ساندرو ثبت نام کردم،پنج میلیون بیشتر نداشتم که آزاد بخرم،حالا بعد یکسال شرکت میگه یا پراید و تیبا یا بیا پولت رو بگیر،الان دیگه باید ۷۰ میلیون بگزارم روش بخرم از کجا بیارم!!بارها رهبر عزیزمان گفت امریکا پایبند به برجام نخواهد ماند چرا آینده نگری کردند مسئولان سایپا؟؟؟!!!

وحید 1397/10/10
7:15:18

راجع به خودروهای برلیانس چی،،چرا قیمت قطعی تحویل مهر و شهریور را که تیرماه بعد از تحریم پیش فروش کردید نمیدید،این مگر غیر از بی کفایتی شماست،بنده منتظر پاسخ هستم

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب