icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو چه کسانی برای رسانه های بیگانه خوراک خبری می سازند،مشتریان مال باخته یا برخی خودروسازان بد عهد

چه کسانی برای رسانه های بیگانه خوراک خبری می سازند،مشتریان مال باخته یا برخی خودروسازان بد عهد

اعتراض وتجمع  این روزهای مشتریان یکی از شرکت های تولید کننده حواشی زیادی را به دنبال داشته است.

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 10 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-در روز های اخیر مشتریان یکی از خودروسازی های داخلی در پی عدم جوابگویی مسئولین شرکت فوق دست به تجمع و اعتراض در جلوی دفتر مرکزی این شرکت نمودند. این اعتراض از آنجایی شدت یافت که خودروساز مربوط عنوان کرده بود در حال حاضر هیچ خودرویی برای تحویل ندارد اما به ناگاه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میدهد تعداد زیادی از همان خودرو در انبار شرکت فوق موجود است. همین امر شرکت مذبور را ملزم به صدور بیانه ای نمود مبنی بر اینکه  خودروهای فوق بدلیل عدم وجود قطعه ناقص تولید شده و قابلیت تحویل را ندارد.اما این اعلامیه که پشت درب های این شرکت صادر شده بود هیچ دردی را دوا نکرد و مشتریان همچنان به تجمع خود ادامه دادند وسعی نمودند که با انتشار و ارسال  فیلم و تصاویر از این تجمع صدای خود را به رسانه های معتبر داخلی برسانند تا بتوانند به نوعی نظر و توجه مقامات را به خود جلب نمایند.

اما امروز خبری منتشر شد که سعی کرده بود این تجمعات را ساختگی و دست پرورده عده ای  سود جو و فرصت طلب جلو دهد  و فیلم  وتصاویر منتشر شده را دروغین و به منظور تامین خوراک رسانه های معاند بیگانه فارسی زبان  دانسته است. اما سئوال این است که به واقع چه کسی خوراک رسانه های بیگانه را فراهم می آورد شرکت هایی که به تعهداشان عمل نمی کنند یا مردمی که سرمایه زندگیشان در حال نابود شدن است.

برای جواب این سئوال کافی است کمی اتفاقات اخیر را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم .امروز بسیاری از شرکت های خودروسازی و وارد کننده خودرو بدلیل تحریم و تغییرات قوانین داخلی با بد عهدی به مشتریان خود  مواجه شده اند که همین امر موجب تشکیل تجمعات در مقابل شرکت های مختلف گردیده است. اما تجمع اخیر با دیگر تجمعات دارای یک اختلاف عمده است.در تجمعات پیشین مدیران و مسئولین شرکت تمامی سعی وتلاش خود را نموده که با ارائه مستندات و دلایل منطقی مشتریان خود را مجاب نمایند که مشکل بوجود آمده بدلیل قصور آنها نبوده و دلایل خارج از حیطه کاری باعث بوجود آمدن این مشکلات شده است. برای مثال شرکت های وارد کننده با انتشار تصاویر خودروهای مانده در گمرک خود به مشتریان اعلام نمودند که خودروها را به گمرک رسانده اند اما برخی مشکلات باعث عدم ترخیص و تحویل به مشتریان شده است. یا در نمونه ای دیگر شرکت های وارد کننده با توجه به قوانین جدید مبلغی به عنوان مالتفاوت نرخ ارز دولتی و ارز نیما از مشتریان طلب کردند اما چون ادله و اسناد مربوطه را بصورت شفاف منتشر نمودند مشتریان هم بدون مشکلی مبلغ فوق را پرداختند. یا در مثالی دیگر زمانی که به ایران خودرو اتهام احتکار زده شد مسئولین این شرکت همراه با خبرنگاران به محوطه خودروهای انبار شده رفت و ثابت نمود که خودروهای تولیدی به دلیل نبود قطعه ناقص هستند.در نتیجه در تمامی موارد قبلی شفاف سازی و برخورد رودرو با مشتریان سریعا به این تجمعات و اعتراض ها پایان داد و هیچکدام از این شرکت اطلاعیه و اعلامیه را از پشت درب ها برای راضی کردن مشتریان صادر نکردند.

اما در تجمع روز های اخیر مسئولین شرکت فوق هیچ علاقه ای به شفاف سازی نداشتند و مشتریان را در پشت درب های شرکت نگه داشتند.این درحالی بود که برخی از این تجمع کنندگان خواستار این بودند که جهت اثبات واقعیت نماینده مشتریان را به محل انبار خودروهای مربوطه برده تا ناقص بودن خودروهای تولیدی برای آنها محرض شود اما ظاهر این خواسته ناچیز هم از سوی مدیران این شرکت نادیده گرفته شد.

با این تفاسیر به نظر نمی رسد مردمی که پول و سرمایه زندگیشان را با هرنیتی اعم از سود بیشتر و یا مصرف خودرو به این شرکت ها واگذار نموده اند هیچ نقشی در ارتباط با رسانه های بیگانه داشته باشند چرا که این اشخاص دستشان از مدیران این شرکت ها کوتاه شده و به تجمع مسالمت امیز روی آورده اند .در فیلم های منتشر شده هم مشخص است که هیچ درگیری و یا توهینی انجام نشده و نیروی انتظامی هم در آن محل حضور دارد.

البته ما هم بعنوان رسانه هیچگاه این تجمعات بدون مجوز را صلاح نمی دانیم چرا که نهاد های ذیصلاح زیادی اعم از وزارت صنعت ،قوه قضایه ،سازمان حمایت از مصرف کننده و غیره وجود دارد که می توانند برای احقاق حق خود به این نهادها مراجعه نمایند چرا که برخی مترصد این هستند که از این تجمعات به نفع خود بهره برداری نمایند وآنها را به دشمنان مرتبط کنند. اما به واقع ربط دادن این مشتریان بخت برگشته به عوامل بیگانه ودشمنان از انصاف بدور است.

در پایان هم یادآور می شویم مشتریان این شرکت مانند دیگر مردم این کشور کاملا فهیم و دانا هستند و نمی خواهند خود را ملعبه دست بیگانگان نمایند از این رو بهتر است شرکت مذکور برای صحت ادعای خود روی به شفاف سازی بیاورد و درب شرکت و انبارهای خود را بروی رسانه ها و مردم بازنمایند تا همه بدانند که مشکل از کجا نشات گرفته است. به قول ضرب المثل ما ایرانی ها :طلا که پاک چه منتش به خاکه .

در طرف مقابل توصیه ما به کسانی که فکر می کنن حقی ازشون تضعیع شده این است که از تجمع های غیر قانونی خوداری کنند و از طریق مراجع ذیصلاح پیگر حق خود باشند.

شما به ما بگویید حق با کیست؟

برچسب ها:

عدم تحویل خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

رضا 1397/9/15
13:19:51

ممنون از اینکه حرف حق رو زدید واقعا خودروسازانی که پولمون رو گرفتن تو دلار ارزون الان پاسخگو نیستند

سیاوش 1397/9/15
9:31:42

درود خدا بر شما، دعا گویتان هستیم. امیدوارم مطالبتان ادامه دار ،ومرهمی بر درد مالباختگان باشد.

علی 1397/9/15
9:18:39

ممنون که حرف حق رو زدید.

عباس 1397/9/15
8:58:15

خدا خیرتون بده ولی خواهشا این حرفها رو به گوش ناشنوای مسئولین هم برسونید

گودرز 1397/9/15
0:6:10

کاش این مطلب رو مسولین بهش توجه میکردند

فرشاد 1397/9/15
0:4:53

درود پروردگارم به شما شیر‌پاک خوردگان و لعنت خدا بر جیره خوران و دلال صفتان

مرتضی 1397/9/14
23:24:16

درود بر شما که حرف منطقی رو زدین

بهزاد 1397/9/14
23:19:26

زنده باشید . درود بر شرافت شما

علی رضا 1397/9/14
23:11:46

باسلام ازشما بدلیل انعکاس واقعیتهاوتحلیل بیطرفانه ومنصفانه ممنونم

حسام 1397/9/14
23:6:13

درود بر شما که قلم نمیفروشید.

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب