icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کمپین نخرید خودرو صفر در مسیر انحراف

کمپین نخرید خودرو صفر در مسیر انحراف

پردیس خودرو رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ 4 comments

متن کامل خبر :

    پردیس خودرو: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

 

 

 

 به گزارش پایگاه خبری  "پردیس خودرو" “محمد جعفری”  اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا ۲۰ میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت ۲۰ میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

از چندی پیش کمپینی با عنوان “نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی” در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

kk 1394/7/7
9:12:43

نخریدتا همه ماشیناروخودشون سوارشن

جلالی 1394/6/17
20:29:37

من هم با نخریدن خودروهای بی کیفیت داخلی موافقم مهمه میدانند در یک موضوعی اگر به کسی ظلم بشود و مظلوم اعتراض نکند بیشتر تقصیر به گردن مظلوم می باشد ، پس مردم حق دارند در مورد کیفیت خودرو اعتراض بکنند.

reza 1394/6/16
9:59:51

خودرو صفر نمی خرم / تا حقوق مشتری در کیفیت و قیمت رعایت شود / عزت ملت ایران حفظ شود /توهین بس است /

محمودی 1394/6/5
9:53:23

به دلیل گران فروشی وتوجه نکردن به حقوق مصرف کننده با این کمپین موافقم خودرو سازها فقط به فکر گرفتن سود بالای خودشون هستن .

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب