icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت کنند، رسیدگی می شود

عضو ناظر شورای رقابت در واکنش به بسته بودن ثبت سفارش خودرو اعلام کرد:

اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت کنند، رسیدگی می شود

عضو ناظر شورای رقابت: اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت می کنند، این شورا با اولویت قراردادن اولویت ها به این موضوع رسیدگی می کند.

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- ولی ملکی، عضو ناظر شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو با بیان اینکه شورای رقابتی زمانی در مسائل مربوط به حوزه رقابت ورود می کند که شکایتی به این شورا شود، گفت: اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت کند، این شورا با اولویت قراردادن اولویت ها به این موضوع رسیدگی می کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ فرد یا نهادی به شورای رقابت در خصوص بسته ماندن ثبت سفارش واردات خودرو شکایت نکرده است.

ملکی با اشاره به اینکه اگر در خصوص موضوعی شکایتی به مجلس هم شود، شورای رقابت به آن موضوع ورود می کند، افزود: در زمستان سال قبل انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در خصوص عدم ترخیص برخی از خودروهای تولیدی آمریکا شکایتی به مجلس کرده بود که مجلس آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد. در نهایت جلسه ای با مسیولان ذیربط  از جمله گمرک، نیروی انتظامی و ... برگزار شد و موضوع برطرف گردید.

وی بستن ثبت سفارش خودرو را اقدامی خلاف قانون عنوان کرد و گفت: اگر وزارتخانه یا سازمانی مانع از واردات کالایی شود که واردکننده تمامی مسایل قانونی آن را رعایت می کند، این خلاف قانون است.  

عضو ناظر شورای رقابت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اقدام وزارت صنعت خلاف قانون است، همچنان شاهد بسته ماندن ثبت سفارش خودرو هستیم گفت: احتمالا وزارت صنعت از خلا تغییر دولت و وزیر سواستفاده کرده است. اما یقینا این اقدام وزارتخانه خلاف قانون است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب