icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو داشتن صندلی کودک در خودروهای سواری الزامی شد

داشتن صندلی کودک در خودروهای سواری الزامی شد

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از اصلاح ماده ۱۹ قوانین راهنمایی و رانندگی و الزامی شدن داشتن صندلی کودک و کلاه ایمنی برای تمامی سرنشینان موتور در جلسه امروز کمیسیون عمران خبر داد.

یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-سید ابوالفضل موسوی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز ادامه بحث اصلاح قانون نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفت و ما در جلسات گذشته تا ماده 25 این طرح را بررسی کرده بودیم.

بر اساس این ماده بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها برای تمامی سرنشین‌ها الزامی است؛ چرا که بیشتر تلفات در تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است.
وی در ادامه بیان کرد: نکته‌ای که در جلسه امروز مطرح شد این بود که با توجه به تغییر تیم وزارت راه و شهرسازی به خصوص در حوزه نظام مهندسی تیم جدید با آنچه که در کمیسیون در حال بررسی بود مخالفت اصولی داشت و در نهایت یک هفته از کمیسیون وقت گرفت تا با نگاه جدید مدیران به اصل این طرح نگاه کند و در جلسه بعد نظر عمومی وزارت راه و شهرسازی را داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی با ما همراه شود اصلاح این قانون سرعت بیشتری خواهد گرفت. موضوع بعدی اصلاح ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی بود که بر اساس این ماده بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها برای تمامی سرنشین‌ها الزامی است؛ چرا که بیشتر تلفات در تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است. از سوی دیگر در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد تا داشتن صندلی کودک برای خودروهای سواری الزامی شود؛ چرا که بیشترین تلفات تصادفات رانندگی به دلیل نداشتن کمربند ایمنی و یا صندلی کودک است.

وی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر در جاده‌ها تمامی سرنشین‌های موتور چه فرد راننده و چه ترک آن باید کلاه ایمنی داشته باشد. رعایت این قوانین تلفات تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد.

برچسب ها:

قوانین خودرویی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب