icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دلیل اختلاف 20 میلیونی قیمت پژو 2008 چیست؟

دلیل اختلاف 20 میلیونی قیمت پژو 2008 چیست؟

فعلان بازار خرید و فروش خودرو خبر از اختلاف 20 میلیونی قیمت پژو 2008 می دهند.اما دلیل افسار گسیختگی قیمت این خودرو چیست؟

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"ماجرا های ایران خودرو و پژو 2008 تمام نشدنی است . ایران خودرو بعنوان عرضه کننده رسمی این خودرو به شایعات و حواشی این خودرو هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و به انتشار اخبار خوب از این خودرو می پردازد در صورتی که واقعا هیچ چیز خوب نیست. همین امر موجب شده است اختلاف قیمت تعداد انگشت شمار این خودروی پسا برجامی به 20 میلیون تومان برسد تا همچنان مردم نتوانند مزیای برجام در صنعت خودرو را لمس کنند.

ایران خودرو بلافاصله پس از برجام با هیا هوی بسیار اقدام به عقد قرار داد های محرمانه با خودروسازان فرانسوی نمود. از همین رو خریداران بازار ایران که با اشتیاق این اخبار را دنبال می کردند منتظر بودند هر چه سریعتر بتوانند خودروهای پسا برجامی را با قیمت های بسیار ارزان سوار شوند اما گویا قضیه برعکس شد.چرا که نه تنها خودروی های پسا برجامی به بازار نیآمد بلکه  قیمت خودروی وارداتی فعلی هم بدلیل توقف ثبت سفارش سر به فلک کشید.

پژو 2008 بعنوان اولین محصول خروجی پسا برجامی ایران خودرو قرار بود که با قیمتی زیر 100 میلیون و در اواخر شهریور ماه تحویل متشریان شود اما نه تها قیمت کارخانه ای این خودرو بیشتر از 100 میلیون مشخص گردید ،بلکه تحویل 2008 هم با حاشیه های فراوانی روبرو گردید . ایران خودرو پس از فروش 7000 دستگاه اعلام کرد که تحویل اولین سری 2008 در شهریور ماه به اتمام رسیده است. این خبر در حالی منتشر شد که طبق آمار رسمی دفتر صنایع نیرو محرکه در سال جاری هیچ پژو 2008 در ایران خودرو تولید نشده است.همچنین تمامی فعالان بازار خودرو از ورود این خودرو به بازار احضار بی اطلاع نموده و عنوان کرده اند که تاکنون پژو 2008 در بازار دیده نشده است.این قضیه زمانی مهیج تر شده که بر خلاف آمار ضد و نقیض و شایعات موجود، ایران خودرو اعلام کرده دعوت نامه های خریدران با موعد تحویل مهر ماه هم ارسال شده است.

آنچه مشخص است هیچ شخصی موفق به دیدن  پژو 2008 از نزدیک نشده است و وضعیت تحویل این خودرو در هاله ای از ابهام قرار دارد.همین موضوع باعث شده تعداد انگشت شمار موجود در بازار با اختلاف قیمتی حدود 20 میلیون معامله شود .

حال چرا ایران خودرو نسبت به شایعات موجود عکس العمل نشان نمی دهد ،تا حدودی مشخص است زیرا در هنگام قیمت گذاری پژو 2008 شورای رقابت براحتی خود را کنار کشید و اعلام نمود با توجه به رقابتی بودن این خودرو در بازار قیمت گذاری پژو 2008 بر عهده ایران خودرو می باشد  .حال مشخص است هر چه قیمت 2008 در بازار افزایش یابد دست ایران خودرو در قیمت گذاری این خودرو باز است و بدون نظارت می تواند قیمت پژو 2008 را به قیمت بازار نزدیک نماید. این در حالی است که بدلیل عرضه بسیار محدود و تقاضای زیاد اختلاف قیمت این خودرو هر روز بیشتر می گردد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب