icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو زیاده خواهی قطعه سازهای بزرگ باعث بیکاری هزاران نفر شد

زیاده خواهی قطعه سازهای بزرگ باعث بیکاری هزاران نفر شد

قاضی سراج،رئیس کل بازرسی کشور در مصاحبه با صدا سیما اعلام کرد زیاده خواهی قطعه سازهای بزرگ باعث بیکاری بسیاری از کارخانه های تولید قطعه کشور شده است.

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-روز گذشته در مقاله ای به  نشست خبری مدیران شرکت کروز و اظهارات مدیران این شرکت پرداختیم. در مقاله فوق یادآور شدیم که طبق مصاحبه مقصود فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات به نقل از تابناک قطعات سازان بزرگ باعث بیکاری طیف گسترده ای کارخانه تولید قطعه خرد شده اند.اما این بیکاری و تعطیلی تولید کنندگان کوچکتر بدلیل عدم توانایی برای رقابت با رقبای قدرتمند خود نظیر شرکت کروز نبوده است بلکه دلیل این امر ورود حجم زیاد قطعات یدکی بوده است توسط قطعه سازان بزرگ در قالب تولید وارد کشور شده است. به عبارتی شرکت های بزرگ تامین کننده قطعات خودرو با پوشش تولید قطعه و ایجاد اشتغال زایی اقدام به دریافت ارز های دولتی با قیمت ارزن به میزان بسیار زیاد نموده اند و بجای تولید قطعه در ایران ،سفارش قطعات را به تولید کنندگان چینی سپرده و اقدام به واردات کرده اند. بعبارتی این تولید کنندگان چینی بودند که بواسطه شرکت های بزرگ تامین قطعات خودرو  باعث ورشکستی تولید کنندگان خرد ایرانی شده اند.

این امر را قاضی سراج ،مدیر کل بازرسی کشور امروز در مصاحبه ای عنوان نمود. وی گفت برخی از شرکت های بزرگ تولید قطعه بجای تولید در داخل ،واردات با حجم بسیار زیادی را چین انجام داده اند و همین زیاده خواهی انها باعث تعطیلی صنعت خودروی کشور شده است. وی همچنین گفت :امروز که بدلیل تحریم ظالمانه غرب، انتقال پول به چین و دیگر کشور ها بسیار مشکل شده است همین شرکت های بزرگ اصلی تولید کننده خود در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان داخلی ناتوان مانده اند چرا که بجای تکیه بر توان خود ،قطعات را از چین وارد نموده اند.لذا حالا با عدم ارسال قطعات یدکی توسط چینی ها به ایران خودروهای ناقص بسیاری در کف کارخانه ها مانده است.

این در حالی است که مدیران یکی از این شرکت های بزرگ روز گذشته در نشست خبری خود عنوان کرد دلیل دپوی حجم عمده خودروی های ناقص تولید شده در ایران خودرو و سایپا بدلیل قصور شرکت های اصلی تولید قطعات خودرو نظیر کروز نیست.

همچنین در نشست خبری فوق سخا مدیر عامل این شرکت عنوان نموده بود که این شرکت با اشتغال حدود11 هزار نفر سهم عمده در کارآفرینی در صنعت خودروی کشور دارد اما وی اشاره نکرده که وضعیت کارگران بسیاری که در صنعت تولید خودروی کشور بدلیل زیاده خواهی برخی از شرکت های بزرگ تامین کننده قطعات ،بیکار شده اند چیست.

قابل ذکر است قاضی سراج نامی از هیچکدام از شرکت های تامین قطعات خودرو نکرد اما لازم است بدانیم که طبق گزارش بانک مرکزی در اردیبشهت 98 ،شرکت کروز در راس دریافت کنندگان ارز دولتی قرار گرفته است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب