icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو 7000 خودروی در گمرک زیر خاک مانده در مقابل قیمت صعودی خودروهای وارداتی+عکس

7000 خودروی در گمرک زیر خاک مانده در مقابل قیمت صعودی خودروهای وارداتی+عکس

بیش از 7000 دستگاه خودرو بدلیل بسته شدن ثبت سفارش در گمرک در حالی خاک می خورند که قیمت خودروهای وارداتی بصورت نجومی افزایش داشته باشد.

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" همه چیز از اواخر سال گذشته آغاز شد ،زمانی که دولت به وارد کنندکان غیر نمایندگی مهلت چند ماه داد تا نسبت به رسمی کردن قراردادشان با کمپانی مادر اقدام نمایند. مهلت فوق تیر ماه به اتمام رسید و همه منتظر بودند که وارد کنندگان اصلی بتوانند با حذف رقبا ،در بازار خودروی ایران حکمفرایی کند. اما در کمال تعجب و خلاف قانون ثبت سفارش خودرو بطور کل و بدون اطلاع قبلی بسته شد . همین مسئله باعث گردید که عرضه خودرو کم و تقاضا بالا برود و قیمت محصولات وارداتی بصورت نجومی افزایش یابد.

این مهم در حالی اتفاق افتاده است که در حال حاضر و با گذشت 3 ماه از بسته شدن  سایت ثبتارش حدود 7 الی 8 هزار دستگاه در گمرک در زیر تلی از خاک بدون مصرف باقی مانده است. در این بین رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو در گفتگویی اعلام کرده است وارد کنندگان خودرو بدلیل بسته شدن ثبت سفارش نزدیک به 45 میلیارد تومان متحمل ضرر شده اند.همچمنین برخی نهاد های ذیربط دولت را تهدید به شکایت قانونی کردند اما همچنان سایت ثبت سفارش بدون دلیل و منطقی خاص ماهاست که بسته شده و مشخص نیست این روند تا کی ادامه خواهد داشت.

مسئولین ذیربط باید بدانند که هزینه بسته شدن ثبت سفارش و اینگونه اقدامات بدون هدف  را نه شرکت های وارد کنند بلکه مردم باید از جیبشان پرداخت نمایند . چه بهتر بود که دولت بیش از بسته شدن ثبت سفارش دستوالعمل جدید را مهیا می نمود و ا با اعلام قبلی به تغییرات لازم اقدام می نمود.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب