icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آمادگی خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹

آمادگی خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر آمادگی خودروسازان و زنجیره تأمین برای دستیابی به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال جاری تاکید کرد.

چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-عبدالوهاب سهل‌آبادی در خصوص هدف‌گذاری وزارت صمت مبنی بر تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری اظهار داشت: خودروسازان می‌بایست در راستای تحقق جهش تولید که سال جاری تحت این عنوان نامگذاری شده، از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

وی در خصوص زیرساخت‌های موجود در صنعت خودرو برای افزایش تیراژ تولید گفت: قطعه‌سازان فعال در بخش خصوصی به عنوان تأمین‌کنندگان قطعات برای خودروسازان، از تمام ظرفیت‌های خود در جهت افزایش تولید بهره می‌برند و همگام با این بخش، گردش چرخ صنعت نیز در حال حاضر ادامه دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: بحران کرونا و وقوع تعطیلات ناشی از آن عمدتاً در ایام نوروز بوده و علی‌رغم عدم تحقق قول‌های دولت مبنی بر مساعدت به این صنعت، در فعالیت خودروسازان خللی وارد نکرده است.

سهل‌‌آبادی ادامه داد: زنجیره تولید خودرو عمدتاً در اختیار بخش خصوصی است و علی‌رغم فشارهای وارده به قطعه‌سازان، فعالیت‌های این بخش تداوم دارد و به نظر می‌رسد در مقام ایفای تعهدات خود موفق باشند.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌ها، در دو شرکت بزرگ خودروسازی، تعیین کننده عملکرد آنهاست؛ البته نحوه مدیریت در این دو شرکت، تحت نظارت وزارت صمت و مقام عالی این وزارتخانه قرار دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن اشاره به میزان تولید خودرو در سال ۹۷ و ۹۸ بیان کرد: در صورت ارائه امکانات به بخش خصوصی از جمله قطعه‌سازان با هدف تحقق جهش تولید، برنامه‌هایی مبنی بر افزایش فعالیت در دستور کار این بخش قرار دارد.

سهل‌آبادی تاکید کرد: اگر در مدیریت و برنامه‌ریزی خودروسازان تغییرات و خللی ایجاد نشود، با تغییرات مدیریتی ایجاد شده در سال ۹۸، از جمله حضور آقای مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو، عملکرد و نتایج حاصل از اقدامات این شرکت روند رو به رشدی را نشان می دهد.

وی در خصوص الزام سازمان استاندارد مبنی بر توقف خط تولید خودروهای پرتیراژ در سال ۹۹ و تأثیر آن بر تحقق جهش تولید گفت: قطعاً خودروسازان در راستای افزایش تقاضا و کیفیت خدمات و همچنین افزایش ایمنی خودروهای ساخت داخل و امنیت خاطر خریداران، اقدام به تعیین خودروهای جایگزین و آماده‌سازی پلت فرم‌های این محصولات، نموده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص مدیریت دولتی در صنعت خودرو اذعان داشت: متأسفانه بخش بزرگی از تولید نظیر عمده تولیدکنندگان فولاد و خودروسازی‌های کشور که از قابلیت رقابت با تولیدکنندگان خارجی برخوردار هستند، در اختیار دولت است و تصمیم‌گیرنده اصلی و تعیین کننده نحوه مدیریت حتی با وجود واگذاری برخی از این شرکت‌ها به بخش خصوصی، همچنان دولت است.

سهل‌آبادی همچنین یادآور شد: تغییر قیمت ارز، منجر به افزایش قیمت مواد اولیه‌ای نظیر فولاد و سودآوری برای این صنعت گردید. به اعتقاد بنده، در مجموع واگذاری مدیریت این شرکت‌ها بر عهده بخش خصوصی و سهامداران، وضعیت بهتری را رقم خواهد زد.

وی در خصوص تأثیر قیمت‌گذاری دستوری خودرو بر وضعیت تولید عنوان کرد: قطعه‌سازان کشور در حال حاضر، از قدرت و توان کافی برخوردار هستند و کیفیت قطعات تولیدی و خدمات ارائه شده از سوی این بخش به دولت، تاکنون مناسب بوده است؛ در این شرایط کوچک‌سازی بدنه خودروسازان به دلیل تعدد نمایندگی‌ها و هیات مدیره از جمله در یکی از این شرکت‌ها، که کارایی چندان هم در اعمال نظر ندارند و همچنین واگذاری حجم عمده‌ای از تولید به بخش خصوصی، ضروری است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت برون‌سپاری از سوی خودروسازان در حال حاضر، قابل قبول است و در صورت تداوم و توجه بیشتر به این بخش، دستیابی به جهش تولید و افزایش کیفیت امکان‌پذیر خواهد شد.

برچسب ها:

تولید خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب