icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا با توجه به لایحه بودجه سال 98 امید به آزاد شدن واردات خودرو خواهد بود

آیا با توجه به لایحه بودجه سال 98 امید به آزاد شدن واردات خودرو خواهد بود

در هفته گذشته رئیس جمهور لایحه بودجه 98 را جهت بررسی و تایید به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است . اما در این لایحه تغییرات بوجود آمده است که امید به آزاد شدن واردات را زنده می کند.

پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-در بودجه سال 98 افزایش 10 درصدی طرح تعرفه واردات خودرو در درآمده های دولت لحاظ شده است از این رو امکان دارد دولت برای آزاد کردن واردات خودرو در سال 98 برنامه ای داشته باشد.بعبارتی بر اساس لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، در آمد حاصل از وضع عوارض ناشی افزایش ۱۰ درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز در ردیف ملی و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد در نظر گرفته شده است.اما نباید عجله کرد چرا که در جدول ۵ مربوط به درآمد ها از محل مالیات بر درامد ردیف حقوق و عوارض واردات خودرو لحاظ نشده است.این بدان معناست که احتمالا ممنوعیت وارات در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

البته باید توجه داشت که در صورتی هم که بنا بر لایحه بودجه 98 واردات خودرو آزاد شود ،افزایش 10 درصدی عوارض ورودی خودرو را در پی خواهد داشت . در نتیجه حقوق گمرکی خودرو که در حال حاضر عددی مابین 55 درصد تا 75 درصد است 10 درصد دیگر هم افزایش خواهد یافت که در نهایت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهد انجامید. از همین رو واردات خودرو بدلیل عدم توانایی خرید مردم بسیار محدود خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب