icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا خودروی جدید 100درصد ملی ایران خودرو در راه است؟

آیا خودروی جدید 100درصد ملی ایران خودرو در راه است؟

شواهد و قرائن نشان می دهد که ایران خودرو ظرف روزهای آتی از یک خودروی 100 درصد ایران رونمایی خواهد کرد که از پلت فرم اختصاصی این غول خودروسازی ایران بهره می برد.

شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-ایران خودرو روز گذشته نسبت به انتشار محتوی  ویدویی اقدام  نموده است که حکایت از اتفاق مهمی در صنعت خودرو کشور دارد چرا که این خبر از سوی ایران خودرو در روزهای تعطیل اما نزدیک به 22 بهمن بعنوان گرامیداشت انقلاب اسلامی منتشر شده است. ایران خودرو در بخش از این محتوی اعلام نموده است "خبری در راه است"

برای مشخص شدن این خبر باید کمی به عقب برگردیم.حدود 5 ماه پیش علی شمخانی دبیر امنیت ملی کشور از تاسیسات گروه صنعتی ایران خودرو بصورت جامع بازدید کرد اما به جز تعداد اندکی عکس و مصاحبه های جزیی ،خبری از این بازدید مهم به بیرون درز نکرد.همچنین بر اساس اخبار بدست آمده در حاشیه این بازدید جلسه ای با حضور مدیران ارشد ایران خودرو و نخبگان این شرکت بصورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار گردید.در معدود گزارش هایی که از این مراسم منتشر گردید علی شمخانی به گزارشگر واحد صدا و سیما می گوید:"پلت فرم ملی موضوع است که 40 سال از آن غفلت شده است ،اما به امید خدا حالا پلت فرم ملی می تواند پایه گذار یک خودروی ایرانی برای ملت ایران باشد  که در این شرایط بحرانی می تواند برای مقابله با تحریم ها بسیار تاثیر گذار باشد."

خودروی جدید ایران خودرو

این گفته های دبیر امنیت ملی نشان از این دارد که وی برای پیگیری یک پروژه بسیار مهم روانه ایران خودرو گردیده که ظاهر  این پروژه همان تولید پلت فرم ایرانی و خودروی ملی می باشد. ایشان در بازدید از کارخانه ایران خودرو نیز از مرکز تحقیقات و توسعه این شرکت نیز حضور یافت که هیچ تصویر و گزارش از آن منتشر نشد بجز یک تصویر از علی شمخانی در حال امضاء بر روی بدنه یک خودروی نامعلوم و البته مشخصا جدید.وی در بالا این امضاء بسیار مهم نوشت:ما می توانیم .

از این رو مشخص است ایران خودرو توانسته پس از مدتها تحقیق نهایتا بتواند آروزی هر ایران که داشتن خودروی ملی بدون وابستگی به کشورهای خارجی است را به واقعیت تبدیل کند.در صحبت های هاشم یکه زارع و علی شمخانی در ویدئوی منتشر شده مشخص است که در توسعه این پلت فرم داخلی از شرکت های دانش بنیان بهره گرفته شده است که البته احتمال حضور مشاوارن خارجی هم در این پروژه درو از ذهن نیست.

البته در این بین یک خبر دیگر هم به تازگی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که نشان می دهد محصول جدید ایران خودرو مراحل انتهایی خود را طی می کند. این شرکت نهم بهمن از امضای تواقفنامه ای با مرکز ملی تست و نظارت بر کیفیت خودرو چین (NAST) به منظور فراهم نمودن امکان تست های ایمنی و عملکردی خودروهای تولید داخل خبر داد. اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در نشست خبری گفت: قرارداد همکاری با شرکت NAST چین فرصت مغتنمی برای صنعت خودرو کشور است تا با وجود تحریم ها و محدودیت های موجود که ارتباط با اروپایی ها را سخت کرده است، تست های جاده ای، ایمنی و عملکردی خودروها را به راحتی انجام دهند. وی افزود در راستای همین توافقات در آینده نزدیک محصول جدید ایران خودرو برای انجام تست به مرکز آزمون جاده ای NAST چین ارسال خواهد شد.گفته مدیر عامل این شرکت مشخص می کند که ایران خودرو در حال کار بر روی یک خودروی ملی است که نیاز به تست های جاده ای و ایمنی دارد چرا که اگر این خودرو نمونه مونتاژ شده خارجی ای یا چینی بود نیازی به تست های جاده ای نداشت لذا مشخصا این پروژه یک خودروی کاملا ملی است.

اما سئوال این است که خودروی جدیدی که ایران خودرو قرار است بزودی رونمایی کند چیست؟در جواب این سئوال باید گفت خبری که ایران خودرو از آن صحبت به میان آورده است پلت فرم ملی می باشد که قابلیت ارائه خودرو در سگمنت های مختلف را دارد. پیش از این در فضای مجازی خبری از یک رونمایی خصوصی از اولین کراس اوور ایران خودرو بر روی این پلت فرم مطرح شده بود که به نظر می رسد اولین محصول سوار شده بر روی این پلت فرم یک کراس اوور باشد. اما در تصویری که دبیر امنیت ملی در حال امضاء بر روی بدنه خودروی نامعلوم است ،مشخص است که وی به منظور این امضاء بر روی بدنه خودرو خم شده است که نشان از ارتفاع کم آن دارد ،لذا به نظر می رسد این خودرو یک سدان یا یک هاچ بک باشد.در هر صورت بعد مهم این خبر رونمایی از پلت فرم ملی است نه خودرو مورد نظر.

 در نهایت باید گفت وقتی یکی از ارشد ترین مقامات کشور پیگری یک پروژه خودرویی به می باشد این حس را بوجود می آورد که ایران خودرو برای توسعه پلت فرم ملی خود از نهاد هایی غیر از نهاد های صنعتی معمول استفاده نموده است تا بتواند خودروی صد در صد وطنی را ارائه بدهد.

برای مشخص شدن این موضوع احتمالا باید تا روز 22 بهمن ماه منتظر باشیم تا مشخصا شود که هدف ایران خودرو از انتشار این ویدئو در روز های تعطیل چه بوده است.در ادامه شما را دعوت به ویدئوی منتشر شده توسط ایران خودرو جلب می کنیم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب