icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا پژو 2008 تحویلی در ایران تولید شده است؟

آیا پژو 2008 تحویلی در ایران تولید شده است؟

دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در گزارش 6 ماهه نخست سال جاری آمار تولید پژو 2008 را تنها 4 دستگاه اعلام کرده است .

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" طبق گزارش اعلام شده آمار تولیدی این خودرو توسط ایران خودرو در شهریور 96 صفر درصد اعلام شده است. این گزارش در حالی منتشر یافته است که تحویل پژو 2008 از شهریور آغاز شده و در حال حاضر این خودرو در خیابان های شهر به چشم می خورند.

با انتشار این گزارش این سئوال  بوجود آمده است که اگر پژو 2008 در ایران خودرو تولید نمی شود پس  این خودرو های تحویل داده شده از کجا امده اند.آیا ایران خودرو 2008 را وارد نموده و هنوز خط تولید آن را راه اندازی نکرده است. آیا تبلیغاتی که در خصوص راه اندازی خط تولید و تصاویر منتشر شده براه افتاده است در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت؟آیا قرار داد فی مابین ایران خودرو و پژو مبنی بر تولید محصولات روز دنیا هنوز اجرایی نشده است؟

طبق آمار منتشر شده غیر رسمی ایران خودرو تا به امروز تنها 7 دستگاه از این خودرو را به مشتریان خود تحویل داده است  این در صورتی است که ایران خودرو اعلام کرده است تعداد 16 هزار دستگاه را پیش فروش کرده است . از همین رو ایران خودرو برای تحقق به وعده های خود باید ماهانه حدود1350 پژو 2008 را تولید و به خریداران خود تحویل دهد .حال مشخص نیست که با این تعداد تحویل وعدم تولید انبوه چگونه این امر میسر خواهد شد.

در نهایت باید گفت مشخص نیست آمار ارائه شده از سوی دفتر صنایع  دارای تناقض است یا ایران خودرو نتوانسته است خط تولید را بصورت عملی راه اندازی نماید ،اما خیلی بهتر است که نهادهای ذیربط در خصوص انتشار این خبر شفاف سازی نمایند تا  مردم بدانند که خودرویی که سوار می شوند وارداتی است یا تولید ایران خودرو؟

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب