icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا چری تیگو 7 نایاب شده است!!

مروری بر تبلیغات ناصحیح این روزها برخی خودروسازان

آیا چری تیگو 7 نایاب شده است!!

در روزهایی که بازار خودروی با التهاب خاصی دنبال می گردد برخی از تولید کنندگان که وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارند بر موج این نابسمانی سوار شده و سعی می کنند در جهت منافع خویش و نه منافع مصرف کننده از شرایط بوجود آمده بهره حداکثر را ببرند.

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مدیران خودرو که افزایش قیمت چند باره برخی از محصولاتش زبان زد گردیده است ، در ماهها اخیر برای فروش محصولاتش که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند به روش های نامتعارفی روی آورده که فقط در چنین بازاری قابل دستیابی است.قابل ذکر است محصولات این شرکت در گذشته و در زمانی که محصولات متنوعی در بازار موجود بود هیچگاه دارای حجم انبوه متقاضی  نبوده و مدیران خودرو برای فروش محصولاتش مجبور بوده در طول کل سال شرایط فروش اقساطی با بازپرداخت بلند مدت را در نظر بگیرد.اما در شرایط فعلی که نسخه های صفر کیلومتر در بازار کم شده است بازهم محصولات این شرکت کمتر مورد توجه قرار گرفته چرا که مشتریان فعلی بازار کسانی هستند که بدنبال سرمایه گذاری بوده و محصولات این شرکت بدلیل استقبال کم دارای اختلاف قیمت اندکی با بازار بوده و نظر مشتریان این روزها را تامین نمی کند.

مدیران خودرو هم به این موضوع واقف بوده  و برای بوجود آوردن عطش مصنوعی بازار دست بکار شده است.این شرکت در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با تبلیغات گسترده خبر از فروش نقدی چری تیگو 7 داد و درست یک روز بعد با رپرتاژ خبری گسترده ای در رسانه های مختلف  از فروش این خودرو در کمتر از 10 دقیقه خبر داد بطوریکه اگر در یکی از موتور های جستجوی جمله "تیگو 7 در 10 دقیقه نایاب شد"را جستجو کنید مشاهده خواهید کرد که خبر فوق با تیتر و متن مشابه در خبرگزاری های مختلف انتشار داده شده است. هدف مسئولین این شرکت ایجاد عطش مصنوعی برای خرید این خودرو بوده بطوریکه با تلقین به فروش 10 دقیقه ای قصد در ایجاد التهاب بازار برای این خودروی خاص بوده است. برای روشن تر شدن این مطلب کافی است به فروش های این روزهای دیگر خودروساز های داخلی نگاهی بیاندازید .برای مثال وقتی تقاضا برای خرید خودروی نظیر مزدا 3  بالا باشد بطوریکه در 10 دقیقه بفروش برسد ،بدون نیاز به رپرتاژ خبری و هزینه کردن ،خبر در کل جامعه دست به دست خواهد شد و خبر گذاری ها بطور مستقل به این موضوع خواهند پرداخت چرا که فروش تعداد زیاد و حتی محدود خودرو در 10 دقیقه نشان از محبوبیت خودرو دارد و مردم و خبرگزاری های به صورت لحظه به لحظه موضوع را رصد می کنند.این اتفاق در روزهای اخیر برای شرکت هایی نظیر بهمن موتور ،سایپا ،ایران خودرو و غیره تکرار شده است.

تیگو 7 نایاب شد

همچنین در خصوص نایاب شدن تیگو 7 در 10 دقیقه سئوال دیگری هم مطرح است که چگونه کمتر از   1ماه از نایاب شدن تیگو 7 ،مدیران خودرو موفق شده شرایط فروش این خودرو با موعد تحویل 45 روزه را تکرار نماید.آنچه ما می دانیم حدود 1 سال پیش خط تولید تیگو 7 با مشارکت چری توسط مدیران خودرو در راه اندازی شد و در آن زمان میزان تولید ماهانه تیگو 7 اعلام نشده اما مدیران این شرکت عنوان کردند  که میزان تولید محصولات این شرکت از شروع فعالیت چری و مدیران خودرو 250 هزار خودرو بوده است در نتیجه این خودرو ساز نهایتا بطور میانگین ماهانه حدود 2300 دستگاه تولید کرده که شامل تمامی محصولاتش می باشد . از این رو نمی توان تعداد زیادی تولید برای تیگو 7 در یک ماه را متصور شد تا بتواند این خودروساز را مجاب نماید در طول یکماه دوبار فروش با موعد 45 روزه را اجرایی نماید مگر اینکه بدلیل عدم استقبال بازار در طرح فروش تیر ماه ظرفیت فروش تکمیل نشده باشد و خودروهای تولیدی مازاد بر نیاز بازار بوده باشد.قیمت نقدی فروش این خودرو که در وب سایت های فروش خودرو به چشم می خورد نشان از این دارد که بدلیل استقبال کم ، قیمت تیگو 7 در بازار تفاوت آنچنانی با قیمت کارخانه ای  ندارد .

قیمت تیگو 7

قیمت تیگو 7

اما هدف دیگر مدیران خودرو از این روش ناصحیح تبلیعات  ،افزایش قیمت محصولی بود که طرفداران زیادی در بازار نداشت. درست پیش از 12 تیر ماه و فروش قبلی ،این شرکت، قیمت تیگو 7 را از 156 میلیون به حدود 172 میلیون رساند. اما پس از انتشار رپرتاژ"تیگو 7 نایاب شد" مدیران خودرو در کمتر از یک ماه دوباره قیمت تیگو 7 را افزایش و به 177 میلیون رساند . مشخصا این شرکت نمی توانست بدون ایجاد التهاب مصنوعی قیمت تیگو 7 را افزایش دهد .

در پایان باید یادآور شویم که این تبلیغات صحیح است که موجب اطمینان مشتریان و به طبع آن افزیش فروش می گردد و این روزهایی که مردم برای رفع نیاز خود مجبور هستند برای خرید یک خودرو با دلالان سر و کله بزنند، این تولید کنندگان خواهند بود که می توان ابتکار عمل را در دست گرفته و با رو راستی با متشریان ، در دل مردم جا بازکنند .

برچسب ها:

شرایط فروش
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب