icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو احتمال انصراف مردم از خودروهای پیش‌فروش شده زیاد است

احتمال انصراف مردم از خودروهای پیش‌فروش شده زیاد است

یک کارشناس خودرو می‌گوید: عرضه خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان قیمت‌ها را در بازار آزاد تغییر نخواهد داد؛ چراکه قیمت خودرو متاثر از عرضه و تقاضاست. بی‌شک فاصله قیمت‌ها تقاضای کاذب را به همراه دارد.

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن از آغاز عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان خبر داد. حال سوالی که ذهن فعالان بازار را به خود درگیر کرده این است که آیا با افزایش قیمت از سوی خودروسازان قیمت‌ها در بازار آزاد تغییر نخواهد کرد؟

در همین رابطه یک کارشناس خودرو درباره این پرسش که آیا با آغاز عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان قیمت‌ها در بازار آزاد تغییر نخواهد کرد؟ به ما گفت: عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان قیمت‌ها را در بازار آزاد تغییر نخواهد داد؛ چراکه قیمت خودرو متاثر از عرضه و تقاضاست. بی‌شک فاصله قیمت‌ها تقاضای کاذب را به همراه دارد. اما چنانچه قیمت‌ها از محل درب کارخانه افزایش یابد، تقاضا کاهش و افراد به صنعت خودرو به چشم سرمایه‌گذاری نگاه نخواهند کرد.

فربد زاوه با بیان‌اینکه از این پس صنعت خودرو با رکود عمیق مواجه خواهد شد، اظهارکرد: در دوران محمدرضا نعمت‌زاده پس از دوسال ثبات قیمت، خودروسازان درخواست افزایش قیمت را دادند اما امروز پس از ۴ ماه مجددا قیمت خودروها از محل درب کارخانه افزایش ۷۰ درصدی دارد. بی‌شک افزایش قیمت‌ها منجربه کاهش شدید تقاضا خواهد شد.

بلاتکلیفی درباره تصمیم‌گیری برای خودروسازان

او درباره این پرسش که آیا ممکن است دولت برای برون رفت از رکود وام‌های ارزان قیمت را در اختیار مردم بگذارد یا خیر؟ پاسخ داد: در دوران محمدرضا نعمت‌زاده قیمت خودرو پژو پارس به ۲۵ میلیون تومان می‌رسید اما امروز قیمت این خودرو به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. سرعت افزایش قیمت‌ها زیاد است که با ارایه وام‌های کم بهره حل نخواهد شد. مگر اینکه دولت موجی از نقدینکی را در جامعه تزریق کند که این سیاست خود افزایش تورم را به همراه دارد.

این کارشناس خودرویی گفت: دولت در مدیریت صنعت خودرو اشتباهات فاحشی را مرتکب شده است. به طوری‌که با هر تصمیم‌گیری مبنی بر افزایش یا عدم افزایش قیمت‌ها ممکن است این صنعت دچار آسیب‌های فراوانی شود.

زاوه افزود: درحال حاضر صنعت خودرو در کما فرو رفته، ممکن است با شوک افزایش قیمت‌ها خودروسازان بتوانند بدهی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کنند و در مقابل عرضه خودرو را به بازار افزایش دهند. اما به دنبال این تصمیم می‌توان موجی از انصراف‌دهندگانی که در حوزه خودرو پیش ثبت نام کرده‌اند را شاهد باشیم.

او در ادامه اظهارکرد: البته ثابت نگه داشتن قیمت‌ها هم دلال بازی را در این صنعت پرورش می‌دهد. همچنین نبود نقدینگی نیز باعث می‌شود که از این پس خودرویی ازسوی خودروسازان کشور تولید نشود. همین موضوع تقاضای کاذب را در بازارها بیشتر کرده و افزایش قیمت‌ها را به همراه دارد.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب