icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو احتمال ترخیص ۱۰۰۰ خودرو از گمرک

احتمال ترخیص ۱۰۰۰ خودرو از گمرک

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: احتمال دارد برخی از خودروهایی که اظهار گمرکی شده‌اند ترخیص شوند.

شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: پیگیری‌ها در رابطه با ترخیص خودروهای موجود در گمرک هنوز به جایی نرسیده است. راه حل دیگری به نظر نمی‌رسد و خودروها فعلا در گمرک می‌ماند. مشتریان نیز شاکی و در مراجع قضایی به دنبال رفع مشکلات خود هستند. یکی از دلایل تاکید ما نیز همین مسئله است تا پرونده‌های قضایی بسته شود.

احتمال ترخیص تعدادی از خودروها

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که تعداد خودروهای موجود در گمرک هنوز همان 4700 الی 4800 دستگاه است. البته شنیده‌ام خودروهایی که اظهار شدند و گواهی گمرکی دارنند احتمال ترخیص آن‌ها وجود دارد. تعداد این خودروها نیز 1047 دستگاه است که با این حساب همچنان 3 هزار خودرو در گمرک می‌ماند. این نکته را نیز باید گفت که 1000 دستگاه از خودروهای ذکر شده از برند هیوندای متعلق به شرکت کرمان موتور است.

هزینه نگهداری خودروها در انبار گمرک

دادفر درباره هزینه نگهداری از خودروها در گمرک اظهار کرد: خودروها در حال خاک خوردن هستند و گمرک نیز از بابت اشتغال فضا ناراضی است. شرکت‌ها نیز باید هزینه نگهداری خودروها در گمرک را پرداخت کنند که مبلغ آن به صورت روزانه بین 35 الی 70 هزار تومان است. واردکنندگان مجبور به پرداخت این هزینه هستند و حتی در برخی موارد شنیده‌ام این مبلغ به 100 هزار تومان نیز می‌رسد.

پیش‌بینی افزایش قیمت وارداتی‌ها

وی در پایان گفت: قیمت خودروهای وارداتی حالت تقریبا ثابت را در بازار دارد اما پیش‌بینی می‌کنم در آینده شاهد افزایش نرخ باشیم. دلیل این افزایش قیمت نیز به تداوم عدم عرضه باز می‌گردد ضمن این که کمبود تبادل وجود دارد. افرادی که صاحب خودروی وارداتی هستند حاضر به فروش نیستند و به نوعی بازار به حالت سکون و خواب وارد شده است. در این میان کسی که می‌خواهد اقدام به خرید کند باید قیمت‌های بالاتری را بپردازد. هر چقدر که این وضعیت بیشتر ادامه پیدا کند صعود قیمت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب