icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو احتمال عدم تحقق پیش‌بینی تولید خودرو در سال ۹۹

احتمال عدم تحقق پیش‌بینی تولید خودرو در سال ۹۹

عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در صورتی که تغییری در شرایط قطعه‌سازان به وجود نیاید، احتمالا هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صمت برای تولید خودرو در کشور محقق نخواهد شد.

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: سال گذشته با توجه به برخی محدودیت‌های اقتصادی شرایط برای قطعه سازان دشوار شد تا جای که حتی پرداخت حقوق و دستمزد نیز برای آنها دشوار شده است. از این رو اگر برای پرداخت طلب‌های قطعه سازان فکری صورت نگیرد آنها در سال جاری با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان این که برای رسیدن به هدف گذاری‌های صورت گرفته در عرصه تولید خودرو باید اصلاحاتی اساسی صورت گیرد، بیان کرد: وزارت صمت در سال گذشته اعلام کرده بود که ما باید حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید کنیم. این در حالی است که عملکرد ما عدد کمتر از 900 هزار دستگاه را نشان می‌دهد و این وزارتخانه برای سال جاری نیز پیش بینی یک میلیون و 200 هزار خودرو را کرده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در کشور ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف وجود دارد اما باید با ایجاد برخی تغییرات از یک سو مقدمات این  افزایش تولید در میان خودروسازان و قطعه سازان را فراهم کرد و از سوی دیگر شرایط را برای مردم در بازار برای خرید این محصولات نیز آماده کرد.

نجفی‌منش با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال قیمت مواد اولیه صنعت خودرو افزایشی 30 درصدی پیدا کند، توضیح داد: برای آن که در بازار خودرو تعادل قیمتی به وجود بیاید، باید برخی اصلاحات اساسی اقتصادی را در دستور کار قرار داد تا شرایط برای مدیریت نقدیندگی و انتقال پول به بخش‌های مولد اقتصاد فراهم شود. در غیر این صورت صنعت خودرو در سال جاری با مشکل و محدودیت مواجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، قیمت خودرو در سال گذشته در بازار تغییرات زیادی داشت و در ماه‌های پایانی سال طی چند موج افزایش قیمت پیدا کرد.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب