icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اختلاف قیمت کارخانه و بازار همچنان در حال افزایش +جدول قیمت

اختلاف قیمت کارخانه و بازار همچنان در حال افزایش +جدول قیمت

موضوع اختلاف قیمت کارخانه و بازار در مورد خودروهای داخلی بحث تازه ای نیست . این موضوع که باعث کاهش قدرت خرید و سردرگمی خریداران شده، از کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان نشات می گیرد.

شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در آخرین اظهار نظر خود، اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان را 13 میلیون تومان عنوان کرده. این در حالی است که به گفته موتمنی، در مورد خودروهای 30 تا 45 میلیون تومانی نیز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار از 20 تا 40 میلیون رسیده که این اصلا منطقی نیست.

سعید موتمنی با اشاره به اینکه متأسفانه نظارتی بر بازار خودرو نیست و قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شود، اظهار داشت: در این شرایط بازار به نفع واسطه‌هاست به این صورت که با خرید از نمایندگی‌ها و فروش در بازار سودهای هنگفت نصیب این افراد می‌شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه برخی نمایندگی‌ها نیز محصولات خود را با قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کنند، افزود: هیچ نظارتی به عملکرد شرکتها و نمایندگی‌ها نمی‌شود آنها به دلخواه خودرو را قیمت گذاری کرده و راهی بازار می‌کنند.

رئیس نمایشگاه داران خودرو با اعلام اینکه در خودروهای زیر 30 میلیون اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار به 13 میلیون رسیده است، گفت: در خودروهای 30 تا 45 میلیون تومانی نیز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار از 20 تا 40 میلیون رسیده که این موضوع اصلا منطقی نیست.

موتمنی اضافه کرد: متأسفانه در بازار قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان نیز شاهد اختلاف 39 تا 50 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار است.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی خرید و فروشی در بازار انجام نشده و دلالان و واسطه‌گران یکه‌تاز بازار هستند، تصریح کرد: قرار بود با فروش خودروسازان اوضاع بازار ساماندهی پیدا کند اما تحویل‌های بلندمدت و فروش‌های محدود باعث شده رشد قیمت‌ها در سطح بازار قابل توجه بوده و نابسامانی بازار تشدید پیدا کند.

بیشترین افزایش قیمت به دلیل تقاضای بالا مربوط به خودروهای استپ وی، پژو 207 ، پارس اتوماتیک و هایما s7 می باشد.

قیمت خودروها در بازار امروز (شنبه 3 شهریور ماه 97)+ مقایسه قیمت با ماه گذشته

اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب