icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد

افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی به فرشاد مقیمی«معاون امور صنایع وزارتخانه» و محمدباقر عالی «معاون وزیر و رییس هیأت عامل ایدرو» بر استفاده از ظرفیت حداکثری سرمایه‌های انسانی کشور برای تعمیق ساخت داخل قطعات مصرفی و وارداتی تأکید کرد.

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مهرداد لاهوتی  با انتقاد از افزایش شدید قیمت خودرو، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به ویژه خودروهای داخلی هیچ توجیهی ندارد و کاملاً غیرمنطقی است.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد جدی با خودروسازان متخلف، گفت: ممنوعیت واردات خودرو به دلیل آن بود که زمینه رقابت برای خودروسازان داخلی فراهم شود و خودروسازان باید از این فرصت برای افزایش کیفیت تولیدات خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با وجود این متأسفانه در این مدت خودروسازان داخلی هم کیفیت خودروها را پایین آورده‌اند و هم قیمت تولیدات خود را هر روز و به صورت افسار گسیخته‌ای افزایش می‌دهند.

لاهوتی با انتقاد از خودروسازانی که افزایش قیمت خودرو را به نوسانات نرخ ارز نسبت می‌دهند، تأکید کرد: نرخ ارز در قیمت بسیاری از خودروهای داخلی به ویژه خودروهایی که قطعاتشان را خودمان تولید می‌کنیم، تأثیری ندارد و برخی افراد صرفاً از این موضوع سو استفاده می‌کنند و علت گرانی‌های بی‌دلیل خودرو را به افزایش نرخ ارز ربط می‌دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با تاکید بر اینکه قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مانع افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شویم، اظهار داشت: تاکنون چندین بار رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات فراکسیون مستقلین مجلس حضور یافته و درباره افزایش قیمت خودرو توضیحاتی را به نمایندگان داده است که قطعاً ما این روند را ادامه می‌دهیم و از وزیر می‌خواهیم که در این باره پاسخگو باشد.

وی با اشاره به توضیحات رحمانی درباره افزایش قیمت خودرو، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد که در فرآیند خرید و فروش خودرو دلالی‌هایی وجود دارد و یکی از برنامه‌هایشان این است که با دلال‌های بازار خودرو برخورد کنند تا قیمت خودرو کاهش یابد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب