icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش قیمت سراتو آپشنال و ترفند ویژه سایپا

افزایش قیمت سراتو آپشنال و ترفند ویژه سایپا

سایپا به طور عجیبی  قیمت سراتو آپشنال را افزایش داد.

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" گروه سایپا چند روز پیش اقدام به بستن سایت فروش سراتو آپشنال کرد تا همه چیز را مهیا گران کردن این خودرو نماید .پیرو این عمل امروز سایپا صبح طی اعلامیه خاص شرایط فروش این خودرو را با 8 میلیون تخفیف اعلام کرد که باعث جلب توجه عمومی گردد. اما این فقط یک ترفند نه چندان زیرکانه و گاها تکراری از سوی این شرکت بود تا توجهات را از افزایش قیمت ناگهانی این خودرو دور کند. اما مشخص بود که سایپا  به یکباره قیمت این خودرو را حدود 14 میلیون گران کرده و در فروش ویژه 8 میلیون از این 14 میلیون را تخفیف ویژه می دهد که با این احتساب قیمت این خودرو حدود 5 میلیون گران تر از هفته پیش شده باشد.البته مشخص است این تخفیف ها بصورت موقت و فقط جهت دور کردن توجهات از افزایش قیمت این خودرو بوده و از چندی بعد باید قیمت این خودرو را 118 میلیون و 500 هزار تومان بدانیم. سراتو آپشنال هفته پیش با قیمت 104 میلیون تومان بفروش می رسید اما این هفته سایپا قیمت را به 118 میلیون و 500 هزار تومان افزایش داده است. از نکات جالب این است که سایپا در چند ماه گذشته قیمت این خودرو را 5 میلیون افزایش داده بود تا به 104 میلیون تومان برسد و این برای بار دوم است که در چند ماه گذشته این خودرو گران می شود. حال اگر فرضا افرادی بصورت در گوشی از این خبر مطلع بودند در یک هفته گذشته می توانستند سرمایه خود را بدون هیچ مشکلی چند برابر نمایند.

قابل ذکر است شورای رقابت خود را از قیمت گذاری سراتو آپشنال با عنوان رقابتی بودن این خودرو کنار کشیده است اما وقتی که  ثبت سفارش بسته شده ، دیگر خودرویی وارد نمی شود تا با سراتو به رقابت بپردازد و اگر هم ثبت سفارش باز شود با تغییر تعرفه ، رقبای احتمالی این خودرو نظیر اکسنت و غیره با قیمت های به مراتب بالاتر وارد کشور شده که دیگر عملا رقابت معنا نمی یابد.

در پایان هم باید به این نکته اشاره کنیم که مشخص نیست بهای تمام شده سراتو آپشنال برای سایپا چقدر بوده که می تواند با 8 میلیون تومان تخفیف این خودرو را بفروش برساند و همچنان به سود مورد نظر دست یابد .

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب